Gå til innhold

Galaxy S selger i bøtter og spann


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke rart Samsung øker kraftig. Galaxy S virker som en knakende god telefon. Nyyydelig skjerm, men litt for stor og dyr for min smak. Jeg gikk derfor for den noe mindre varianten Samsung Wave med Bada. Jeg er spent på Bada, da det er veldig ferskt og skal ha en del problemer, men dette regner jeg med retter seg opp etter hvert. Særlig når det kommer flere Bada-telefoner, slik de lover i artikkelen. Samsung apps er vist også ganske labert nå i starten, men flere telefoner og gode salgstall lover bra for framtiden til Samsung apps. Ikke at jeg har behov for 100 ølrape-apps slik Android og Ios har, men litt flere nyttige Samsung apps ser jeg frem til.

Lenke til kommentar

Må si jeg stiller meg heller skeptisk til Bada, ettersom det blir nok et proprietært mobil-OS. Android derimot, leveres av alle leverandører, foruten Apple, som også kjører proprietærbølgen. Ønsker ikke vi forbrukere at man snart kan være leverandøruavhengig og ta med seg det man ønsker på tvers av mobile terminaler, uten å måtte gi slipp på noe, eller kjøpe alt stæsj på nytt når man kommer til ny terminal?

 

Samsung Apps, kommer aldri til å bli så stor som Android's variant, og det er jo et stort minus.

 

Kunne godt tenkt meg Galaxy S. selv om jeg nok må vente litt med det.

Lenke til kommentar

Bada er veldig ferskt og har en del barnesykdommer, men jeg tror det vil bli populært det også. Bada er forresten åpent (men har noen få lukkede drivere) og kan benyttes av alle produsenter. Men det tar selvsagt litt tid fra lansering av den første telefonen til andre produsenter hiver seg på bølgen. Sånn var det med Android også.

 

Samsung apps er lite nå i starten ja, men det vokser raskt. Ikke at jeg forventer eller håper det skal ta igjen antall ølrap-apps på Android eller Ios, bare det får et fornuftig utvalg at nyttige og underholdende apps. Jeg ser altså ikke på det som noe stort minus, men heller et lite minus.

 

Åpenhet er viktig, men hverken Bada eller Android er fritt for kritikk rundt åpenhet. Begge vil nok bedre seg med tida.

 

Husk at både Android, Ios og programmarkedene deres startet på null markedsandel.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

jeg kjøpte samsung galaxy s i9000 for et par uker siden og mitt førsteintrykk var "faen så treg:O" etter installashon av 4-5 spogrammer og spill så trega den seg så mye at jeg måtte ta ut bateriet å sette det inn pga den frøs

 

og etter en uke med bruk så solgte jeg den å kjøpte meg en 3gs 32 gb hvit;:D aldri slike problemer siden:D

Lenke til kommentar

Husk at både Android, Ios og programmarkedene deres startet på null markedsandel.

Men Samsung er ikke Google\Apple\(Microsoft?). Selv om OSet er bra, så skal det en del til for at de slår gjennom. Blir egentlig overrasket om Bada gjør det stort bedre enn WebOS eller Maemo\Meego. Tror heller vi ender opp med iOS, Android og WP7 på toppen.

Endret av Zappy
Lenke til kommentar

jeg kjøpte samsung galaxy s i9000 for et par uker siden og mitt førsteintrykk var "faen så treg:O" etter installashon av 4-5 spogrammer og spill så trega den seg så mye at jeg måtte ta ut bateriet å sette det inn pga den frøs

 

og etter en uke med bruk så solgte jeg den å kjøpte meg en 3gs 32 gb hvit;:D aldri slike problemer siden:D

 

Du kunne jo ventet til Android 2.2, kanskje det vil/ville ha rettet opp inntrykket, Froyo er jo rett rundt dørene.

 

At telefonen din skulle bli treg av 4-5 programmer, synes jeg høres merkelig ut, vil tro at dette må være sannhet med sterke modifikasjoner. Ellers må det ha vært noe galt med din telefon.

Min telefon har sikkert 60-70 programmer / spill og er av og til treg, og den tregheten skyldes nok samsung sitt filsystem.

 

Men så, hva vil tregt si? Måtte vente 10ms før du får respons?, 1 sekund?, 2 sekund? Vel fra å gå fra Nokia N97 til Galaxy, er treghet ikke målbart i forhold til min N97. Å gå fra en vel fungerende 3GS til Galaxy vil nok for mange være en nedtur, da 3GS har nokså bra respons.

Men IOS 4 til 3GS gjør også den telefonen treg, det vil si helt til de kommer med den neste oppdateringen rundt 8. September.

Så Galaxy er ikke alene med problemer. Slik er det jo alltid med nye telefoner, noen bugs vil det alltids være.

Lenke til kommentar

 

jeg kjøpte samsung galaxy s i9000 for et par uker siden og mitt førsteintrykk var "faen så treg:O" etter installashon av 4-5 spogrammer og spill så trega den seg så mye at jeg måtte ta ut bateriet å sette det inn pga den frøs

 

og etter en uke med bruk så solgte jeg den å kjøpte meg en 3gs 32 gb hvit;:D aldri slike problemer siden:D

 

Du kunne jo ventet til Android 2.2, kanskje det vil/ville ha rettet opp inntrykket, Froyo er jo rett rundt dørene.

 

At telefonen din skulle bli treg av 4-5 programmer, synes jeg høres merkelig ut, vil tro at dette må være sannhet med sterke modifikasjoner. Ellers må det ha vært noe galt med din telefon.

Min telefon har sikkert 60-70 programmer / spill og er av og til treg, og den tregheten skyldes nok samsung sitt filsystem.

 

Men så, hva vil tregt si? Måtte vente 10ms før du får respons?, 1 sekund?, 2 sekund? Vel fra å gå fra Nokia N97 til Galaxy, er treghet ikke målbart i forhold til min N97. Å gå fra en vel fungerende 3GS til Galaxy vil nok for mange være en nedtur, da 3GS har nokså bra respons.

Men IOS 4 til 3GS gjør også den telefonen treg, det vil si helt til de kommer med den neste oppdateringen rundt 8. September.

Så Galaxy er ikke alene med problemer. Slik er det jo alltid med nye telefoner, noen bugs vil det alltids være.

 

 

 

Jeg lukter troll

troll.jpg

Lenke til kommentar

Husk at både Android, Ios og programmarkedene deres startet på null markedsandel.

Men Samsung er ikke Google\Apple\(Microsoft?). Selv om OSet er bra, så skal det en del til for at de slår gjennom. Blir egentlig overrasket om Bada gjør det stort bedre enn WebOS eller Maemo\Meego. Tror heller vi ender opp med iOS, Android og WP7 på toppen.

Samsung er verdens største elektronikkselskap og har massiv tyngde bak det de gjør. De vil gjøre Bada stort og det har de tyngde nok i massevis til å få til. Men de satser også bredt for å unngå monopolsituasjoner. Derfor satser de også på flere andre telefon-OS parallelt med Bada.

Lenke til kommentar

Er det noe irriterendes med en telefon så er det trege menyer/loadinger.

 

Har sikkert sagt dette 5-6 ganger før, men kan ikke få presisert det nok :p

 

Den perfekte telefon: lynkjappe menyer, god touchscreen 3-4 tommer, grei oppløsning. Designet i menyene er egentlig /care. det er jo meningen man skal ha telefonen en stund. Hvertfall for normale folk.

Lenke til kommentar

Er det noe irriterendes med en telefon så er det trege menyer/loadinger.

 

Har sikkert sagt dette 5-6 ganger før, men kan ikke få presisert det nok :p

 

Den perfekte telefon: lynkjappe menyer, god touchscreen 3-4 tommer, grei oppløsning. Designet i menyene er egentlig /care. det er jo meningen man skal ha telefonen en stund. Hvertfall for normale folk.

 

Det går jo fint ann å bytte til Launcher PRO, den er utrolig rask. Og Launcheren er jo en STOR del av helhets og førsteinntrykket inntrykket man får av mobilen

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...