Gå til innhold

Sony lanserer videokamera med utskiftbar optikk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Derfor ;)

 

1080i is the shorthand name for a format of high-definition video modes. 1080 denotes the number of horizontal scan lines—also known as vertical resolution—and the letter i stands for interlaced. In the alternate format of high-definition video mode, known as 1080p, the p would stand for progressive scan.[1][2] With interlaced video, two fields flash back and forth quickly to a simulate full frame. Thus, a 1080i image has two 1920 X 540 fields that are combined to simulate a 1920 X 1080 image. This has been a source of confusion as it is sometimes claimed[citation needed] that 1080i is actually equivalent to 540p. On the contrary, A 540p image has 960 X 540 pixels.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/1080i

Lenke til kommentar

Hverken 1080p eller 720p? Forstår ikke helt den prioriteringen. Progressivt er da nærmest et must for greenscreen, og filmintresserte som er villige til å bruke så mye penger på kamera vil da ofte være interessert i å eksperimentere med slike ting også.

Jeg leste på Cnet at det skal ha 1080P.

Lenke til kommentar

Søkeren med 920k (eller 1140k?) må jo være digg! Ellers ser det ut som kameraet er ganske ribbet for knapper. Det blir litt teit hvis man må gjøre nesten alt sammen via menyen + joystick. Jeg regner med at folk som kjøper slike kameraer ikke er point-and-shoot typer.

Lenke til kommentar

Flott at Sony velger en langt lavere pris enn Panasonic sitt tilsvarende med mFT. Det tyder bare på at økt konkurranse vil få prisene til å stupe. Gleder meg til Canon, Nikon og Pentax er på banen med tilsvarende speilløse systemer for foto og video.

 

Om et par år får man kanskje en bundle med videokamera + fotokamera + kit-objektiv for 10 000 kr.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...