Gå til innhold

Test: Lenovo Thinkpad X100e


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så, sammenlignet med f.eks. Acer 1810TZ (ca 4000 kr), vil denne koste mer, ha dårligere batteritid og dårligere ytelse og ingen HDMI?

 

Skal ikke si at min 1810TZ føles solid som en murstein, men det virker som at det stort sett er byggekvalitet man betaler for med Lenovoen.

Lenke til kommentar

Fra artikkelen:

Men som vi alle vet, henger sjeldent lav pris sammen med god kvalitet.

Med fare for å gå Per-Egil Hegge i næringa, her skulle det vel stått ".. henger sjelden .."

(Eller vet artikkelforfatteren noe jeg ikke vet?)

 

 

Det dedikerte skjermkortet gir ytelse som kommer godt med i eldre spill > Det integrerte skjermkortet gir ytelse som kommer godt med i eldre spillalså Mobility Radeon HD 3200 er innebyd i AMD M780G brikkesettet :innocent:

 

Dere har begge helt rett! Det går ofte litt fort i svingene når helgen nærmer seg ;)

Lenke til kommentar

Fra artikkelen:

Men som vi alle vet, henger sjeldent lav pris sammen med god kvalitet.

Med fare for å gå Per-Egil Hegge i næringa, her skulle det vel stått ".. henger sjelden .."

(Eller vet artikkelforfatteren noe jeg ikke vet?)

 

 

Det dedikerte skjermkortet gir ytelse som kommer godt med i eldre spill > Det integrerte skjermkortet gir ytelse som kommer godt med i eldre spillalså Mobility Radeon HD 3200 er innebyd i AMD M780G brikkesettet :innocent:

 

Dere har begge helt rett! Det går ofte litt fort i svingene når helgen nærmer seg ;)

HD 3200 er jo egentlig en HD 2400 da men uten eget dedikert gddr minne :p

Lenke til kommentar

Fra artikkelen:

Men som vi alle vet, henger sjeldent lav pris sammen med god kvalitet.

Med fare for å gå Per-Egil Hegge i næringa, her skulle det vel stått ".. henger sjelden .."

(Eller vet artikkelforfatteren noe jeg ikke vet?)

Det er ingen fare for å gå Hegge i næringa, selv om også han gjør feil. ;)

 

Problemet er ikke bare ordvalget, men også ordstillingen. Hva er sjeldent med den lave prisen?

 

På tross av innledende «men» er nok dette en bedre formulering:

 

«Men som vi alle vet: lav pris henger sjelden sammen med god kvalitet.»

Lenke til kommentar
Styggeste pcen jeg har sett i mitt liv. Helt ærlig.

 

hadde ihvertfall konfigurert den i en annen farge, i en skoleklasse i et auditorium blir man fort blitt " han med den røde pcn" :D

 

 

men maskinen virker mye halvveis, varmeproblemet handler vel mye om stømstyring til cpu og gpu. HDMI mangelen virker mest dumt.

 

Men tror dette kommende året blir en liten reolusjon i mini pc segmentet. kommer jo ion2 snart om noen dager. plus alternative prosessorer enn atom.

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar

Henger Lenovo litt etter eller?

HP lanserte en nesten identisk maskin i DV2-1000 serien for...kanskje et år siden?

Samme CPU og skjermkort, opp til 4GB ram og 500GB HDD.

 

Forskjellen er at Lenovoen er rettet mot business så den har matt skjerm, ser litt mindre flashy ut som business maskiner flest samt at oppløsningen er satt til 1366x768 istedet for 1280x800 ettersom dette er en modell som kom etter at det ble populært med 16:9 skjermer også på pc.

 

Etter AMD NEO MV40 kom vel NEO L335 som er dual core. Lurer på hvorfor ikke de har brukt denne istedet?

 

En annen ting jeg lurer på er hvorfor en Alienware pc til 3 ganger prisen blir tatt med i benckmark sammenheng?

 

DV2-1100:

99844945_1.jpg

Endret av Hans Erling
Lenke til kommentar

 

Samme CPU og skjermkort, opp til 4GB ram og 500GB HDD.

 

 

De er basert på to forskjellige brikkesett. AMD congo platformen som lenovo pcen er basert på har et m780g brikkesett, med mye bedre grafikkbrikke. Mens første generasjon ultraportabel fra AMD er basert på AMD M690T brikkesettet, med Radeon x1270 grafikkbrikke.

Lenke til kommentar

Jeg orket ikke lese mer enn førstesiden av denne artikkelen. At det går ann å skrive så meningsløs brødtekst uten å ha med noen brukbare fakta om hva man sier.

 

På papiret er ikke Neo-prosessorene like gunstige for nett-PC-er som Intels Atom-alternativ, og derfor har heller ikke så mange maskinprodusenter kastet seg over disse. Maskinen vi tester i dag, derimot, Lenovo Thinkpad X100e har en AMD Athlon Neo MV-40 prosessor på 1,6 GHz under panseret. Dette er samme frekvensområde som de fleste Atom-prosessorene ligger, så det blir spennende å se hvordan AMD hamler opp med konkurrenten.

Slik luftprat som dette forventer jeg fra en hvilken som helst forumbruker, men ikke i en artikkel.

 

Det er den billigste maskinen som noensinne har båret Thinkpad-logoen, som også betyr at den er rettet mot forretningsmarkedet. Men som vi alle vet, henger lav pris sjelden sammen med god kvalitet.

Forretningsmarkedet? Hva i alle dager mener du? Om det er consumer/forbruker du forsøker å formidle må du skrive det.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Forretningsmarkedet? Hva i alle dager mener du? Om det er consumer/forbruker du forsøker å formidle må du skrive det.

Jeg regner med han mener akkurat det han skriver, og det er da ikke så vanskelig å forstå...

 

Ellers synes jeg ikke maskinen var allverdens, Satellite T130-serien fra Toshiba ser jo langt bedre ut (dersom man ikke skal spille spill).

Lenke til kommentar

Hadde du kverulert om et stod "business-markedet" og, som er den mes utbredte betegnelsen?

Det er overhodet ikke intetsigende, det forteller deg akkurt det du trengr å vite - at den er siktet inn mot bedrifter og jobb-pc-markedet.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...