Gå til innhold

Enkel backup på minnepinne


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Hmm... Simpel backup på windows;

 

xcopy /E/D/C/Y x:\source\*.* y:\target

 

/E = Subdir's (også tomme).

/D = Dato, source filer nyere enn dem på target.

/C = Fortsetter selv om feil.

/Y = Unngå spørsmål.

Lenke til kommentar

geir: Er det åpen kildekode? Sagt på en annen måte: Har du lyst til å dele fila med oss i en kodeboks eller noe sånt?

Selvsagt kan jeg det :cool:

 

Bruker forresten winrar, pga kommandolinjeversjonen støtter å angi hvor gamle filer som skal tas med. Fant ikke ut av det med 7z.

 

C:\programfiler\winrar\Rar.exe a -r -s -se -ver -tn10d -m5 -agN Backup_N O:\*.*

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

... klarer å skille på nye og gamle filer.

? (Den kopierer nye eller oppdaterte filer i forhold til de som allerede finnes i målområdet, hvorfor vil du vite hvilke som er nye?).

 

Jeg bruker faktisk den kommandoen en del i "maskin til maskin" sikkerhetskopier.

 

Komprimering har jeg nesten slutta helt med, delvis fordi disker er så billige, men også fordi bilder og film utgjør en stor del av datamengden og de lar seg uansett ikke komprimere allverden. Tekst (kildekode etc) er uansett i så små at komprimering ikke heller der har allverden å si. Men det er vel mitt behov.

Lenke til kommentar

... klarer å skille på nye og gamle filer.

? (Den kopierer nye eller oppdaterte filer i forhold til de som allerede finnes i målområdet, hvorfor vil du vite hvilke som er nye?).

 

Jeg bruker faktisk den kommandoen en del i "maskin til maskin" sikkerhetskopier.

 

 

Fordi når man tar backup er det en grei ide å ha flere generasjoner backup tilgjengelig...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

... klarer å skille på nye og gamle filer.

? (Den kopierer nye eller oppdaterte filer i forhold til de som allerede finnes i målområdet, hvorfor vil du vite hvilke som er nye?).

Fordi når man tar backup er det en grei ide å ha flere generasjoner backup tilgjengelig...

:dontgetit:

Det er jo bare og operere med ulike målområder...

x:\Back1, x:\Back2, x:\Back3 osv. og ta backup til den av dem som til enhver tid innholder den eldste kopien. Eller ?

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...