Gå til innhold

Adobe med automatisk sikkerhetsoppdatering


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
...for å gi Adobe -- som kanskje er det selskapet med størst dekning på verdens datamaskiner -- fri kontroll til å gjøre som de vil på PC'en min er bare ikke aktuelt. Jeg vil selv installere oppdateringene. Men greit å få notis om dem og hva de gjør på en automagisk måte, ja.

 

bare litt enig med deg, og det er i prinsippet.

 

Men idag er det tullete at DU skal manuelt oppdatere ALT. Vi har frem til 2010 nå sett at det funker dårligt.

 

Se på firefox - der gjøres dette bra. Omtrent hele verden kjører siste oppdaterte av en eller annen versjon.

 

Det er OS sin oppgave å evt forhindre at slike autogreier ikke går av skaftet spør du meg.

Lenke til kommentar

Jaggu på tide..

 

En standard installasjon av flash sjekker etter nye versjonen hver 30. dag, hvor sikkert er det? Du kan stille det ned til..hver 7ende dag, noe som fortsatt er heller dårlig. Håper denne nye greia i det minste sjekker daglig.

 

 

Helt greit at det gjøres automagisk i bakgrunnen, så får heller vi eksperter tweake på instillingene hvis vi gidder. ;)

Lenke til kommentar

helt automatisk oppgradering er ikke alltid like heldig.

som nevnt lengre oppe så er det ikke bra at man brått må avslutte det man holder på med bare fordi denne oppgraderingen må gjøres da.kanse man holder på med noen som haster.

 

så er det kontrollen over all skitten som kommer ved en slik oppgradering.

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke hvordan Adobe skal klare dette uten en form for støtte som er ekstern i forhold til nettleser. For min egen del så foretrekker jeg dagens løsning, der filen som inneholder flashavspilleren bare kopieres til den katalogen som gjenkjennes av nettleseren. Å forpeste systemet med enda et oppdateringsprogram er en suboptimal løsning.

 

Allerede i dag så prøver Adobe å snike med ekstra søppel når brukeren er ute etter Flashavspilleren. I et uoppmerksomt øyeblikk klikket jeg videre (men hadde krysset av "gratis"-parasitten) og aksepterte å kjøre pluginen i Firefox. Jeg trodde det bare var bedre integrasjon med FF, men resultatet var at jeg fikk en ubrukelig Firefox-plugin hvis eneste oppgave var å kræsje Firefox, samt et ikon som ledet til "gratis" virussøk fra McAfee. Det var heller ikke tilstrekkelig å forsøple nettleseren. Den bedritne programvaren til Adobe var så intrusiv at den installerte noe søppel i "programfiler"-katalogen. Siden gang så har jeg alltid vært bevisst på Adobe sin malware, skjønt det egentlig er en hybrid mellom malware og trojaner.

 

I tillegg så burde Firefox være bedre sikret mot ondartede nettlesertillegg.

Endret av Manuel
Lenke til kommentar

Bra at ting automatiseres, men ikke fullt så bra at alle applikasjoner skal ha en egen prosess liggende i bakgrunn og kjøre dagen lang for å sjekke.

 

Det lille jeg har brukt av Linux virker veldig bra mht oppdateringer, nær sagt alt går via samme system. Windows har "Windows update" som kunne fungert på samme måten om man hadde klart å standardisere og sentralisere litt.

 

Jeg har i alle fall editert vekk alt som er av bakgrunnsprosesser i regedit og erstattet med ett eneste overvåkingsprogram, Secunia. Automatisk overvåking og manuell oppdatering, et kompromiss som funker hvis man har litt kontroll på egen maskin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...