Gå til innhold

Slutt på gratis Ubuntu-CD-er


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kanskje ikke så mye brukt, men det er et ord.

 

kontribusjon

 

# avgift

# bidrag

 

bidrag

 

# almisse

# gave

# hjelp

# innsats

# kollekt

# kontingent

# kontribusjon

# medvirkning

# offer

# skjerv

# støtte

# tilskudd (-skott)

# tributt

# underhold(ningsbidrag)

# understøttelse

 

Tatt fra Ordnett.no

Lenke til kommentar

Jaja...på tide å betale litt for platene. Morsomt å se covrene, de bruker noe av de samme folka som modeller nesten hver gang. Jeg har alle siden 6.06 så de er på en måte blitt ett samleobjekt, ihvertfall for meg. Skulle vel bare mangle at de sluttet med dette da båndbredden til de fleste har økt slik at det ikke direkte er et problem å ta ned ei bilde-fil til ubuntu. Sikkert et pengesluk for Canonical dette.

Lenke til kommentar
Jaja...på tide å betale litt for platene. Morsomt å se covrene, de bruker noe av de samme folka som modeller nesten hver gang. Jeg har alle siden 6.06 så de er på en måte blitt ett samleobjekt, ihvertfall for meg.

Jess, det er vel nettopp dette som er årsak til at de går bort fra ordningen hvis jeg forstår det riktig?

Lenke til kommentar

100% av CD-ene jeg har brent det siste året er med GNU/Linux, sikkert godt over ti stykk til jobb og hjemme, i386 og AMD64, Ubuntu, Kubuntu, Xubuntu, XBMC, Debian og Fedora. Jeg tok nylig en titt gjennom en liten bunke umarkerte CD-er som lå oppå kabinettet og alt var utdatert GNU/Linux og bare å kaste.

 

Men en av grunnene er at jeg alltid glemmer den minnepennen som er rask nok på jobben slik at jeg må til med CD i stedet, for minnepenn er selvsagt mye raskere og bedre for miljøet.

Lenke til kommentar

Hehe, ja det samler seg opp med Linux-CDer over alt, inkludert Parted Magic og andre nyttige plater i ørten versjoner og duplikater. Men det er uansett mye enklere med minnepenner som jeg har tatt i bruk en del. Det er også praktisk å ha lagt inn antivirus på slike, så kan den også brukes til å renske opp og reparere PCer.

Lenke til kommentar

Visste ikke at de sendte ut gratis CD uten noe dekning av plate, arbeid og forsendelse. Det er jo bare helt utrolig at de har vært i stand til å yte slik service.

 

Agendaen har nok vært å spre distribusjonen så mye som overhodet mulig, men alikevel er det helt suverent at de har holdt på med det såpass lenge som de har gjort.

 

Bare rett og rimelig at de nå tar betalt for adm/frakt.

 

PS!

En god og liten 4GB minnepenn koster 65,-. Kjøp en bunsj slike og slutt med optiske plater da disse må være en av de verste kildene til forurensning siste 10-15 år. Tør ikke tenke tanken på hvor mange søppelfjell som finnes med slik.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...