Gå til innhold

Påkostet 2.1-sett for skrivebordet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enig med Neptyr.

Det er skammelig at dere oppgir Biltema-watt.

 

Basert på erfaringer og "omregningsformler" fra Biltema-watt til ekte watt, kan vi anta at den totale wattstyrken ikke er 200, men 12 watt.

 

Da får vi:

Sub: Ikke 68, men 4w

Mellomtone og diskant er oppgitt til 33w / 4 Ohm, altså 16,5w i 8 ohm.

Dette blir da 0,988w

 

Så da har vi vel en total effekt på 4x0,988+4 = 7,95w, i 1% THD og dynamisk, ikke på 1kHz.

Lenke til kommentar
What?

Hvem oppgir effekten ved 10% THD!!

 

Det er å presse tallene sinnsykt langt spør du meg.

 

Enig,Produktbladet imponerer ikke mer enn artikkelen/pressemeldingen:

Separate amplifiers for bass, midrange

and treble provide exceptionally clean

power for listening at any volumes.

power@10% THD og frekvensgang @10db er så godt som ubrukelig for å underbygge "exceptionally clean power" og indikerer heller det motsatte. At noen velger sett basert på RMS@10% THD er greit men hadde håpet at Altec Lansing også hadde noen mer relevante tall i produktbladet. Vi får vente på test...

 

edit:leif

Endret av firefox
Lenke til kommentar

Forsterkereffekt er uansett relativt nytteløst når ikke følsomhet eller maks lydtrykk oppgis. I manualen til mine Klipsch iFi-settet mitt står det "MAX ACOUSTIC OUTPUT: 114 dB SPL @1M". Det står (selvsagt) ingenting om lydkvaliteten på dette lydnivået, men man har i hvert fall et veldig spesifikt tall å forholde seg til. Det er vel også slik de fleste produsenter av studiomonitorer gjør det. (At ikke Klipsch også lister toleransegrensene for det oppgitte frekvensområdet er derimot altfor dårlig.)

Lenke til kommentar

Har et sett Altec Lansing AC3/5.1 Digital/Analog Active som nå runder 10 år.... De funker topp til TV titting enda de, og gir veldig mye bedre lyd til filmtitting enn møkka som sitter i TV'en, vel anvente kroner imho og de spiller mer enn høyt nok... :thumbup:

Så holder disse samme kvalitet som mine, så varer de veldig lenge, noen musikkhøytalere er de dog ikke, et par studiomonitorer til samme prisen og en liten billig forsterker spiller fletta av mine mtp lydkvalitet, er vel ikke noen bombe om det samme gjelder disse nye...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...