Gå til innhold

Ubuntu Karmic/9.10 releaseparty - kommer du?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vurderer sterkt å dra på festen i Tromsø.

Samme her.

Kan noen beskrive kjapt hva som skjer på disse festene? Pils, skravling om Ubuntu/Linux,IT,damer, osv?

Ja*, og innstalasjons-hjelp. Samt annet du eller de andre finner på. Det er forøvrig ikke noe must at man bare må drive med Ubuntu, folk som har andre frie favoritter er også velkomne. Både Fedora, freeBSD og openBSD har jo releaser rett rundt hjørnet.

 

Jeg stiller som sagt opp i Oslo, og kan hjelpe folk med å innstalere Arch dersom det er interessant.

 

MrBjoern: BLUG skal arrangere noe den dagen (http://www.blug.linux.no/wiki/Hackingens_historie) så det var et håp om at man også kunne ha Ubuntu Release Party i forbindelse med det. Ikke bekrefetet enda såvidt jeg vet.

 

* Jeg tror nok ikke det er alle lokalene man har lov til å nyte alkohol i (og noen er nok mindreårige), men det er nok ikke uvanlig å flytte seg over på et mer egnet sted for slikt etterhvert ;)

Lenke til kommentar
Har ikke Btrfs stort sett vist seg å yte elendig sammenliknet med ext3/4, selv i SSD-mode?

Btrfs skal ha støtte for direkte komprimering og kombinert med visse SSD-optimaliserte parametere skal det føre til færre skrivinger på hver celle samt mindre diskplass brukt. Min X40 kjører på et 8GB CF minnekort, så om jeg får en gigabyte mer plass ledig er det en stor prosent. Ytelsen er uansett redusert med kryptert LVM, men likevel ti ganger høyere enn orginal disk til den maskinen.

Lenke til kommentar
Vurderer sterkt å dra på festen i Tromsø.

Samme her.

 

Kan noen beskrive kjapt hva som skjer på disse festene? Pils, skravling om Ubuntu/Linux,IT,damer, osv?

Me three.

 

Lurar forsåvidt også på kva som skjer, og det er vel inga aldersgrense? :p

Blir det sal av ubuntu-accessories? Moglegheitar for å få tak i installasjons-CDer?

 

Håpar det blir bra!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...