Gå til innhold

Ubuntu Karmic/9.10 releaseparty - kommer du?


Anbefalte innlegg

Det er jo bare rot i informasjonen om festen i Tromsø. Ett sted står det lokale Tromsø Maritime høgskole. Et annet sted står det lokale Driv, men ikke noe mer spesifikt (Driv har flere del-lokaler). Ingen tidspunkt er oppgitt for noen av stedene. Ingen program er beskrevet. Så hva skjer? Hvem kan legge ut oppdatert og bekreftet info?

 

Nå er det mer orden i Tromsø-infoen: Driv 2. etg fredag kl 18.

 

Krise: Jeg har fått to MEGET fristende invitasjoner på samme tidspunkt. Nå blir det elle melle.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi så rundt etter deg cyclo.

 

Her er mitt hendelsesforløp i Oslo:

Jeg ankommer og ser at gjennomsnittsalderen ikke er langt fra 30 og at gjennomsnittslengden på hårvekst er også ganske bra. Det er et sted mellom 60 og 80 stykk der. Jeg setter med ned med min kjære Thinkpad X40 som kjører Xubuntu 9.04. Jeg kobler til et trådløst nettverk og trykker "upgrade". Applikasjonen forteller meg at den må laste ned i to timer. Jeg bestemmer meg heller å ta en fresh install fra en minnepenn jeg har med meg. Jeg skal ha disken kryptert og husker at når jeg satt det opp for 8.10 var det mye arbeid. Jeg beveger meg så mot det bordet som har mest ansiktshår for å be om assistanse. De som sitter ved bordet er selvsagt hyggelige og hjelpsomme og vi trykker sammen "next, next, next, next" eller noe med tilsvarende vanskelighetsgrad. Debian har altså tydeligvis oppdatert måten kryptert LVM med manuelt satt størrelse på partisjoner konfigureres og fordi disken allerede var partisjonert korrekt ser jeg ut som en dust som trenger hjelp til å trykke gjennom en enkel meny. :)

 

Så kommer den litt mer spennende biten. Han som har klikket next for meg spør om jeg henger på diskusjon.no og jeg svarer litt nølende at det gjør jeg og at jeg er JohndoeMAKT. Han forteller meg at det var akkurat det han trodde fordi han kjente igjen min X40. :love: Jeg har med andre ord spammet så mye om min ultrasexy fem år gamle Thinkpad på under 1200 gram med et 8GB CF-minnekort som disk at han visste hvem jeg måtte være. Personen som hjalp meg var trådstarter jonnor som igjen satt ved siden av Mad Wolf Magnux. Jeg fortsetter installasjonen av Xubuntu som viser seg å være helt ødelagt. Topplinja på vinduer er ikke der, taskbar er buggy ved at tasks forsvinner fra listen etter en tid selv om programmet fortsetter å kjøre, det er ikke mulig å bytte applikasjon, det er ikke mulig å bytte virtuelt skrivebord, Konsole får ikke fokus og mer.

 

Det holdes så et foredrag om Fish (http://en.wikipedia.org/wiki/Friendly_interactive_shell) av utvikleren. Så er det to fra Easy Peasy sin tur å snakke om deres plass i OS-verden. Så er det en som snakket om stoppdld.no, (http://stoppdld.no/) «Stopp datalagringsinitiativet» som oppfordret alle til å melde seg på oppropet og være mer aktiv i å få staten til å vetoe dette initiativet! Deretter er det en forklaring av hva Upstart er og hva og hvordan den erstatter av Init, Monit og mer.

Lenke til kommentar

dinside.no kommer visstnok med artikkel. Mulig digi.no også...

 

EDIT: Jeg har en liten blogpost om emnet med noen bilder og en liten oppsummering.

 

Som nevnt havnet jeg på bord med blandt annet JohnDoeMAKT og MadWolfMagnus, noe som selvfølgelig var en hyggelig overraskelse. Jeg og JohnDoeMAKT tuslet til og med på metal-konsert på RockIn etterpå.

Endret av jonnor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...