Gå til innhold

Windows 7-kompatible produkter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1.7GHz Dual Centrino og 1GB RAM er vel alt for lite for å kjøre Vista? Iså fall bør MS sette en nedre hardware-grense for å kjøre W7 på klistremerket. En jente med en slik maskin på skolen måtte vente i over ett minutt på at "logger av"-skjermen skulle dukke opp etter at hun hadde klikket Shut Down. Og maskinen hadde et slikt Vista-merke og hadde gått like tregt siden innkjøp (med Vista).

Lenke til kommentar
1.7GHz Dual Centrino og 1GB RAM er vel alt for lite for å kjøre Vista?

Prosessoren er rask nok, men minnemengden er absolutt på grensen av å rive av seg håret under vanlig bruk. Heldigvis er W7 mye bedre på det punktet enn Vista. Jeg har installert W7 på en maskin med 0,5 GB ram (og enkeltkjerne Athlon XP på 1,6 GHz) og det går faktisk brukbart. Det er omtrent bare kabal og Firefox som brukes på den maskina, men den føles ok.

Lenke til kommentar
1.7GHz Dual Centrino og 1GB RAM er vel alt for lite for å kjøre Vista? Iså fall bør MS sette en nedre hardware-grense for å kjøre W7 på klistremerket.

Ja, jeg vet ikke om de nå har tenkt å kun bruke denne nye "Windows-7 kompatibel" lappen, eller om det vil komme fler ullene og forvirrende betegnelser her.

De tabbet seg jo ut litt med Vista, og det ble fryktelig mye bråk rundt maskiner merket med "Vista Capable", og det var vel generelt ikke innlysende for folk flest hva forskjellen på "Vista Capable" og "Vista Premium Ready" var.

 

Har selv en maskin med singelcore 1,7Ghz PentiumM, 1GB tregt minne, Intel 915 grafikk, og 100GB 4200 rpm disk. Disse var merket "Vista Capable", og jeg kan avsløre at det ikke var egnet for dem med dårlig tid, og spesielt da ikke med release-versjonen av Vista. Windows-7 kjører relativt fint på denne maskinen nå, i alle fall bedre en Vista, men fortsatt uten AERO, fordi Intel ikke klarte (ikke ville?) hoste opp WDM drivere til Intel 910/915 grafikk.

 

Jeg lurer på om en slik maskin ville fått besmykke seg med "Windows-7 Compatible"? (Den er fortsatt mer kompatibel enn kapabel, vil jeg vel si, men det virker jo... :p )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...