Gå til innhold

AMD-fokus mot ultraportable


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

problemet er at det er få codec som klarer å ta nytte av videoavspillings chippen 100%

jeg har spilt av x264@1080p@24 med coreavc på et ION system og endt opp med et cpu forbruk på 5%.

jeg håper vi ser mange codec etterverdt som tar nytte av openCL. for det er ikke alle som har tilgang på cuda.

Lenke til kommentar

Kan forresten bli intressant å se hvilke strategiske trekk MS gjør angående dette om prisen på dette produktet blir veldig lavt. Disse bærbare vil ikke gå under MS sine krav til billig-lisens for Windows 7 grunnet skjermstørrelsen, dermed kan Linux og andre operativsystemer som openSolaris og BSD bli populære for å presse ned prisene. På billige produkter som dette vil prisen på OS være mer synlig.

 

Om MS retter seg etter disse billigbærbare så kan det hende at kravene for billiglisens kan bli missbrukt i enkelte tilfeller.

 

De andre kravene er som følger:

*2-GHz processor

*RAM 1 GByte

*64 GBytes SDD

*Hard disk storage 250 GBytes

 

Det står ingenting om andre begrensninger som skjermkort, og om ikke denne utgaven spesifikt ikke vil benytte mer enn 1 GByte RAM, så kan nok produsenter gjøre det enkelt å legge til ekstra RAM.

 

Det er forsovidt snakk om en tilpasset utgave av Windows 7, vet ikke hvilke andre begrensninger denne utgaven vil ha.

Endret av tamarin
Lenke til kommentar

Det er etter hva jeg har forstått ingen begrensninger for hvilken utgave av Windows 7 man kan ha på slike maskiner. Så for de som ønsker å betale litt ekstra for f.eks Home ed. så burde jo ikke dette være umulig. Er nok dette MS ønsker da de får mer fortjeneste på disse utgavene. For "mannen i gata" må nok MS kunne komme med en konkurransedyktig pris da lisensen utgjør en nokså synlig del av kjøpesummen.

 

Etter hva jeg har lest så vil denne utgaven ikke være å finne i butikker, og MS vil sende denne utgaven til produsentene. Alikevel finner jeg ingen informasjon noen steder hvor det står hva slags begrensninger det er snakk om utover HW.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...