Gå til innhold

Windows 7 RTM klar om to uker


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De fleste regner med at RTM er ferdig, men ikke lekket enda. Det står i bloggen at OEM-leverandører får Windows 7 RTM to dager etter at den er offisiell. Og at dette vil kunngjøres allerede fredag 24. juli. At Technet og MSDN får tilgang til RTM 6. august stemmer.

 

Eller har jeg misforstått, at OEMs får RTM to dager etter den blir lansert for Technet og MSDN?

Lenke til kommentar
De fleste regner med at RTM er ferdig, men ikke lekket enda. Det står i bloggen at OEM-leverandører får Windows 7 RTM to dager etter at den er offisiell. Og at dette vil kunngjøres allerede fredag 24. juli. At Technet og MSDN får tilgang til RTM 6. august stemmer.

 

Eller har jeg misforstått, at OEMs får RTM to dager etter den blir lansert for Technet og MSDN?

 

Det er nok riktigere at OEM får det 2 dager etter MSDN og Technet

Lenke til kommentar

En ting jeg ikke skjønner med Microsoft: vanlige kunder må vente to og en halv måned lenger med å få lov til å oppgradere til Win7 sammenliknet med bedriftskunder som har MSDN-abbonement. Ganske stor forskjellsbehandling, er det ikke? De ber jo formelig om at folk skal ta i bruk piratkopier i steden. Har de ikke lært noe av filmbransjen, hvor det heller ikke er smart å ha kinopremierer flere måneder senere i Norge sammenliknet med USA?

 

Yeye, de får drive på som de vil...

Endret av Langbein
Lenke til kommentar

Nå er det litt forskjell på et OS og en film, da.. En film vil jo være lik overalt, OSet trenger drivere, osv. Derfor trenger de forskjellige leverandørene tid til å få ferdig drivere som fungerer optimalt med Windows 7. Technet og MSDN-abonnenter har som regel litt mer teknisk innsikt enn mannen i gata, og klarer å få ting til å fungere uansett.

 

Derfor er grunnen at OEM-leverandører skal få mulighet til å skreddersy sine nye maskiner som skal ha Windows 7 ferdig installert, og alle andre tilbydere får tid til å finpusse drivere.

 

Nå kan det sies at 2,5 måned er for lang tid for dette, men at det blir en periode fra RTM til GA synes ihvertfall jeg er bra, da blir det mindre bry for de aller fleste. Og flere får en maskin som fungerer så og si feilfritt. :)

Lenke til kommentar

RTM er iallefall her (muligens): Microsoft.Windows.7.Enterprise.7600.16385.RTM.X64.VOL.DVD

 

7600 16385 = Final RTM and was passed by vote from MS Worldwide Partners

 

Har den i postkassa, så får teste snart.

 

-------

 

Family pack :w00t:

 

edmond (WA) – If you can’t wait for Windows 7 until October 22 and if you are among a select list of Microsoft customers you may be able to download the operating system RTM as early as August 6. The company also confirmed that it will be offering a family pack version of Windows 7, which will allow users to install the software on up to three computers.
Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
Nå er det litt forskjell på et OS og en film, da.. En film vil jo være lik overalt, OSet trenger drivere, osv. Derfor trenger de forskjellige leverandørene tid til å få ferdig drivere som fungerer optimalt med Windows 7. Technet og MSDN-abonnenter har som regel litt mer teknisk innsikt enn mannen i gata, og klarer å få ting til å fungere uansett.

 

Derfor er grunnen at OEM-leverandører skal få mulighet til å skreddersy sine nye maskiner som skal ha Windows 7 ferdig installert, og alle andre tilbydere får tid til å finpusse drivere.

 

Nå kan det sies at 2,5 måned er for lang tid for dette, men at det blir en periode fra RTM til GA synes ihvertfall jeg er bra, da blir det mindre bry for de aller fleste. Og flere får en maskin som fungerer så og si feilfritt. :)

Nå er vel strengt talt det meste av drivere klare for Windows 7. Det er bare ufattelig late selskap som ikke har drivere klare allerede.

De fleste seriøse selskap som har hardware som trenger drivere har hadde dette klart en god stund allerede. Spesielt med tanke på at forskjellen mellom drivere som Windows 7 og Vista trenger er minimale om det i det hele tatt er noen.

Lenke til kommentar

RTM = Read The Manual

RTFM = Read The Fucking Manual

 

:p

 

Jeg måtte bare tulle litt. :D (miCro har selvsagt svaret)

 

opti1: Windows 7 RTM er den ferdige Windows 7 nøyaktig slik kunder vil få den ved lansering. RTM er vel levering til DVD-trykkeriene som sikkert får en hektisk jobb med å trykke X millioner eksemplarer før lanseringsdagen. For Microsoft vil jo at produktene skal kunne settes i butikkhyllene verden over fra første dag.

 

Det DuffyKey sier om at driverutvikling er grunnen tror jeg ikke på. Svært mange selskaper er nok klare med drivere for sine produkter allerede, men venter med å lansere de for å gjøre en siste test på at driverne fungere prikkfritt med RTM-utgaven. De driverne Windows 7 har innebygget er nok ca et halvt år gamle og langt i fra så forseggjorte som de de driverne produsentene legger ut for nedlasting. F.eks er nok en medfølgende driver til et bestemt Nvidia skjermkort rimelig strippet og gammel, mens Nvidia har nye og fullverdige drivere med brukervennlige konfigurasjonspaneler og sånt klare til nedlasting ved lansering. (Om ikke før, i beta-utgave)

Lenke til kommentar
En ting jeg ikke skjønner med Microsoft: vanlige kunder må vente to og en halv måned lenger med å få lov til å oppgradere til Win7 sammenliknet med bedriftskunder som har MSDN-abbonement. Ganske stor forskjellsbehandling, er det ikke? De ber jo formelig om at folk skal ta i bruk piratkopier i steden. Har de ikke lært noe av filmbransjen, hvor det heller ikke er smart å ha kinopremierer flere måneder senere i Norge sammenliknet med USA?

 

Yeye, de får drive på som de vil...

Mulig dette overrasker deg... men bedrifter er faktisk de som gir klingende mynt i kassa til MS.

 

Windows løsvekt salget i butikker står for kun 4% av omsetningen. Resten får windows blandt annet gjennom ferdig-pc fabrikkene (og de får versjonen 2 dager etter release, som jo ikke er dårlig).

Og en ferdig-pc fabrikk...er jo en bedrift.

 

TATA.

 

Når du ser på MS på den måten (en bedriftleverandør) så skjønner du også alle de "gale" valgene MS gjør når de lager det ene eller det andre. Hadde folk i større grad enn 4% kjøpt windows i butikken så hadde tonen vært ganske annen er jeg sikker på.

Endret av DarkSlayer
Lenke til kommentar
RC fungerer jo greit helt fram til 1. mars så hvorfor ha hastverk?

Spørs jo litt på hvor store forskjeller det er mellom RC og RTM, og i hvillken grad det påvirker kompatibilitet.

 

En annen ting: hvordan er det med sikkerhetsoppdateringer, får Win 7 RC også oppdateringer fram til 1. mars på lik linje med release-utgaven, eller gir MS beng i det når RTM slippes?

Lenke til kommentar
En ting jeg ikke skjønner med Microsoft: vanlige kunder må vente to og en halv måned lenger med å få lov til å oppgradere til Win7 sammenliknet med bedriftskunder som har MSDN-abbonement. Ganske stor forskjellsbehandling, er det ikke? De ber jo formelig om at folk skal ta i bruk piratkopier i steden. Har de ikke lært noe av filmbransjen, hvor det heller ikke er smart å ha kinopremierer flere måneder senere i Norge sammenliknet med USA?

 

Yeye, de får drive på som de vil...

De oppgraderer ikke, de tester for å sjekke kompabilitet for å kunne kjøre ut windows 7 ut i produksjon i bedriften/kunder. MSDN/Technet er for utviklere og administratorer, ikke vanlige brukere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...