Gå til innhold

En vurdering av størrelse på avatar og signatur


Avatar og signatur  

449 stemmer

  1. 1. Hvor stor ønsker du maks-størrelsen skal være?

    • 80x80
      135
    • 100x100
      161
    • 120x120
      106
    • Annet
      4
    • Vet ikke/ingen formening
      43
  2. 2. Ønsker du at det skal være lov med animert avatar?

    • Ja
      92
    • Nei
      343
    • Vet ikke/ingen formening
      14
  3. 3. Hvor mange linjer ønsker du at en signatur maks skal inneholde?

    • 1
      24
    • 2
      30
    • 3
      58
    • 4
      197
    • 5
      78
    • 6
      42
    • Vet ikke/ingen formening
      20
  4. 4. Hva ønsker du maks skriftstørrelse i signatur skal være?

    • Størrelse 1
      68
    • Størrelse 2
      136
    • Størrelse 3
      73
    • Størrelse 4
      43
    • Størrelse 5
      21
    • Størrelse 6
      4
    • Størrelse 7
      9
    • Vet ikke/ingen formening
      95


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Vi har en intern vudering angående om vi skal øke avatarstørrelsen, uten at det er noe samstemt mening å finne om temaet. I den anledning er det greit å undersøke litt blant dere brukere. Da er det også like greit å ta signaturer i samme slengen.

 

Merk at dette har med det visuelle uttrykket du vil sitte igjen med på forumet. Det er derfor en ide å tenke litt gjennom og se på eksempler før du avgjør hva du ønsker

 

 

Avatar

 

Avatarstørrelse.

 

I dag er den fysiske avatarstørrelsen begrenset til max 80x80 pixler. Det er foreslått 100x100 og 120x120 som nye grenser. Se bilde for en indikasjon på hvordan det blir seende ut med de forskjellige størrelsene.

 

post-15355-1247072106_thumb.jpg

 

Animert avatar.

 

Animerte avatarer er ikke tillat på forumet og jeg kan vel si såpass at det nok skal særdeles mye overbevisning til for å endre der. Dette fordi det oppleves av mange som veldig kaotisk og uryddig. Men du skal få lov til å bestemme selv hva dine preferanser er. Vedlagt er endel animerte avatarer.

 

post-15355-1247072258.gif post-15355-1247072263.gif post-15355-1247072270.gif

post-15355-1247072276.gif post-15355-1247072285.gif post-15355-1247072290.gif

post-15355-1247072296.gif post-15355-1247072302.gif

 

 

 

Signatur

 

Lengde

 

I dag er det tillat med maks 4 linjer i signatur. Noen ønsker mer, andre mindre. Vi setter opp alternativ for 1-6 linjer. Husk at du selv kan velge å slå av visning av signatur i kontrollpanel, om dette plager deg.

 

Skriftstørrelse.

 

Denne er i dag maks 2. Nedenfor ser du eksempel på størrelse for de forskjellige typene.

 

Størrelse 1

Størrelse 2

Størrelse 3

Størrelse 4

Størrelse 5

Størrelse 6

Størrelse 7

 

 

Gjør oppmerksom på at dette ikke er en demokratisk avgjørelse, vi er såpass slemme og kontrollerende at avgjørelsen blir tatt oppe i skyene. Men vi vil selvfølgelig etter beste evne prøve å lytte til hva forumets majoritet ønsker, som også er grunnen til at vi kjører denne undersøkelsen :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Øker vi den fysiske størrelsen på avatarer burde vi også øke maks filstørrelse i samme slengen. Større avatarer betyr flere pixler, som krever mer lagringsplass dersom man ikke skal komprimere bildene ihjel. Litt utregning:

 

80x80 = 6 400 px

100x100 = 10 000 px

120x120 = 14 400 px

 

120x120 er 2,25 ganger større i antall pixler enn 80x80. Men jeg vet ikke om de vanligste komprimeringsalgoritmene (jpeg, png, gif) krever tilsvarende økning av maks tillatt filstørrelse for å komprimere med samme kvalitet.

Lenke til kommentar

ønsker å ha det mest mulig likt som som det er i dag pr. dags dato av flere grunner.

 

1) synes at bilde størrelse nr 3 fylte ut tom rommet som var

2) en animert avatar virker bare forstyrrende og stygt, nei til dette mener nå jeg

3) om man har for mange linjer med signatur vil en tråd med 20 poster ta evigheter å bla igjenom

4) signaturens størresle er perfekt pr. dags dato, skal ikke være så stor men heller litt mer anonymt

 

:)

Lenke til kommentar

100x100 avaterer ser helt klart mye bedre ut. Animerte derimot... Hm... Det finnes mange tøffe animerte avatarer, men jeg tror også at rotet blir for mye.

 

Men når vi snakker om signatur. Skal størrelse 7 alternativet liksom bety at man kan ha 4 linjer med så stor skrift? Eller finnes det en måte å begrense basert på den totale lengden av signaturen, slik at man f.eks bare kan ha 1 linje i størrelse 7. Men kanskje 6 linjer i størrelse 2?

Endret av Venerable
Lenke til kommentar
Jeg skal høre med drift angående lagrinsplass tilgjengelig til slikt. Nå har det jo litt å si at det går på folks båndbredde dette, selv om det ikke akkurat er et like stort problem i dag som tidligere. :)

 

Hvorfor er det så mye tomrom under signaturen din? Er det minimumstørrelse på innleggsfeltene?

Lenke til kommentar

Avatarene synes jeg er helt fine som de er. 80x80 og ikke animerte. Er svært sjeldent at animerte avatarer er noe bra, blir bare et forstyrende element.

Signaturene synes jeg kan ha en ekstra linje, for at jeg selv legger merke til at mine signaturer ofte vil ha en ekstra linje å gå på. Skriftstørrelse stemte jeg 3 på, men da tenker jeg mer at en linje kan være størrelse 3 og ikke alle. Hvis brukeren har noe h*n vil rette ekstra oppmerksomhet mot kan det godt være noe større.

Men så er jo dette bare mine meninger. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Personlig har jeg ikke noe ønske om å endre på noe, da jeg er fornøyd med hvordan det er her på akkurat disse punktene.

+1!

Ser ikke problemet med 80x80 avatar eller signatur på fire linjer.

Skal dere endre på noe kunne det heller vært størrelsen (i kb) på opplastede avatarer.

Lenke til kommentar

Hva med for eksempel 100x100 eller kanskje til og med 120x120 som max-størrelse på avatarer, så kan heller de som har noe imot det velge at de skal auto-nedskaleres til mindre størrelser? Denslags nedskalering kan vel medføre kvalitetstap, men det er da virkelig ikke så viktig for dette formålet, da jeg antar at flertallet ville akseptert større avatarer. Jeg synes det hadde vært veldig fint med noe litt større enn nå. :)

 

Signaturer er jeg usikker på, men synes de er ålreite som de er.

 

Animerte avatarer ... NEI! Nei, nei, neineinei. Om det mot formodning skulle bli noe av, så gjør det for Jahs skyld mulig å deaktivere dem eller reservere seg mot dem eller et eller annet. Dette forumet er for bra til at brukeropplevelsen skal la seg ødelegge med noe sånt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...