Gå til innhold

En vurdering av størrelse på avatar og signatur


Avatar og signatur  

449 stemmer

  1. 1. Hvor stor ønsker du maks-størrelsen skal være?

    • 80x80
      135
    • 100x100
      161
    • 120x120
      106
    • Annet
      4
    • Vet ikke/ingen formening
      43
  2. 2. Ønsker du at det skal være lov med animert avatar?

    • Ja
      92
    • Nei
      343
    • Vet ikke/ingen formening
      14
  3. 3. Hvor mange linjer ønsker du at en signatur maks skal inneholde?

    • 1
      24
    • 2
      30
    • 3
      58
    • 4
      197
    • 5
      78
    • 6
      42
    • Vet ikke/ingen formening
      20
  4. 4. Hva ønsker du maks skriftstørrelse i signatur skal være?

    • Størrelse 1
      68
    • Størrelse 2
      136
    • Størrelse 3
      73
    • Størrelse 4
      43
    • Størrelse 5
      21
    • Størrelse 6
      4
    • Størrelse 7
      9
    • Vet ikke/ingen formening
      95


Anbefalte innlegg

Helst kunne jeg tenkt meg muligheten for animert avatar også, men der har jeg tydeligvis et solid flertall mot meg. Da kan jeg leve med det.

Kan gå med på at det finnes en del flotte animerte avatarer, men med tanke på hvilke dører det åpner og ikke minst gjennomsnittsalder på brukermassen så tror jeg ikke de fine avatarene oppveier all elendigheten vi garantert blir presentert. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når det gjelder avatarer synes jeg egentlig at det burde være mulighet for økning til 100x100. Animert avatar synes jeg det ikke burde være mulighet for.

 

Signaturen er jo egentlig grei som den er, men en økning til 5 linjer stemte jeg for. Når det gjelder skriftstørrelsen synes jeg en eller to burde være maks, men om større blir godtatt synes jeg det hvertfall burde være slik at jo større skrift jo færre linjer er tilgjenglig.

Lenke til kommentar
Når det gjelder avatarer synes jeg egentlig at det burde være mulighet for økning til 100x100. Animert avatar synes jeg det ikke burde være mulighet for.

 

Signaturen er jo egentlig grei som den er, men en økning til 5 linjer stemte jeg for. Når det gjelder skriftstørrelsen synes jeg en eller to burde være maks, men om større blir godtatt synes jeg det hvertfall burde være slik at jo større skrift jo færre linjer er tilgjenglig.

 

Wise man speak.

Lenke til kommentar
Apropos status, har sjefene noen statusoppdatering å komme med? Har det blitt fattet beslutninger? Det haster naturligvis ikke, men det hadde vært fint å få vite om noe skjer. :)

Helt enig, kan vel ikke ta så lang tid dette...

 

Øk avatarstørrelse til 100x100 eller 120x120 + økning av størrelse på filen, ikke så vanskelig :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg ser gjerne at størrelsen økes til 100x100 eller 120x120 (samt at filstørrelsen økes tilsvarende). Om noen finner på å tillate animerte avatarer skal jeg personlig smøre inn serverne deres med sjokoladepålegg... ;)

Lenke til kommentar

Jeg synes avatarstørrelsen kunne vært 100x100. Men det er også grensa, 120 blir for stort for min smak. Men hvis dimensjonene skal økes må nesten maks filstørrelse øke med den, til f.eks 14 - 15kb. Animert avatar vil jeg aldri se på dette forumet. Det er stort sett veldig stygt og ødelegger både forumet og dens inntrykk det gir av kvalitet.

 

Synes også at fire linjer er en perfekt mengde til å ha i signaturen, ikke for mye og ikke for lite. Størrelsen på skriften i signaturen kan med død og liv få lov å være størrelse 2, til de som virkelig har noe interessant å si. Ellers synes jeg egentlig den bør holde seg på standard, som er 1. Liker dog ikke den stygge blåfargen som signaturer har på seg som standard, svart er mye kulere.

 

Edit:

Dessverre er det fakta, så hvis det blir tillatt med 100 x 100, så bør det være en mulighet til å resize avatarer på >80 x 80 til =80 x 80, evt. = xx x yy

Bare fordi maksgrensen til avatarer blir satt til 100x100, betyr ikke det at du ikke kan ha avatarer på 10x10, 80x80, 15x35 eller hva det måtte være. Det er bare en grense. Hvis man legger inn en avatar som er større en de dimensjonene vil den automatisk bli resizet til 100x100. Ikke hvis du legger inn en med mindre.

Endret av Newt32
Lenke til kommentar

Men om man ser på kolonnebredden der Avataren er; den er definert av https://www.diskusjon.no/style_images/main_gfx/spacer.gif som er 160px i bredde. Hva med å gi oss tilgang til de ekstra 80px i bredde?

 

En avatar på 160x80px ville passet inn der uten å påvirke sidelayouten i det hele tatt, og de som vil ha litt ekstra plass å boltre seg på får det.

 

De som ikke vil bruke den ekstra plassen trenger jo heller ikke å gjøre det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS

Det er mange forskjellige meninger, og alle kan ikke bli like fornøyd, eller kan de? Enkelt og greit kan man i eget kontrollpanel bestemme størrelsen på avatar, om gif's ol skal vises og hvor stor skriftstørrelsen i signaturen skal være. Man kan jo få 3-5 centimeter lodrett til å boltre seg på, og hvor mye man bruker er opp til hver enkelt. Jeg stemmer for begrenset frihet, gjør som du vil, under fornuftige grenser.

 

Det mest rettferdige er å behandle alle ulikt :)

Lenke til kommentar

Større avatar? Ja! 100x100 hadde vært flott. 120x120 blir for stort igjen.

 

Animert avatar? Nei, ikke faen, da kutter jeg meg selv. Animerte avatarer er grusomt.

 

Lengre signatur? Stemte 4 linjer, men 5 linjer er også en mulighet. Men noe mer enn 5 linjer er nono, samme med mindre enn 4.

 

Større skrift? Max størrelse 3 om det er snakk om én linje. Er det flere linjer bør man ha størrelse 2 som max.

Lenke til kommentar
Hvis man absolutt vil logge IP, er det jo fullt mulig å legge til et gjennomsiktig bilde i hver post man skriver i travle tråder. Ser ikke hvorfor det skulle være mer farlig å ha det i avataren?

 

Det kan godt være, men det krever i så fall mer av brukeren og er enklere for oss å oppdage. Som sagt opplevde vi uheldige tilfeller og av hensyn til brukerne vil derfor ikke slå på denne muligheten igjen under nåværende omstendigheter. :)

 

Hva med at jeg, og andre som er interessert, sender koden min til dere, slik at dere legger den på deres server etter dere har sjekket den?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...