Gå til innhold

En vurdering av størrelse på avatar og signatur


Avatar og signatur  

449 stemmer

  1. 1. Hvor stor ønsker du maks-størrelsen skal være?

    • 80x80
      135
    • 100x100
      161
    • 120x120
      106
    • Annet
      4
    • Vet ikke/ingen formening
      43
  2. 2. Ønsker du at det skal være lov med animert avatar?

    • Ja
      92
    • Nei
      343
    • Vet ikke/ingen formening
      14
  3. 3. Hvor mange linjer ønsker du at en signatur maks skal inneholde?

    • 1
      24
    • 2
      30
    • 3
      58
    • 4
      197
    • 5
      78
    • 6
      42
    • Vet ikke/ingen formening
      20
  4. 4. Hva ønsker du maks skriftstørrelse i signatur skal være?

    • Størrelse 1
      68
    • Størrelse 2
      136
    • Størrelse 3
      73
    • Størrelse 4
      43
    • Størrelse 5
      21
    • Størrelse 6
      4
    • Størrelse 7
      9
    • Vet ikke/ingen formening
      95


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Personlig syns jeg at det blir for mye fokus på selve avataren og ikke diskusjonen om størrelsen overtreder 80 piksler.

Litt rart at man, etter alle disse årene, plutselig skulle endre avatarstørrelsen til 100, 120, 140 eller 160 piksler bare siden et knippe brukere irriterer seg, av alle ting, over tomrommet mellom avataren og diskusjonen.

 

Og hva om grensa allikevel skal være på 10kb? Vil det ikke være vanskelig å lage avatarer i god kvalitet når de skal være maks 10kb i størrelse men samtidig 160*160 piksler store?

Lenke til kommentar

Jeg syntes at 120x120 på avataren ikke gjør særlig mye.

 

Men hva med å kunne velge i kontrollpanelet om en vil se avatarer i 80x80, 100x100 eller 120x120? Jeg vet ikke om dette er noe som er mulig å få til i forumet, men det syntes jeg hadde vært det beste.

Lenke til kommentar

Tolker dette som at de aller fleste vil ha større avatar men at de som ønsker større er uenig i størrelsen.

 

Ser at noen ønsker å ha en så bred avatar at den dekker tomrommet mellom avatar og innlegg, en så bred avatar kan skape mye tomrom under korte innlegg siden avatarfeltet vil bli veldig høyt.

 

Ser gjerne for mag at vi kan ha en maks høyde på 100 eller 120 og en bredde opp til maks bredde på feltet slik at avatar kommer helt ut i kanten der innlegget begynner.

 

De som da utnytter hele plassen vil få en rektankulær avatar.

 

For meg så er dette en diskusjon om utseende på forumet da jeg ikke ser på lagring og nettlinjer som noe problem i disse størrelsene.

Lenke til kommentar

Syns ikke det er behov for mer enn 80x80, det er nok for å få frem det aller meste :)

 

Husk at større avaterer vil føre til mer tomrom i korte poster. Dessuten fjerner det fokus fra diskusjonen hvis du blir overdrevent store. 100x100 er egentlig det største "jeg kan gå med på" (ikke at jeg har veto her :p )

 

Kort oppsummert syns jeg dagens reglement er veldig bra. Forumet er enkelt og stilrent noe som gjør det oversiktlig og effektivt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...