Gå til innhold

Spotify med høyere kvalitet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tviler på at dette vil tiltrekke uhordelig nye betalingskunder. Kanskje de virkelige Hi-Fi audioenthusiastene kommer til å betale nå men neppe mannen i gata.

 

Spørsmålet er jo; hva skal til for at folk vil betale for Spotify enn så lenge det finnes en gratis alternativ?

Lenke til kommentar

Det var på tide at de nå differensierer gratis- og betalingstjenesten ved å tilby noe ekstra for de som betaler. Jeg har betalt for Spotify en del måneder fordi det er en god tjeneste og jeg ønsker å støtte lovlig alternativer, men det å slippe reklame og få høre på et nytt album litt tidligere hadde ikke vært nok for å holde på meg i evig tid. Bedre lydkvalitet derimot, det betaler jeg gladlig for!

Lenke til kommentar
Spørsmålet er jo; hva skal til for at folk vil betale for Spotify enn så lenge det finnes en gratis alternativ?

Snart kommer Spotify til mobil (Android, iPhone og Symbian), og da bare for betalende. Da kommer nok jeg til å kjøpe premium, og regner med at mange andre også gjør det. Flott at jeg også får bedre lydkvalitet på pcen da. Bra at Spotify får flere betalende brukere, så de kan gjøre tjenesten bedre.

Endret av trygveaa
Lenke til kommentar

Kjempebra! Nå må de bare få tilbake det som forsvant så pluselig, så mange gode klassikere som ble borte.

 

Har betalt for Spotify i flere mnd. men det er mest bare fordi jeg syns det er en bra tjeneste, og litt for å slippe reklamen. Bedre kvalitet er topp!

 

FLAC much?
- equivalent to CD quality and apparently the highest streaming rate for any digital music service.

Vet du om noen som streamer i Flac? Eller eventuelt noe annet med høyere bitrate enn 320kbps?

 

Streaming i Flac krever vel ca 5mbit-10mbit konstant feed?

Lenke til kommentar

Dette begynner virkelig å bli så bra at jeg tror jeg er villig til å betale for det. Dette har for så vidt to dimensjoner:

 

1. 90 kroner i måneden er ganske lite for å kunne spille så mye musikk når som helst (og etter hvert: hvor som helst) med så bra lyd.

2. Jeg er villig til å bidra til å finansiere noen som faktisk gjør noe med den hengemyra av passivitet som har herjet musikkindustrien de siste åra.

 

Denne tjenesten vil forhåpentlig bare bli bedre med tida, og jeg ser ingen grunn til at ikke all verdens musikk for alle praktiske formål blir tilgjengelig for alle når som helst og hvor som helst på denne måten. Jeg trenger jo ikke musikk på HD, hvis jeg har Internett hele tida (og etter hvert: hvor som helst). Jeg kjenner ingen andre som tilbyr slik streaming-kvalitet (bortsett fra Pandora...?), men jeg ville helst sett at det var ape- eller flac-filer.

Lenke til kommentar
Kjempebra! Nå må de bare få tilbake det som forsvant så pluselig, så mange gode klassikere som ble borte.

 

Har betalt for Spotify i flere mnd. men det er mest bare fordi jeg syns det er en bra tjeneste, og litt for å slippe reklamen. Bedre kvalitet er topp!

 

FLAC much?
- equivalent to CD quality and apparently the highest streaming rate for any digital music service.

Vet du om noen som streamer i Flac? Eller eventuelt noe annet med høyere bitrate enn 320kbps?

 

Streaming i Flac krever vel ca 5mbit-10mbit konstant feed?

 

...

 

Ren 44100Hz 16bit PCM er 1.4Mbit/s, FLAC ligger vel på rundt 1Mbit/s, og ofte rundt 600-800kbit/s for litt mindre komplekse låter.

 

320kbps OGG er veldig bra! Vurderer definitivt Premium nå :)

Endret av TheMaister
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...