Gå til innhold

MSI med tre ultra-tynne bærbare


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tydelig at slanke maskiner er i vinden ja. Men kan ikke si at jeg vil beskrive en maskin på 2,5 cm som "ultra-tynn" for å være helt ærlig..

 

Begrensningen med maks 2gb minne virker jo noe idiotisk. Eller missforstår jeg nå, og det menes at de kun leveres med 2gb minne forhåndsinstallert?

 

Og hvis X400 faktisk er 24,5cm tykk som artikkelen sier så spår jeg ikke en enorm salgsuksess. :fun:

Endret av phax
Lenke til kommentar

Nå synes jeg hardware.no må skjerpe seg!

 

De burde har skrevet at MSI liker å markedsføre disse maskinene som "ultra-tynne", men i realiteten er de langt i fra det. HW burde videre ha nevnt de maskinene som er tynnere.

 

F.eks. skrev man tidligere i uken om en nettPC som var rundt 30 % tynnere enn disse fra MSI. Det er en stor forskjell, og det henger dermed ikke på greip å kalle disse MSI maskinene for "ultra-tynne". Det er jammen meg ikke langt unna ganske standard for nettpcer.

 

Etter dagens standard må man under 2 cm for å kommer i kategorien "tynn". Kommer man ned mot 1 cm er man "ultra-tynn" i min oppfatning.

 

Herregud man får jo til og med en svært 50 tommers LED-TV på elkjøp som er like tykk som disse "ultra-tynne" nettPCene fra MSI.

Lenke til kommentar

Jeg fatter ikke hardware.no og itavisen sitt "hat" mot Acer, de har jo kommet med supertynne pc'er for en mnd siden og de har ikke blitt nevnt ved et ord engang! Mye mer minne en maskinene nevnt her, samme cpu, stor hdd, sinnsykt stillegående og "kald" og lekker samt 8timer batteritid.. er ikke det verdt å nevne istedenfor MSI som ikke er i salg i norge!?

Lenke til kommentar

Leveres da ikke 32bit prosessorer lenger..? (som noen lenger oppi postene her sier) De fleste cpu'er idag støtter 64bit.

 

OPERATIVSYSTEM kan leveres i 32 og 64bit. Men det er vel en merkelig begrensning i hovedkortet da... Min gamle bærbare tror jeg ikke støtter større enn 1GB minnebrikker. Men den er gammel da, T2300-prosessor...

 

Men uansett, tror HW-redaksjonen bør innkalle til et lite avdelingsmøte hvert halvår for å definere begreper som tynn, ultratynn, lett, kraftig, smal, tykk osv... Ha en liten mal på ting, slik at man unngår slikt rot med begreper.

Lenke til kommentar
Vekt og portabilitet. Heter tross alt bærbar, og med det menes at man skal kunne dra rundt og drasse på det.

 

 

enig, men heller 5cm tykk og 400 gram tyngere med 8-9 timer batteri enn disse flate med 4 cellers og mye dårligere batteritid. blir ikke så mye til bærbar når man må drasse strømadapter og sitte i nærheten av stikk kontakt for og bruke maskina.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...