Gå til innhold

Tele2 selger sin bredbåndsvirksomhet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde Tele2 hos hjemme hos foreldrene mine før jeg flyttet. Nå har de fått regning på nytt modem, etablering, dyrere adsl og noe annet. (jeg husker ikke helt hva) ca 1000 kr bare fordi nextgentel har tatt over. :thumbdown:

 

 

Det synes jeg er dårlig! har jo betalt etablering, startavgift og modem til tele2..

 

Edit: Gikk litt fort i svingene, trodde det var snakk om start adsl. Men det blir vel det samme for Tele2 kundene.

Endret av Globe
Lenke til kommentar

Tele2 blir lett DEN dårligste ISPen jeg har vært borti i, og jeg har prøvd flere. Har installert Tele2 hos flere venner også, ALLTID er det et eller annet problem.

 

Tror du ikke idiotene klarte å avbestille mitt daværende Telenorabb hele to måneder før de kunne ta opp linja? Thats right, to måneder uten nett. Jeg har også tilgode å se en person med Tele2 brebånd som ikke har over 50 millisek latency til uansett hvor du skal. Utrolig slitsomt å måtte vente på avisene skal laste. Når i tillegg DNSserverne deres ramler ned hele tiden er det bare å gi opp.

 

Ikke noe tap med andre ord.

Lenke til kommentar
Eies ikke Tele 2 Norge av Telenor?

Vet ikke helt hvor man går for å finne den slags opplysninger...

Men det lille jeg vet er at Tele2 er hovedsaklig eigd av Kinnevik konsernet(svensk). Om Telenor er inne her med noen % vet jeg ikke.

 

Men...

Tele2 benytter Telenor sitt nettverk til sine internetkunder. ISDN, ADSL, etc er egentlig koblet på Telenor sitt utstyr.

Tele2 benytter Telenor mobil sitt nettverk for sine mobilkunder.

Tele2 benytter Telenor sitt telefonnett for sine telefonkunder(ikke så mange alternativer egentlig).

 

Ser du på regnskapet til Telenor Networks(heter det enda?), så er det de som tjener fett på at Tele2 kjøper kapasitet. Telenor består jo av mange selskaper, og selv Telenor Privat(tlf, internet) kjøper i realiteten kapasitet hos Networks.

Lenke til kommentar
Eies ikke Tele 2 Norge av Telenor?

Vet ikke helt hvor man går for å finne den slags opplysninger...

Men det lille jeg vet er at Tele2 er hovedsaklig eigd av Kinnevik konsernet(svensk). Om Telenor er inne her med noen % vet jeg ikke.

 

Men...

Tele2 benytter Telenor sitt nettverk til sine internetkunder. ISDN, ADSL, etc er egentlig koblet på Telenor sitt utstyr.

Tele2 benytter Telenor mobil sitt nettverk for sine mobilkunder.

Tele2 benytter Telenor sitt telefonnett for sine telefonkunder(ikke så mange alternativer egentlig).

 

Ser du på regnskapet til Telenor Networks(heter det enda?), så er det de som tjener fett på at Tele2 kjøper kapasitet. Telenor består jo av mange selskaper, og selv Telenor Privat(tlf, internet) kjøper i realiteten kapasitet hos Networks.

 

Her er det en god del feil.

 

1. Tele2 har til nå levert på OA og WS, dvs at de har eget utstyr i sentralen i mange tilfeller.

 

2. Tele2 benytter seg pr dags dato av Netcom sitt mobilnett: http://www.tele2.no/mobil/dekning.html

 

Resten kan godt stemme, da Telenor eier linjene i Norge pr dags dato, dog utstyret i sentralen kan variere.

Lenke til kommentar

Men tele2 selger per dags dato ikke lenger adsl på Telenor sitt utstyr, bare dem som hadde det fra før som får beholde det.

 

Og til Globe, Nextgentel har ikke gjort noe med Tele2 enda, det er ikke før 1juli at NgT tar over ansvar, at dere har blitt fakturert på nytt er en feil fra Tele2 sin side, ta kontakt og det blir kreditert med en gang

Lenke til kommentar
Eies ikke Tele 2 Norge av Telenor?

Vet ikke helt hvor man går for å finne den slags opplysninger...

Men det lille jeg vet er at Tele2 er hovedsaklig eigd av Kinnevik konsernet(svensk). Om Telenor er inne her med noen % vet jeg ikke.

 

Tele2 eies av "Tele2 norway holdings AB", som jeg antar er eid av Tele2 sverige, som er et børsnotert selskap.

 

Kilder:

http://www.dn.no/bedriftsbasen/proff/?comp...amp;page=keyfig

http://en.wikipedia.org/wiki/Tele2

Lenke til kommentar

Har selv aldri hatt nevneverdige problemer selv med Tele2, men Nextgentel, derimot....fikk mot slutten mildt sagt ganske lyst til å smadre det forbanna drittmodemet til jævla helvete, unskyld uttrykket. Har aldri vist et slikt nivå av selvkontroll verken før eller siden, siden jeg aldri gjorde det. Daglig hadde jeg problemer, jeg dra ut strømmen og plugge den inn igjen fordi en liten oransje lampe lyste opp og meldte om at noe hadde hengt seg, gjerne to-tre ganger om dagen også. Tilgin-modemet eller hva det nå heter fra Tele2 har jeg restartet maks en gang i måneden siden vi fikk det, knapt det engang.

 

Hadde dessuten et alvorlig håp om at NGT skulle vinne den dårligste service-konkurransen som NRK holdt for et par år siden...makan til ræl de sendte ut til kundene sine....

Lenke til kommentar
Tele2 blir lett DEN dårligste ISPen jeg har vært borti i, og jeg har prøvd flere. Har installert Tele2 hos flere venner også, ALLTID er det et eller annet problem.

Kan si meg helt uenig med dette...

Har stikk motsatte erfaringer.

 

Har hatt Tele2 hos foreldrene siden de begynte med ADSL, og aldri hatt nevneverdige problemer. De få gangene linjen har vært nede ha kundeservice vært meget behjelpelige, og problemene har blitt løst fort.

 

Har også installert Tele2 produkter hos flere andre familier, samt et par bedrifter og har så vidt jeg vet ikke hatt noen problemer der.

Lenke til kommentar

 

Tele2 blir lett DEN dårligste ISPen jeg har vært borti i, og jeg har prøvd flere. Har installert Tele2 hos flere venner også, ALLTID er det et eller annet problem.

 

Tror du ikke idiotene klarte å avbestille mitt daværende Telenorabb hele to måneder før de kunne ta opp linja? Thats right, to måneder uten nett. Jeg har også tilgode å se en person med Tele2 brebånd som ikke har over 50 millisek latency til uansett hvor du skal. Utrolig slitsomt å måtte vente på avisene skal laste. Når i tillegg DNSserverne deres ramler ned hele tiden er det bare å gi opp.

 

Ikke noe tap med andre ord.

 

 

Både Tele2 og ikke minst NextGentel er to operatører som ikke helt leverer det de skal...Telenor er heller ikke den beste, men ut i fra min erfaring så har jeg hatt en kjempebra linje fra Ventelo! Hatt de i snart 3 år og totalt vært 2 feil som varte i 7 timer tilsammen. Den ene var en oppkoblingsfeil som gjorde at nettet ble borte i 2 timer, mens de siste 5 timene var oppgradering av sentralen...:)

 

Så jeg er utrolig gla for at jeg ikke har Tele2 eller NextGentel...misunner ikke de som skal gjennomgå dette...;P

Lenke til kommentar
Tele2 blir lett DEN dårligste ISPen jeg har vært borti i, og jeg har prøvd flere. Har installert Tele2 hos flere venner også, ALLTID er det et eller annet problem.

 

Tror du ikke idiotene klarte å avbestille mitt daværende Telenorabb hele to måneder før de kunne ta opp linja? Thats right, to måneder uten nett. Jeg har også tilgode å se en person med Tele2 brebånd som ikke har over 50 millisek latency til uansett hvor du skal. Utrolig slitsomt å måtte vente på avisene skal laste. Når i tillegg DNSserverne deres ramler ned hele tiden er det bare å gi opp.

 

Ikke noe tap med andre ord.

 

 

Både Tele2 og ikke minst NextGentel er to operatører som ikke helt leverer det de skal...Telenor er heller ikke den beste, men ut i fra min erfaring så har jeg hatt en kjempebra linje fra Ventelo! Hatt de i snart 3 år og totalt vært 2 feil som varte i 7 timer tilsammen. Den ene var en oppkoblingsfeil som gjorde at nettet ble borte i 2 timer, mens de siste 5 timene var oppgradering av sentralen...:)

 

Så jeg er utrolig gla for at jeg ikke har Tele2 eller NextGentel...misunner ikke de som skal gjennomgå dette...;P

 

Kan si at jeg har motsatt erfaring, har nå VDSL2 fra NGT og er meget fornøyd.

 

Uansett så er det spennende å se hva som skjer fremover på denne fronten.

Lenke til kommentar
Eies ikke Tele 2 Norge av Telenor?

Vet ikke helt hvor man går for å finne den slags opplysninger...

Men det lille jeg vet er at Tele2 er hovedsaklig eigd av Kinnevik konsernet(svensk). Om Telenor er inne her med noen % vet jeg ikke.

 

Men...

Tele2 benytter Telenor sitt nettverk til sine internetkunder. ISDN, ADSL, etc er egentlig koblet på Telenor sitt utstyr.

Tele2 benytter Telenor mobil sitt nettverk for sine mobilkunder.

Tele2 benytter Telenor sitt telefonnett for sine telefonkunder(ikke så mange alternativer egentlig).

 

Ser du på regnskapet til Telenor Networks(heter det enda?), så er det de som tjener fett på at Tele2 kjøper kapasitet. Telenor består jo av mange selskaper, og selv Telenor Privat(tlf, internet) kjøper i realiteten kapasitet hos Networks.

 

Her er det en god del feil.

 

1. Tele2 har til nå levert på OA og WS, dvs at de har eget utstyr i sentralen i mange tilfeller.

 

2. Tele2 benytter seg pr dags dato av Netcom sitt mobilnett: http://www.tele2.no/mobil/dekning.html

 

Resten kan godt stemme, da Telenor eier linjene i Norge pr dags dato, dog utstyret i sentralen kan variere.

 

Du har nok rett, for jeg skal ikke si jeg vet fasiten. Mobil byttet de i fjor ser jeg, så det er nytt - men jeg er ikke overrasket. Jeg er på chess og de droppa telenor for 2år?? siden.

 

Vet ikke åssen NGT er på adsl, men supporten deres skal da være betraktelig forbedret. Er ikke så lenge siden jeg måtte fortelle supporten deres HVA som var feil og HVORFOR for å få ting løst. Fattern fikk jo ikke gjort noe med supporten. Men det var før de rydda opp.

 

Men nå er ADSL og ymse utstyr ekstremt følsomt for hva som er av utstyr, kapasitet og ikke minst kvalitet på alle ledd som bl.a. kabler. For ikke å snakke om alle idiotvalgene Telenor gjorde tidligere når de bygga ut sentraler (før adsl tiden) som nå en hel masse lider av.

 

Egentlig ganske feil å si at den ene er bedre/værre enn den andre - Fordi det avhenger av MEGET lokale forhold som ingen i 1/2 linje support, teknikere etc vet en dritt om.

Lenke til kommentar
Eies ikke Tele 2 Norge av Telenor?

 

Er vel i Danmark at Telenor eier Tele2 om jeg ikke husker feill.

 

Men dette liker jeg ikke. Byttet fra NGT til Tele2 pga latterlig kundeservice, og nå tvinges jeg tilbake? Nei, må vel ut på jakt etter ny leverandør igjen da...

hehe genialt

 

Er vel nesten bare Telenor igjen da, med mindre du vil satse på kabeltv firmaene.

 

Har telenor fortsatt den latterlige telefonsvareren der du må igjennom en hel bråte spørsmål før du får tak i et menneske? De endrer jo hele tiden den supporten sin...

Lenke til kommentar

Jeg husker at når jeg fikk Nextgentel bredbåndsforbindelse første gang, så var det en venn som hadde Telenor ADSL. Han opplevde at han måtte logge seg på hver gang han skulle inn på internett (første oppstart per økt). Så om han stengte ned PC'en og ikke brukte internett så måtte han logge på igjen når han ville bruke det igjen.

 

Han hadde ikke noen problemer annet enn at Telenor brukte denne protokollen med pålogging.

 

 

 

Jeg har hatt få problemer med Nextgentel. De problemene jeg har hatt har gått mer på at overspenningsvernet har tatt kvelden (lynnedslag, men mitt eget installerte beskyttelsesvern fra APC beskyttet bredbåndsmodemet) og kanskje noen andre småting.

 

Det mest plagsomme var kundestøtten når du faktiskt trengte dem, da var det en del venting den gang. Men det fikk de jo på pukkelen for til slutt, når mediapresset ble for stort på de greiene.

 

 

 

Tele 2 kjenner jeg en annen som har. Kundestøtten har vært god, og linjene har vært greie nok. Så jeg kjenner meg ikke igjen i beskrivelsen til en tidligere her i tråden.

Endret av G
Lenke til kommentar
Jeg husker at når jeg fikk Nextgentel bredbåndsforbindelse første gang, så var det en venn som hadde Telenor ADSL. Han opplevde at han måtte logge seg på hver gang han skulle inn på internett (første oppstart per økt). Så om han stengte ned PC'en og ikke brukte internett så måtte han logge på igjen når han ville bruke det igjen.

 

Han hadde ikke noen problemer annet enn at Telenor brukte denne protokollen med pålogging.

Grunnen til det er fordi Telenor i liket med mange andre bruker pppoe til oppkobling. Da kan man selv velge om oppkoblingen skal skje via en router, som er det vanlige, eller via pcen som din venn gjorde. Fleste modem fra Telenor i dag er routermodem/multimodem, altså med egen routerdel til blant annet å koble opp modemet.

Endret av Lucifer24
Lenke til kommentar
Tele2 blir lett DEN dårligste ISPen jeg har vært borti i, og jeg har prøvd flere. Har installert Tele2 hos flere venner også, ALLTID er det et eller annet problem.

Kan si meg helt uenig med dette...

Har stikk motsatte erfaringer.

 

Har hatt Tele2 hos foreldrene siden de begynte med ADSL, og aldri hatt nevneverdige problemer. De få gangene linjen har vært nede ha kundeservice vært meget behjelpelige, og problemene har blitt løst fort.

 

Har også installert Tele2 produkter hos flere andre familier, samt et par bedrifter og har så vidt jeg vet ikke hatt noen problemer der.

 

Jeg må si meg enig med han som er uenig.

 

Hadde adsl fra nextgentel det var det støtt og stadig noe problemer med og det ble mangfoldige timer i telefonkø for å fixe det. Linjene og sentralene er jo forskjellig fra sted til sted så det er nok der feilen ligger når det skjer noe, men telefonkaoset til ngt var dråpen.

 

Tele2 har jeg hatt i 4 år nå og det virker som det skal, bortsett fra 1 modem som tok kvelden i ferien (muligens lyn),men fikk hvertfall et nytt og bedre modell når jeg ringte inn.

 

Nextgentel ringte meg for ikke så lenge siden med adsl kampanje og selv ikke det tilbudet kunne de slå prisene til tele2.

 

En fordel med at nextgentel tar over er vel at det kansje blir litt fortgang i utbyggingen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...