Gå til innhold

Test: LG KM900 Arena


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her passer det seg med en W T F!?

 

En solid telefon, med ripebestandig skjerm, god på multimedia, god lyd, bra kamera, gode menyer, herlig oppløsning osv - men med dårlig nettleser og epostleser, og så terningkast tre?! Det stemmer jo overhodet ikke overens med testen og videoen, inntrykket jeg fikk der var en firer i verste fall på grunn av prisen. Tenkte at det kanskje var lagt på feil terningkast, men det står da treer i videoen óg.

 

Dette tror jeg er den rareste testen jeg har lest på Amobil til dags dato, og jeg har lest veldig mye her.

Endret av Peppep
Lenke til kommentar
Her passer det seg med en W T F!?

 

En solid telefon, med ripebestandig skjerm, god på multimedia, god lyd, bra kamera, gode menyer, herlig oppløsning osv - men med dårlig nettleser og epostleser, og så terningkast tre?! Det stemmer jo overhodet ikke overens med testen og videoen, inntrykket jeg fikk der var en firer i verste fall på grunn av prisen. Tenkte at det kanskje var lagt på feil terningkast, men det står da treer i videoen óg.

 

Dette tror jeg er den rareste testen jeg har lest på Amobil til dags dato, og jeg har lest veldig mye her.

Til karakterens forsvar så virka den sluggish og knotete i menyene, kanskje på grensa til ubehagelig å bruke. Så dårlig browser som eg fekk inntrykk av at den hadde er for dårlig også. Dårlig epost-leser er eg ikkje så veldig enig med at burde trekke ned. Tommeltastaturet virka heilt greitt.

 

Ville heller gitt den ein 4-5 ganske enkelt fordi den virka så himla robust, som om det er ein telefon ein kan ha i årevis og fremdeles vere rimelig fornøyd.

Lenke til kommentar

I en trykkskjermmobil synes vi nettleseren er veldig viktig, ettersom konkurrentene leverer svært godt på det området, mens den er på grensen til totalt ubrukelig i KM900 Arena. Da nytter det ikke med HSDPA. GPS-program bør også vært inkludert, og siden dette ikke er en smarttelefon er det begrenset hva man kan installere av nye GPS-programmer. KM900 Arena har ikke potensiale til å bli like god på navigering som en rekke billigere mobiler. Når det gjelder e-postleser, har selv de enkleste telefonene en dugbar e-postleser. Og veldig mange bruker e-post på mobilen.

 

Telefonen burde også vært raskere. Selve kuben og hovedmenyen er rask, men når man oppretter en ny melding, snur telefonen for å få fulltastatur, starter kontaktlisten og mye annet synes vi det tar for lang tid noe som ble et lite irritasjonsmoment gjennom hele testperioden.

 

Terningkast tre til fire er midt på skalaen, og etter flere diskusjoner havnet telefonen på en treer. Som vanlig er dette veldig individuelt, ettersom mange kanskje ikke bruker e-postleseren, synes det er greit med Opera Mini som nettleser og ikke setter så stor vekt på at menyene ikke er lynraske, men synes kamera, MP3-spiller og design er langt viktigere. Det er derfor testen består av flere sider tekst og ikke bare et terningkast :)

Endret av CesiuM_e
Lenke til kommentar

Jeg ble også først overrasket over terningkastet fra videoen, men da jeg leste hele testen skjønte jeg mer.

 

Synes det var en gjennomført test som gir potensielle kjøpere et godt innblikk i hva de egentlig kjøper.

Det virker som en god telefon, men innenfor sitt bruksområde (som alle andre).

Lenke til kommentar
* Epost er vel mer for profftelefoner og?

Veldig mange i dag bruker epost, mange "vanlige" mennesker (hvem nå enn det er), ikke bare business brukerne. Så syntes dette burde være på plass i de fleste telefoner, og ikke minst de med store fine trykkskjermer som denne har, selv håper jeg på at epost tar over for SMS en dag .. og da forsvinner vel mms også.

Endret av Blunderguff
Lenke til kommentar

Endelig kom det noen som kun var ute etter og si "iphone er best".

Har fortsatt til overs å se en touch-telefon som er like god som iphone på hastighet og brukervennlighet.

Jeg har fortsatt til overs å se en touch-telefon som er så dyr, som har så mange negative sider, og samtidig få så mye god omtale som iphone.

 

Neida .. iphone er fin den.

Endret av Blunderguff
Lenke til kommentar

Hei, testklageren her! Oki, dette kommer seg! Dette er det eg vil se! Dere har gått den i sømmene og testet alt relevant. Blant annet det med Java programmet som ikke kan kjøre med musikk...teit, men sån er det på alle tlfene fra lg...

 

Kunne kanskje hatt en litte bedre beskrivelse av menysysmtemet og navigasjon i det...men kan ikke få alt i verden...

 

Allikavel, bra jobb! en tre er annerledes enn andre nettsteder gir, men kanskje den gjør seg fortjent til det! Den skal tross alt konkurrere på epost og nett fronten!

 

Savner test av videospilleren :(

Lenke til kommentar
Må si jeg ble litt skuffet da jeg leste denne testen,da jeg har hatt store forhåpninger til Arena..

 

På andre nettsider får den i gjennomsnitt 5/6.

Noen her som HAR Arena?Er den så treg som mange skal ha det til?

 

Jeg har den og den er ikke så treig til vanlig bruk, men når du feks zoomer på bilder ol så lagger det noe så inni h******...

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...