Gå til innhold

Windows 7-funksjoner kan deaktiveres


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Deaktivering av eksempelvis Windows Media Player eller Windows Media Center kan føre til situasjoner i Windows som kan være utfordrende for gjennomsnittsbrukeren, sier Microsoft.

"Jeg sier ikke at du skal gjøre som vi sier, men hvis du ikke gjør det, kan det bli veldig ubehagelig for deg. Jeg bare sier det." *klapper balltreet mot håndflaten*

Lenke til kommentar
Deaktivering av eksempelvis Windows Media Player eller Windows Media Center kan føre til situasjoner i Windows som kan være utfordrende for gjennomsnittsbrukeren, sier Microsoft.

"Jeg sier ikke at du skal gjøre som vi sier, men hvis du ikke gjør det, kan det bli veldig ubehagelig for deg. Jeg bare sier det." *klapper balltreet mot håndflaten*

:lol:

 

Hvorfor bare deaktivere, hvorfor ikke fjerne? Jaja, nlite gjør vel jobben sin strålende igjen. Om jeg noensinne kommer til å legge inn Windows 7....

Lenke til kommentar
Deaktivering av eksempelvis Windows Media Player eller Windows Media Center kan føre til situasjoner i Windows som kan være utfordrende for gjennomsnittsbrukeren, sier Microsoft.

"Jeg sier ikke at du skal gjøre som vi sier, men hvis du ikke gjør det, kan det bli veldig ubehagelig for deg. Jeg bare sier det." *klapper balltreet mot håndflaten*

Å sette utfor den bratteste løypa i Kvitfjell kan være "utfordrende for gjennomsnittsbrukeren", men du ser ikke eieren stå med balltre å proklamere det. De er faktisk interessert i vanlige brukere til sine andre løyper. Så poenget mitt er at du gjør skivebom.

 

Forøvrig skulle jeg ønsket meg en versjon av konfigureringsverktøyet i WS2008 til W7. Det er veldig praktisk at en ny installasjon har nesten ingen ekstra funksjoner, men at du får lov til å aktivere de etterpå. Konfigureringsverktøyet i WS2008 er vel det beste jeg har sett i så måte, selv om også det fortsatt har litt å gå på.

Lenke til kommentar

Jeg har installert Windows 7 build 7048 her, og har deaktivert det meste av ovennevnte programvare. Jeg må si at Windows 7 begynner å se riktig bra ut, i tillegg til å virke temmelig responsivt og "slankt" i forhodl til Vista. For meg virker det som en moderne og litt sexy XP!

Hadde gode erfaringer med build 7000, ikke så bra med 7022, men 7048 er tilbake på rette sporet!

Lenke til kommentar

Dette kommer til å bli det samme som på Server 2008. Der må man jo aktivere/installere Windows search, gadgets, mediaplayer osv hvis man ønsker disse funksjonene.

 

Det er i tillegg til dette en haug med program(støtte) med alt fra multipath i/o til hyper v som kan aktiveres/installeres.

Lenke til kommentar

Hvorfor i all værden skal jeg deaktivere noe som helst?!?!?!

 

Jeg skjønner ikek hvorfor dette er noe tema i det hele tatt!!

Microsoft lager programvare. Fint.

De lager operativsystemer. Fint

Jippi!! De er såpoass greie at de gir bort både nettleser, enkel tekstbehandling, kalkulator, notatblokk, musikk avspilling, film avspilling, nett tv program, epost og news leser.

HVA ER GALT MED DET!!!!!

 

Jeg setter utrolig stor pris på at jeg slipper å laste ned all værdens drit for å komme i gang med det jeg helst vil.

 

Ok. Så er ikke mail leseren som er gratis all værden. Ei heller tekstbehandleren som følger med. Javel! Da kjøper jeg Office eller laster ned OpenOffice da vel. Hva er problemet!

 

Det er faktisk slik at man også kan installere programmer som FireFox og Opera hvis man ikke vil bruke IE. Hvorfor kan ikke de som absolutt ikke liker Microsoft bare gjøre det og heller holde kjeft! Det er da bare å la være å trykke på den lille blå kula på skjermen og helle finne seg en rev.

 

Linux NERDS! Finn dere noe annet å klage på.... :tease:

Lenke til kommentar
Hvorfor i all værden skal jeg deaktivere noe som helst?!?!?!

 

Jeg skjønner ikek hvorfor dette er noe tema i det hele tatt!!

Microsoft lager programvare. Fint.

De lager operativsystemer. Fint

Jippi!! De er såpoass greie at de gir bort både nettleser, enkel tekstbehandling, kalkulator, notatblokk, musikk avspilling, film avspilling, nett tv program, epost og news leser.

HVA ER GALT MED DET!!!!!

 

Jeg setter utrolig stor pris på at jeg slipper å laste ned all værdens drit for å komme i gang med det jeg helst vil.

 

Ok. Så er ikke mail leseren som er gratis all værden. Ei heller tekstbehandleren som følger med. Javel! Da kjøper jeg Office eller laster ned OpenOffice da vel. Hva er problemet!

 

Det er faktisk slik at man også kan installere programmer som FireFox og Opera hvis man ikke vil bruke IE. Hvorfor kan ikke de som absolutt ikke liker Microsoft bare gjøre det og heller holde kjeft! Det er da bare å la være å trykke på den lille blå kula på skjermen og helle finne seg en rev.

 

Linux NERDS! Finn dere noe annet å klage på.... :tease:

Haha, my thoughts exactly! +1

Lenke til kommentar
Deaktivering av eksempelvis Windows Media Player eller Windows Media Center kan føre til situasjoner i Windows som kan være utfordrende for gjennomsnittsbrukeren, sier Microsoft.
"Jeg sier ikke at du skal gjøre som vi sier, men hvis du ikke gjør det, kan det bli veldig ubehagelig for deg. Jeg bare sier det." *klapper balltreet mot håndflaten*

Å sette utfor den bratteste løypa i Kvitfjell kan være "utfordrende for gjennomsnittsbrukeren", men du ser ikke eieren stå med balltre å proklamere det. De er faktisk interessert i vanlige brukere til sine andre løyper. Så poenget mitt er at du gjør skivebom.

Humor?

Lenke til kommentar
On topic; på hvilken måte blir det utfordrende om man fjerner WMP eller WMC? Klarer fint å kun bruke VLC igjennom ei hel økt på pc'n, jeg.

 

Som det sto i artikkelen kunne det by på utfordringer for en gjennomsnittsbruker. Det faktum at du i det hele tatt har hørt om VLC setter deg utenfor denne kategorien. Bestemor derimot, skjønner ikke en dritt hvis hun plutselig ikke får lov til å se på nrk nettv når windows media player er borte.

Lenke til kommentar

Det er da ingen som ber deg deaktivere noe som helst.

 

Saken er at mange andre mediaspillere har egenskaper som WMP ikke har, noe som gjør at brukere som kan litt mer og er litt mer avanserte enn det du tydeligvis er, liker å bruke en annen spiller som substitusjon for dette. At Microsoft har gitt oss denne muligheten går da ikke på noen måte ut over dere gjennomsnittsbrukere. Det gir bare oss litt mer interesserte en mulighet til å skreddersy Windows ytterligere.

 

Med andre ord, de fjerner ingenting slik som du insinuerer. De gir oss muligheten til å fjerne det - noe vi kommer til å gjøre.

 

Posten din viste egentlig bare hvor uvitende du er.

Lenke til kommentar

Fjerning vil kunne føre til at programmer som bruker api-kall vil kunne slutte å fungere.

F.eks så vil alle programmer som har IE-basert nettleservindu slutte å fungere hvis IE blir avinstallert.

 

En kan når som helst laste ned de nettleserene en ønsker og installere dem. Og sette en annen som standard nettleser.

 

Dessuten, så lenge mangen nettsider ikke fungerer på andre nettlesere enn IE, så vil en av og til måtte se seg nødt til å bruke IE.

 

Faktisk så vil en vanlig bruker kunne få problemer med å hente ny programvare fra nettet dersom OS-et kommer uten nettleser. Skjønner heller ikke vitsen, men det er nok for å tilfredstille de i EU som ikke skjønner seg på kravene til dagens OS-er.

 

Selv de aller fleste linux-distroer kommer med en innebygget nettleser.

Lenke til kommentar
Hvorfor i all værden skal jeg deaktivere noe som helst?!?!?!

 

Jeg skjønner ikek hvorfor dette er noe tema i det hele tatt!!

Microsoft lager programvare. Fint.

De lager operativsystemer. Fint

Jippi!! De er såpoass greie at de gir bort både nettleser(som suger og har elendig sikkerhet), enkel tekstbehandling(ubrukelig), kalkulator(mangler masse funksjoner), notatblokk(tja, praktisk), musikk avspilling(tar for mye resurser), film avspilling(mangler alt av codecs), nett tv program(greit nok), epost(unødvendig) og news leser(unødvendig).

HVA ER GALT MED DET!!!!!

 

Jeg setter utrolig stor pris på at jeg slipper å laste ned all værdens drit for å komme i gang med det jeg helst vil.

 

Ok. Så er ikke mail leseren som er gratis all værden. Ei heller tekstbehandleren som følger med. Javel! Da kjøper jeg Office eller laster ned OpenOffice da vel. Hva er problemet!

 

Det er faktisk slik at man også kan installere programmer som FireFox og Opera hvis man ikke vil bruke IE. Hvorfor kan ikke de som absolutt ikke liker Microsoft bare gjøre det og heller holde kjeft! Det er da bare å la være å trykke på den lille blå kula på skjermen og helle finne seg en rev.

 

Linux NERDS! Finn dere noe annet å klage på.... :tease:

 

Linux nerds? wtf? Hvor kom det fra?

Endret av Beef Supreme
Lenke til kommentar
Hvorfor i all værden skal jeg deaktivere noe som helst?!?!?!

 

Jeg skjønner ikek hvorfor dette er noe tema i det hele tatt!!

Microsoft lager programvare. Fint.

De lager operativsystemer. Fint

Jippi!! De er såpoass greie at de gir bort både nettleser, enkel tekstbehandling, kalkulator, notatblokk, musikk avspilling, film avspilling, nett tv program, epost og news leser.

HVA ER GALT MED DET!!!!!

 

Jeg setter utrolig stor pris på at jeg slipper å laste ned all værdens drit for å komme i gang med det jeg helst vil.

 

Ok. Så er ikke mail leseren som er gratis all værden. Ei heller tekstbehandleren som følger med. Javel! Da kjøper jeg Office eller laster ned OpenOffice da vel. Hva er problemet!

 

Det er faktisk slik at man også kan installere programmer som FireFox og Opera hvis man ikke vil bruke IE. Hvorfor kan ikke de som absolutt ikke liker Microsoft bare gjøre det og heller holde kjeft! Det er da bare å la være å trykke på den lille blå kula på skjermen og helle finne seg en rev.

 

Linux NERDS! Finn dere noe annet å klage på.... :tease:

 

Jeg synes at dette blir fullstendig på jordet. Det er ikke snakk om å klage på at man får med programvare, som riktignok er gratis, men som likevel ikke fungerer slik JEG ønsker at det skal. Det må da være helt legitimt å ønske og fjerne programvare som er helt ubrukelig for meg. Når jeg installerer VLC eller Firefox synes jeg det er HELT naturlig å fjerne det alternativet som var forhåndsinstallert slik at det ikke tar plass på disken(e) mine, eller ligger i bakgrunen og tar systemressurser.

Jeg er slettes ingen Linux-nerd (faktisk har jeg aldri installert en eneste linux-distro), men jeg liker å ha muligheten til å få MIN maskin til å fungere på MIN måte!!

Endret av magnus.o
Lenke til kommentar
Det er da ingen som ber deg deaktivere noe som helst.

 

Saken er at mange andre mediaspillere har egenskaper som WMP ikke har, noe som gjør at brukere som kan litt mer og er litt mer avanserte enn det du tydeligvis er, liker å bruke en annen spiller som substitusjon for dette. At Microsoft har gitt oss denne muligheten går da ikke på noen måte ut over dere gjennomsnittsbrukere. Det gir bare oss litt mer interesserte en mulighet til å skreddersy Windows ytterligere.

 

Med andre ord, de fjerner ingenting slik som du insinuerer. De gir oss muligheten til å fjerne det - noe vi kommer til å gjøre.

 

Posten din viste egentlig bare hvor uvitende du er.

 

Hvem snakker du til?

Lenke til kommentar
Posten din viste egentlig bare hvor uvitende du er.

Nei, posten hans beviste at du ikke er en gjennomsnittsbruker og fjernet derfor legitimitet fra tullballet du hadde skrevet minutter før.

 

De gir oss muligheten til å fjerne det - noe vi kommer til å gjøre.

Vi som i oss datakyndige vil nok benytte oss av det til en viss grad. Andre, gjennomsnittsbrukeren, gjør neppe det. Løsningen funker altså flott for alle.

 

Strålende Microsoft!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...