Gå til innhold

IE8 til produksjon i mars?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hehe, Jeg har brukt Internet Explorer siden jeg installerte Windows XP på min første datamaskin. Kjempe grei nettleser! :-P Gleder med til nummer åtte kommer.

 

Jeg er enig med sveinung.

 

Her også går det i IE7 men gleder med til feridg IE8.

 

Har heller ikke hatt noen problemer med helsyn til IE, og ja jeg har prøvet alle andre nettlesere.

 

Men havner tilbake til gode gamle IE.

 

:love:

Lenke til kommentar

Når du prøver andre nettlesere så må du legge inn plugins, sette den opp som du vil ha den osv og bli vant til den.

Selv om jeg hadde likt IE som nettleser så er det en gigantisk sikkerhetstrussel, og oppå det hele kommer tanken på å støtte noe som prøver seg på monopol og dermen forsøker å lage alle standarene for internett.Det tjener ingen forbrukere på.

 

De som bruker IE7 og ikke har oppdatert på en uke er i teorien sårbar for et angrep akkuratt

Lenke til kommentar

Det er ikke meningen å rakke ned på IE i alle tråder som handler om IE men det iallefall fristende å komme med anbefalinger til ofte bedre løsninger.

Det er ingen hemmelighet at flertallet bruker IE

570px-Internet-explorer-usage-data.svg.png

 

Men ifra 2003 har kurven gått nedover og den trenden kommer neppe til å snu med tanke på at brukerene blir mer bevisste og stiller nye krav til nettleserene.

Lenke til kommentar
For eks et krav om sikkerhet.

Feil som blir funnet som MS ikke tetter før 800millioner maskiner er infisert.

 

 

Men merker vi noe til de feilene?

 

Redigert: Jeg har en to år gammel Windows Vista installasjon på min datamaskin. Har ikke kjørt noe annet en Internet Explorer på den i to år. Jeg er ikke missfornøyd med hvordan datamaskinen/Internet Explorer oppfører seg. Jeg stiller også ganske store krav til at maskinen er presis og kjapp.

Endret av Sveinung
Lenke til kommentar
For eks et krav om sikkerhet.

Feil som blir funnet som MS ikke tetter før 800millioner maskiner er infisert.

 

 

Men merker vi noe til de feilene?

Kommer vel ann på hvilke sider du besøker og hva du har installert av anti-virus, brannmur og andre sikkerhetsprogrammer.

 

Grunnen til at du ikke merker noe til IE svakheter når det kommer til nettsider, er at de som utvikler nettsidene må komme opp med ganske kreative løsninger for at sidene skal vises korrekt i IE. Av de store nettleserne så er vel IE værst i klassen til å følge standardene. Ønsker du å være litt snillere med web utviklere, så velger du en annen leser enn IE.

Men MS har sagt at IE8 skal følge standardene, så det skal bli spennende å se hvordan den versjonen blir. Kanskje verden kan bli så bra at web utviklere kan utlukkende kode etter standardene også vil det vises riktig i alle (nye) nettlesere.

Lenke til kommentar
Sveinung: Da er du en av de få som er mest fornøyd med IE. De fleste andre som bruker IE vet ikke bedre.

 

Jeg er også en av de som liker IE.

 

Og si at andre brukere som liker IE ikke vet bedre, viser jo bare at du må ta deg en tur i tenkeboxsen.

Vist det var slik at det var firefox som hadde 90% av bruken på nettet, ville ikke den bli et mål for angrep, og hvordan ville det påvirke dagen din da.

 

Syns at microsoft gjør en brukbar jobb for å holde sikkerheten oppe.

 

Firefox har jo også hatt en del sikkerhets-oppdateringer i de siste mnd.

 

Men nå er ikke alle som bruker nette inne på waza phazeddl sin sider, mange bruker nettet på en mere normal måte.

 

Men man må jo vite litt av hva man holder på med der, og en skal være forsiktig. :new_woot:

 

PS: Vil bare si at jeg bruker NOD32 Smart Security 3.0

Endret av Terumo
Lenke til kommentar

Nå er det ikke bare sidebesøk som utgjør en trusel.

Hull i selve IE kan utnyttes bare du er på nett uten å en gang røre IE ikonet.

 

Synnes MS burde åpne for total fjerning av IE om man selv vil.

 

For en tid tilbake la jeg inn xp med nettverkskabelen i, kom så langt som til skrivebordet og ble opptatt med noe annet og kom ikke tilbake til maskinen før neste dag.

Da så jeg at http://no.msn.com/?ocid=iehp IE startsiden var oppe og stått sånn i 15 timer med da en totalt uoppdatert IE som ga meg virus.

Fjerning av filen ødela registeret og jeg måtte legge inn xp på nytt.

Ms kunne iallefall fjerner popupwindu av internett om OS finner nett etter en install.

Endret av War
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...