Gå til innhold

World of Goo selger mer på Linux


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
er vel ikke så merkelig.. jeg kjenner ikke en kjeft som har kjøpt spillet.. men jeg kjenner vanvittig mange som har spillt gjennom spillet, do the math :) Pc-brukere laster ned over en lav sko :)

Denne skjønte jeg ikke helt. Mener du å si at PC-brukere betyr Windows-brukere, og at de har lavere moral enn Linux-brukere (som da altså ikke er PC-brukere)???

 

 

Det jeg egentlig skulle si er at det selges DRM-fritt direkte fra utgiver til 20$. Steam selger spillet for 20€, så hvorfor noen skulle ønske å bruke Steam her skjønner ikke jeg.

Lenke til kommentar

"World of Goo selger mer på Linux

 

Salgsrekorden økte med 40 prosent samme dag som støtte for Linux var på plass."

 

Vel, nei. Nei. Ubegrunnet tolking eller ikke-inkludert datagrunnlag.

 

Det er 40% opp INKLUDERT salg av allerede eksisterende klient for Windows.

 

plattform1+plattform2 = plattform1 *1.4

eller

a + b = 1.4a

 

Det blir ikke riktig å bruke tallet for beste dag for windowsklienten, men tallene her antyder vel at World of Goo kanskje selger mer på Windows.

 

I alle fall totalt men muligens også akkurat den dagen Linux-klienten ble sluppet.

Lenke til kommentar
Nok et bevis på at Linux er egnet som spillplattform.

 

Skal se på om jeg kjøper dette; kjenner ikke til det fra før av.

 

haha.. spillet er fantastisk, men vi snakker ikke akkurat avanserte saker.. så noe bevis på linux sine fantastiske egenskaper som spillplatform er det på ingen måte

 

edit: fader trodde to quotes etter hverandre automatisk slo seg sammen til en post jeg.. var på itavisen det kanskje.. beklager dobbelpost

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar
Denne skjønte jeg ikke helt. Mener du å si at PC-brukere betyr Windows-brukere, og at de har lavere moral enn Linux-brukere (som da altså ikke er PC-brukere)???

 

ja jeg mente windows-brukere.. og nei jeg mener vel ikke at Linuxbrukerne har høyere moral, men windowsversjonen var tilgjengelig for nedlasting uten noen beskyttelse fra første stund.. Og så vidt jeg kan se er ikke piratversjonen til Linux ute, DERFOR mener jeg spillet selger bra på Linux :)

 

ps: mangelen på spillutvalg til linux spiller jo også inn selvsagt..

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar
"World of Goo selger mer på Linux

 

Salgsrekorden økte med 40 prosent samme dag som støtte for Linux var på plass."

 

Vel, nei. Nei. Ubegrunnet tolking eller ikke-inkludert datagrunnlag.

 

Det er 40% opp INKLUDERT salg av allerede eksisterende klient for Windows.

 

plattform1+plattform2 = plattform1 *1.4

eller

a + b = 1.4a

 

Det blir ikke riktig å bruke tallet for beste dag for windowsklienten, men tallene her antyder vel at World of Goo kanskje selger mer på Windows.

 

I alle fall totalt men muligens også akkurat den dagen Linux-klienten ble sluppet.

 

Prosenter er alltid vrient å få noe nyttig ut av. Spillet selger helt sikkert mer på Windows, men når man tar med i regnestykket av Linux har under 1% markedsandel på OS, så gir det likevel en indikasjon på at svært mange linuxbrukere har kjøpt dette.

Lenke til kommentar

kjøpte dette spillet selv da det kom til Windows. Dette spillet er bra på alle måter.

 

Du kan laste ned både til W og L. Altså, du eier spillet selv om du har det på to plattformer. Greit når man dualbooter.

 

Ingen passord eller verre saker.

 

Veldig bra spill 5/6

 

Du kan kjøpe det direkte fra et lite selskap, uten å måtte gi pengene til store mellomledd.

 

World of Goo er et godt eksempel på at spill ikke er nødt å ha

et megasuperduper grafikkort for å kunne kjøre på middels.

 

Kjøp dette spillet, så forsvinner litt av torrent-samvittigheten..

Lenke til kommentar

Hahaha ... halleluja. Jeez ... det skal tydeligvis ikke så mye til for å glede linux nerder så all kred til hw.no som gir dere gla'nyheter ala type "norge i dag / norge rundt". Linux har så få gode spill og er så lite egnet kommersielt at når det en gang i skuddåret kommer noe som er verdt $20 så er det ikke det minste det selger noen kopier av idealister som skal støtte plattformen sin.

Lenke til kommentar
Nok et bevis på at Linux er egnet som spillplattform.

 

Skal se på om jeg kjøper dette; kjenner ikke til det fra før av.

 

haha.. spillet er fantastisk, men vi snakker ikke akkurat avanserte saker.. så noe bevis på linux sine fantastiske egenskaper som spillplatform er det på ingen måte

Jeg har aldri sagt at Linux har "fantastiske egenskaper som spillplatform", og jeg er nok en gang drittlei av at folk tillegger meg ting jeg aldri har sagt, ment eller tenkt.

 

GNU/Linux er minst like godt egnet til spill som Windows; faktisk så har en del spill som Doom og Quake bedre ytelse i Linux.

 

-----

 

Alle som tror at Linux er forbeholdt nerder og spesielle folk får nå våkne opp og følge med i timen! (og de som har "uber"/"über" i brukernavn blir uansett ikke tatt serlig seriøst)

Lenke til kommentar
Hahaha ... halleluja. Jeez ... det skal tydeligvis ikke så mye til for å glede linux nerder så all kred til hw.no som gir dere gla'nyheter ala type "norge i dag / norge rundt". Linux har så få gode spill og er så lite egnet kommersielt at når det en gang i skuddåret kommer noe som er verdt $20 så er det ikke det minste det selger noen kopier av idealister som skal støtte plattformen sin.

Hva mener du med det jeg har uthevet? Lite marked?

Lenke til kommentar
"World of Goo selger mer på Linux

 

Salgsrekorden økte med 40 prosent samme dag som støtte for Linux var på plass."

 

Vel, nei. Nei. Ubegrunnet tolking eller ikke-inkludert datagrunnlag.

 

Det er 40% opp INKLUDERT salg av allerede eksisterende klient for Windows.

 

plattform1+plattform2 = plattform1 *1.4

eller

a + b = 1.4a

 

Det blir ikke riktig å bruke tallet for beste dag for windowsklienten, men tallene her antyder vel at World of Goo kanskje selger mer på Windows.

 

I alle fall totalt men muligens også akkurat den dagen Linux-klienten ble sluppet.

 

Prosenter er alltid vrient å få noe nyttig ut av. Spillet selger helt sikkert mer på Windows, men når man tar med i regnestykket av Linux har under 1% markedsandel på OS, så gir det likevel en indikasjon på at svært mange linuxbrukere har kjøpt dette.

Tja, maskedsandelen til Linux er adskillig mye høyere enn "under 1%", tipper 3-5%, men ingen har noen skikkelige tall som er mulig å bruke uten å debattere så mye om :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...