Gå til innhold

World of Goo selger mer på Linux


Anbefalte innlegg

Og jeg som nylig har kjøpt windows utgaven via steam,

hadde jeg visst dette litt tidligere hadde jeg kijøpt linux versjonen i stedet. Jaja, håper det blir sånn at man får tilgang til både windows, linux og mac utgaven når man kjøper spillet.

Er litt idiotisk hvis jeg skal være nødd til å kjøpe alle spillene på nytt hvis jeg bytter operativsystem.

Tidligere delte utviklerne ut mail til nedlastingslink for alle som hadde kjøpt spillet via andre steder, men på grunn av alt for stor etterspørsel måtte de droppe dette. Står "for now", så går ut ifrar at de som har lastet ned spillet via andre steder vil få mulighet til dette ved en senere anledning når ting roer seg ned.

 

Update 2: We’ve been getting a lot of emails from people who purchased the game on Steam and other places who want access to the Linux version. At first we were simply sending people download links, but the volume of requests has increased significantly and we simply can’t keep up, so for now, we’re sorry, but the Linux version will only be available for free to those who purchased the game via our website.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er litt idiotisk hvis jeg skal være nødd til å kjøpe alle spillene på nytt hvis jeg bytter operativsystem.

 

slik er det med alle andre spill som slippes på flere flatformer.. om det er playstation/xbox eller om det er Linux/windows/osx.. Så det må du nok finne deg i :)

 

Faktisk tilbyr som oftest utviklerne nedlasting av linuxklienten til et spill dersom du har kjøpt Windows-varianten. Husker det var slik med Doom 3, Penumbra-serien og Neverwinter Nights.. Du må bare oppgi CD-keyen.

Lenke til kommentar
"World of Goo selger mer på Linux

 

Salgsrekorden økte med 40 prosent samme dag som støtte for Linux var på plass."

 

Det blir ikke riktig å bruke tallet for beste dag for windowsklienten, men tallene her antyder vel at World of Goo kanskje selger mer på Windows.

 

I alle fall totalt men muligens også akkurat den dagen Linux-klienten ble sluppet.

 

Prosenter er alltid vrient å få noe nyttig ut av. Spillet selger helt sikkert mer på Windows, men når man tar med i regnestykket av Linux har under 1% markedsandel på OS, så gir det likevel en indikasjon på at svært mange linuxbrukere har kjøpt dette.

 

Det er jo fint at linuxbrukere får spill. Det var bare mangelen på sammenheng mellom tittel/ingress og tekst som jeg (som vanlig) reagerte på. Er forøvrig linuxbruker selv, men ikke på desktop.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...