Gå til innhold

Steelseries lanserer World of Warcraft-mus


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ved hjelp av programvaren kan man definere makroer som utfører en rekke tastetrykk ved å trykke på én av musetastene. Det medfølgende programmet skal inneholde over 130 forhåndsdefinerte kommandoer til bruk i makroene. I programvaren vil det også være mulig å tilpasse fargen på de innebygde lampene.

 

Selv i den enkleste form så er dette automasjon, noe som Blizzard vil banne deg for.

Lenke til kommentar
Hva er forskjellen på å koble til en fysisk enhet som automatiserer for deg kontra å skrive et program som gjør akkurat det samme?

 

Denne musen er vel ikke store forskjellen fra G15.

 

Nå er det vel bare makroer (evt. vanlige key bindings som "Jump") som er pre-programmert, og disse kan man jo allerede skrive selv og binde til alle knapper på tastaturet.

 

Alt man kan gjøre med makroer er lovlig.

Lenke til kommentar

Hvis jeg ikke husker feil fra når jeg spilte wow, så var det lov med makroer man kan lage i spillet, eller lage på tastaturer som G15 og diverse, men det er IKKE lov med scripting (logikk og diverse ting). Om du binder en knapp til å gjøre 3 angrep med 1 sekunds mellomrom så er ikke dette ulovlig, men hvis du lager et script som skiller mellom hvilket angrep du skal gjøre avhengig av resultatet på forgie angrep eller andre variabler, så har du laget en bot, som du blir bannet for.

Dessuten så er det ingen måte de kan skille mellom tastatur-makroer og om du faktisk sitter og trykker tastene.

 

Jeg har ikke noe bruk for en slik mus, så jeg tror jeg kommer til å gå for G9 når jeg skal oppgradere min trofaste mx518 som har fått logitech logoen slitt vekk fra mye bruk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...