Gå til innhold

Steelseries lanserer World of Warcraft-mus


Anbefalte innlegg

Ved hjelp av programvaren kan man definere makroer som utfører en rekke tastetrykk ved å trykke på én av musetastene. Det medfølgende programmet skal inneholde over 130 forhåndsdefinerte kommandoer til bruk i makroene. I programvaren vil det også være mulig å tilpasse fargen på de innebygde lampene.

 

Selv i den enkleste form så er dette automasjon, noe som Blizzard vil banne deg for.

 

Denne musen er laget i samarbeid med Blizzard, så det tviler jeg sterkt på. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å herregud, hvor mange "Jeg-liker-den-egentlig-men-kan-jo-ikke-innrømme-det-så-jeg-vil-si-at-den-er-sååååå-geek-og-lame"-kommentarer det var her nå da?

 

Dette er en IT-side og forum, så nerd er du automatisk den gang du havna her ;) "Denial"

 

Og når det gjelder musa, så likte jeg faktisk designen noe jævlig. Jeg spiller WoW selv den gang jeg har tid, og syns at den virker handy. På den annen side er jeg litt redd for at spillere kommer til å komme bort i noen av de knappene og "bruke opp" spells unødvendig ved et uhell (Under fights med mye bevegelse f.eks).

 

Det er helt klart rimelig lite World of Warcraft over denne musa, sett bort fra logoen. Men, som sagt, designmessig er den stiiiiillig. Den der skal jeg ha når jeg får råd ^^

Endret av MrLeftfield
Lenke til kommentar
Dessuten så er det ingen måte de kan skille mellom tastatur-makroer og om du faktisk sitter og trykker tastene.

 

Nå vet ikke jeg hvilke "regler" de forskjellige spillleverandørene opererer med, men hadde gjerne sett at noen spillere selv kommenterte hva de mener om slike ting. Spørsmålet er for meg ganske interessant da jeg ser klare paralleller til idrett og doping.

 

Ta for eksempel et skytespill der hastigheten du avfyrer med avhenger av hvor raskt du klarer å klikke på museknappen. Blir det da ikke feil å bruke en enhet som automatisk kan klikke la oss si opp mot 100 ganger pr sekund. Eller er det opp til produsenten å faktisk sette en maksimal "rate of fire" i spillet, og dersom en slik rate er satt, må den da settes så lavt at alle spillere vil klare å nå maksimal hastighet ?

 

Automatiske makroer vs trykk gjort av mennesker er kanskje ikke så vanskelig å skille egentlig. Lag et lite program som ser etter faste sekvenser altså gjentagelser. Mål så tiden mellom hvert tastetrykk i disse sekvensene, dersom du i løpet av 10 minutt har xx antall like sekvenser som har vært utført med eksakt den samme tiden i millisekunder mellom hvert trykk så er det stor sannsynlighet for at det er noe automatikk av et eller annet slag ute å går.

Det enkleste derimot er vel å bruke hardware identifikasjon.

Lenke til kommentar

Jeg synes faktisk musa så genial ut. Om man spiller MMO generet, og bruker 1-0 tastene, så er jo dene musa nesten ett must. Jeg spiller Everquest 2 og WoW, bruker alt fra musa, til q,e,f, r, space som hotkeys. På denne måten slitten jeg å ta hånda vekk fra WASD når jeg skal bruke ett skill eller gjøre noe merkelig greier. Kunne vel ha spart meg for de lysa, men det er nå så.

 

Godt mulig dette er geek, men det er da vel strengt tatt ikke nødvendig å gjøre det tungvindt for seg selv om man har mulighet til å ha hjelpemidler.

 

Det blir litt som å bruke krykker om du er lam i bena.

Lenke til kommentar

musa var drit rå, men 15 knapper. Hmm, noe sier meg at det blir for pølsefingra folk som meg veldig lett å trykke på flere knapper samtidig. for 699kr så tror jeg at jeg kjøper den, selv om jeg ikke spiller wow så mye lengre. Kult design. :)

 

Og ja, selvsagt er den lov. Man lager makroer i spillet og assigner knappene til musa til makroene.

Endret av Dammed
Lenke til kommentar

Denne så. Håpløs ut. No offence men. :whistle:

Denne så STYGG ut. Selvom den er helt grei. NEKTER og tro at Logitech G15 er LOVELIG. Har hatt det selv. Macro eksempel nedenfor

 

1

Wait 2500 MS

1

wait 2500 MS

1

wait 2500 MS

 

For eksempel. Husker da ikke helt, lenge siden:P Men skjønner vel poenget.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...