Gå til innhold

Test: Mio Moov 500


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ved et enkelt trykk øverst til høyre på skjermen til Moov 500, der det står oppgitt klokkeslett eller avstand til destinasjonen, får du også opp hastigheten du holder. Dette er praktisk

Her fremstår det som positivt at man faktisk må bøye seg frem under kjøring og trykke på en knapp for å se egen hastighet. Hastighetsinfo hører selvfølgelig hjemme på vanlig visning.

 

Ellers en grei PND, og en spennende utvikling. Mio har virkelig tatt seg opp fra 2007 og leverer nå solide konkurrenter til Garmin og TomTom. Dog ingen tvil i mine øyne om at de fortsatt har et stykke igjen før de er like gode på programvare som konkurrentene, men de er på bedringens vei.

 

Forresten, jeg tittet litt på denne i går uten å finne noe hold-knapp. Har dere funnet det? Og det må da være irriterende at om man trekker på-knappen feil vei resettes hele enheten...

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om jeg helt forstår spørsmålet nå, men noe som minner om en hold-funksjon er det nok ikke på den. Ja, bryteren kan gå over til reset om man tar for hardt i. Akkurat nå sitter jeg på en flyplass uten GPS-en til stede, men jeg mener at on er til venstre, off i midten og reset til høyre. Hastighetsvisningen er forøvrig der når man ønsker, men man må indeed trykke på skjermen for å få den frem. Når man har gjort det, forsvinner den ikke av seg selv.

Lenke til kommentar

Du forsto spørsmålet rett. Ikke at jeg ville hatt en så stor PND i lommen særlig mye uansett, men en hold eller touch/tastelås er alltid greit.

 

Hvis jeg forstår deg rett trykker man èn gang for å få frem hastighetsviser, og da vises den sammen med kartet så lenge man vil. Helt greit, men litt sør-korea preg ;P

 

takker for svar:)

Endret av arehei
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...