Gå til innhold

Anmeldelse: X3: Terran Conflict (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

har spilt dette spillet i noen uker nå, og jeg er strålende fornøyd med det. har opplevd flere bugs hittil, men det har stort sett alltid vært en eller annen måte å omgå problemet, inntil egosoft har fått ut en patch.

 

jeg tror forresten at det er viktig å nevne akkurat patchingen. jeg har sett mange spill i min tid som får kanskje en eller to patcher som fikser småfeil, og så stopper utvikleren å bry seg, fordi de har andre prosjekter på gang. her er egosoft et skinnende eksempel på hvordan det skal gjøres, for de holder utviklingen og patchingen gående i årevis. med forrige spillet i serien patchet de feil og la ut tillegg helt til rett før dette spillet kom ut.

 

enda kulere er at de faktisk får brukergenererte tillegg til å bli offisielt lansert som tilleggsmoduler til spillet. med forrige x3 hadde brukere laget 10-20 tilleggsbiter i form av skripts og avanserte kommandoer, som kom inn i en offisiell pakke. egosoft har faktisk brukerstøtte for disse også, som er noe jeg aldri har sett før. at brukerne har haugevis av andre skript og tillegg ved siden av de som er lagt ut offisielt gjør det bare enda bedre.

 

jeg kan ikke gjøre annet enn å varmt anbefale å prøve det spillet her. det tar sin tid å bli vant med, og manualen vil nok bli brukt flittig i begynnelsen for å finne ut av hurtigtaster og kommandoer, men det er ikke umulig. klarer du å holde ut de første par timene, så er du over det meste.

 

som et tips til nybegynnere, husk å bruke w.s.a.d. tastene. mye. test dem ut som det første du gjør, bli vant med dem, og bruk dem til å skli unna fiendens kuler. mesteparten av skuddene i spillet er såpass treg til å nå deg at du kan akkurat unngå dem. vær også på utkikk etter forsikringer. du kan kjøpe dem på noen få fabrikker, og de gjør at du kan lagre mens du er ute i rommet. du kan kjøpe haugevis av dem om du vil, men i begynnelsen vil du neppe ha råd til så mange. ellers autolagres spillet når du lander i en fabrikk, og hvis du vil kan du lagre selv mens du er der. romdrakten har dessuten et reparasjonsverktøy, og det kan spare deg en formue i begynnelsen om skipet begynner å ta skade. skjoldet lader seg opp selv, men pansringen må enten repareres med romdrakten, eller du kan betale i dyre dommer for å få det reparert for deg. eneste ulempen med romdrakten er at den er veldig treg til å reparere, og du er ganske utrygg i den. den tåler nemlig ikke at du dunker borti noe som helst.

Endret av Kimius
Lenke til kommentar
OinkOink:

Du kan gå inn på www.hidemyass.com og gå inn på gamer.no via den siden. Da kommer du deg mest sansynlig rundt sperringen.

 

"Your request was denied because of its content categorization: "Proxy Avoidance"

 

Tror ikke Kjell Inge Røke & "Aker Solutions" liker at vi skal innom slike sider:)

Lenke til kommentar

En god anmeldelse, og bra at du har pekt på noen av forskjellene fra X3:Reunion.

 

Mulighetene inkluderer handel (og til og med produksjon) av ulike typer varer

Hvordan bygging av egne fabrikker fungerer burde vel kanskje vært nevnt , tross alt en av 4 slagord for spillet og en svært viktig faktor for mange.

 

skape en mektig personlig hær

Burde vel vært "skape en mektig personlig flåte" ;)

 

Ellers anbefaler jeg alle å ta en kikk på Egosoft sine forum, masse nyttig info der om alle aspekter ved spillet og nye patcher kan lastes ned. Som Kimius har nevnt jobbes det jevnt med nye patcher og 1.3 er snart klar.

Listen over scripts og mods til spillet vokser stadig. Dersom det er noe du savner i spillet kan du regne med at noen har lagd et script eller jobber med et script for å justere akkurat det.

Lenke til kommentar
artifushion:

Har de sperret gamer.no så har de helt sikkert også sperret hidemyass.com... Hvertfall har de det her... :(

Du finner jo mange proxy sider. Den jeg bruker mest er kproxy.com

Bedrifter med litt størrelse gidder som regel ikke stresse med denslags selv, de bruker løsninger som f.eks. Websense for å sperre adresser. Og jeg vil tro de fleste "normale" proxytjenester er lagt til i no-go lista for lengst. Hadde vært sært å hatt et system som sperret for internettinnhold, men ikke sider som lar deg omgå sperrene :)

Lenke til kommentar

Hvordan er X3: Terran Conflict sammenlinket med Frontier: Elite II ?

Digger Frontier: Elite II hardt, spilte det mye i hine hårde dage, og lider i det stille over at Elite 4 ser ut til å være vaporware...

 

Evt hva med Freelancer som det linkes til i artikkelen? Tenkte å teste det, men det gikk i glemmeboka.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...