Gå til innhold

Kulturo: Indiana Jones og Krystallhodeskallenes rike


rogergr

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enig med han over. Er blodfan av Indy, de gamle filmene er elsk. Men denne var DÅRLIG. Herregud så usaklig å begynne å dra inn masse aliens midt uti filmen?!?! Og den russiske dama kårer jeg til tidenes verste filmskurk, ever. Dårligste skuespiller også.

 

Så denne på kino, men kjeda meg når var midt uti. Det er sjelden det skjer med med på kino når jeg ser actionfilmer! (har vel aldri skjedd før ...?)

Skuffende.

Lenke til kommentar

Så denne på Blu-ray i helgen og jeg storkoset meg! Filmen ga meg den samme gode følelsen som de originale ga meg. Tenkte også selv at det ble litt merkelig med romvesener, men jo mer jeg tenkte på de tre foregående filmene så hadde jeg ikke noe problemer med å "godta" plottet.

 

For er det særlig mer "troverdig" at man kan ta hjertet ut av brystet på noen uten at vedkommende dør? Er det særlig troverdig med de spøkelsene som farer ut av arken og dreper alle som ser de? Nei, det er det ikke. Indiana Jones-filmene er eventyrfilmer og jeg synes "The Kingdom of the Crystal skull" innfridde på absolutt alle måter.

 

En klar 10/10 for min egen del =)

Lenke til kommentar

God anmeldelse og en god indy film med indy ånden inntakt

 

Herregud så usaklig å begynne å dra inn masse aliens midt uti filmen?!?!

 

Så du mener at det er mye mer troverdig det som skjeddet i 1-3?, feks voodo dokker, kristne ånder som kommer ut av en kiste og dreper nazister og en glass som gir deg evig liv .. drikker du av feil glass møter du er fryklig død?. Synes du er litt på tur her men....

 

edit

Og ja, denne histiorien er også spunnet rundt teorier av funn

 

http://www.thetruthishere.com/conehead.html

 

http://dubroom.blogspot.com/2008_03_11_archive.html

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Koste meg med filmen. Den filmen med minst fantasi av dem når det kommer til plott (aliens kan jo forklares vitenskapelig, her er det ikke magi eller religøse undertoner i sentrum). Det er ikke indy sin feil at noen av publikum ikke hadde fantasimodusen helt synkronisert.

 

Denne filmen hadde vel det minst teite plottet, den gikk til og med så langt å prøve å forklare det hele. Strengt talt kan plottet i denne også brukes til å forklare det overnaturlige i de foregående filmene. Kanskje Lucas og Spielberg hadde for mye tillit til at publikum evnet å ha horisont i så måte?

 

Det som trakk ned var litt fiktive visuelle biter til tider. Det var synlig at de ikke hadde reist rundt i verden for å spille inn denne her, så litt av atmosfæren ble kunstig.

Lenke til kommentar
Det som trakk ned var litt fiktive visuelle biter til tider. Det var synlig at de ikke hadde reist rundt i verden for å spille inn denne her, så litt av atmosfæren ble kunstig.

- Tilstedeværelsen til Shia LaBeouf trekker automatisk enhver film to hakk ned.

- Filmen har noen utrolig teite scener (f.eks. Shia & De digitale apene).

- Filmen mangler den gode, gamle atmosfæren fra de gamle filmene.

 

+ Noen morsomme scener.

+ Flott å se på.

 

= 5/10. Kanskje for mildt, men som gammel Indy-fan er man villig til å se ting gjennom fingrene.

Endret av cun
Lenke til kommentar

Shia er en god skuespiller. Jeg er enig i Steven Spielberg, Michael Bay, George Lucas m.m. om hans talent og egenskap. Allsidig og dyktig, selv om han virker som en total noldus "off camera". Til tross for det er han ønsket av de dyktige. Flott selvironi har han også (om man har sett intervju av han, han har trolig les Cun sine kommentaterer).

 

Stakkars onkel Cun må nok tåle å se han i en haug med filmer de neste årene. :)

Lenke til kommentar
- Tilstedeværelsen til Shia LaBeouf trekker automatisk enhver film to hakk ned.

- Filmen har noen utrolig teite scener (f.eks. Shia & De digitale apene).

- Filmen mangler den gode, gamle atmosfæren fra de gamle filmene.

 

+ Noen morsomme scener.

+ Flott å se på.

 

= 5/10. Kanskje for mildt, men som gammel Indy-fan er man villig til å se ting gjennom fingrene.

At Shia LaBeouf automatisk trekker hver film to hakk ned synes jeg er et latterlig utsagn. Han er ikke "up there" med alle mestrene, men han gjør ikke skam på faget. Forøvrig er jeg helt enig i karakteren. Følelsen jeg satt igjen med etter å ha sett denne på kino var at det var en middelmådig familiefilm for å være ærlig. Litt Disney-ish. F. eks. da alle maurene kom måtte jeg bare begynne å le. Herregud hvor komisk, usannsynlig, teit det var, og måten det var filmet på var bare latterlig. Poff! Så var det bare 1 milliard maur der.

Lenke til kommentar
Hvorfor har dere forresten annmeldt dvden og ikke kinoen?

http://www.kulturo.no/anmeldelser/film/ind...lens_rike/51973

 

At Shia LaBeouf automatisk trekker hver film to hakk ned synes jeg er et latterlig utsagn. Han er ikke "up there" med alle mestrene, men han gjør ikke skam på faget.

Det gjør han. Han er en elendig skuespiller, totalt blottet for sjarm og er i tillegg estetisk belastet.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...