Gå til innhold

Minnepinne får ekstern SATA


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
85$ ~= 610 kr for 16GB

120$ ~= 860 kr for 32GB

 

Dette er jo relativt billig for en SSD, selv om hastighetene ikke er fantastiske. At den støtter USB er bare et pluss.

Så kommer MVA i tillegg. :thumbdown:

Men det er nesten fristende å skaffe seg en uansett, bare for å leke seg litt.

Trenger strengt tatt ikke noe raskere f.eks. for en boks som bare skal streame fra nettverk e.l.

Lenke til kommentar
Dette ser lovende ut. Men jeg har for vane å miste minnepenner. De er rett å slett FOR SMÅ. Har mistet 3 x 8gb kingston penner bare i år...

Mister den ikke hvis man monterer den fast på innsiden av kabinettet. :) (SSD-wannabe config).

Er ikke akkurat det den er ment for, men det regner jeg med du vet? :p

Lenke til kommentar
Dette ser lovende ut. Men jeg har for vane å miste minnepenner. De er rett å slett FOR SMÅ. Har mistet 3 x 8gb kingston penner bare i år...

Mister den ikke hvis man monterer den fast på innsiden av kabinettet. :) (SSD-wannabe config).

Er ikke akkurat det den er ment for, men det regner jeg med du vet? :p

Joda. Men det er en mulighet. :)

Lenke til kommentar
Så kommer MVA i tillegg. :thumbdown:

Selvsagt! Ser ikke noe negativt i det. Enten bør man avskaffe hele moms-systemet eller behandle alle likt (25% uansett hvem og hva man kjøper). I dag er det en del forskjellsbehandling (mat, aviser og bøker i Norge og varer under 200 kr fra utlandet) Forskjellsbehandling skaper urettferdige konkurranseforhold og er en generell uting.

Lenke til kommentar
Så kommer MVA i tillegg. :thumbdown:

Selvsagt! Ser ikke noe negativt i det. Enten bør man avskaffe hele moms-systemet eller behandle alle likt (25% uansett hvem og hva man kjøper). I dag er det en del forskjellsbehandling (mat, aviser og bøker i Norge og varer under 200 kr fra utlandet) Forskjellsbehandling skaper urettferdige konkurranseforhold og er en generell uting.

Ja, "negativ smiley" fordi da ble prisen enda høyere. :). Jeg er også tilhenger av en jevnere MVA enn vi har i dag. Gjerne lavere, men utvidet, og ikke differensiering av mat og tjenester. Den kunne sikkert vært senket til 15% uten større problemer. 200-kroners grensen er merkelig; man oppfordrer jo nærmest til å handle fra utlandet fremfor av norske bedrifter.

 

Men MVA kan vi eventuelt diskutere i Politikk-forumet. :)

 

Produktet i seg selv ser morsomt ut.

Lenke til kommentar

Denne saken må jo være genial for en Linux "live-cd", ettersom den er langt raskere(og mindre krevende) enn en tradisjonell USB minnepenn. Flere og flere maskiner har ekstern sata, som denne minnepennen kan benytte - samtidig som den får strøm fra en USB inngang på pcen. Muligheten til og også benytte USB hvor ekstern sata ikke eksisterer er supert - og pris og størrelse var ikke avskrekkende.

 

Installasjon av distroer som Fedora, Ubuntu og Mandriva på USB minnepenn kan jo ikke bli enklere enn hva det er i dag.

 

Får sende et brev til julenissen :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...