Gå til innhold

Windows 7 neste oktober?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Får håpe de fokuserer på ytelse og grunnleggende funksjaonlitet (nettverksdeling, nettverkskopiering, generell filkopiering, minnebruk, 255 character-limit osv) i denne omgang. Dette er ting man stadig bruker, og som man bure jobbe for å få bedre enn i dag. Det er mye å hente.

 

AtW

 

Enig.

Det er utrolig hvordan Vista kan ha til tider så mye problemer med overføring av filer fra feks et minnekort gjennom en usb kortleser. Satte nå forleden og oppleve overføringshastigheter ned i 76Kb/s noe jeg ikke forstod i det hele tatt. Etter litt fikling og optimisering kom hastigheten opp i 2.5 MB/s noe som fortsatt er relativt tregt i forhold til xp.

 

Desverre så kommer W7 til å fortsette fokusen på UAC (håper de lærer litt av norton som har laget et mer fornuftig uac eksempel) og sannsynligvis også vidreføre mye av DRM systemet som var så populært på vista, så med mindre man sitter på et "sikkret system" bestående av godkjente komponenter så får man neppe glede av Blu-ray oppløsning på desktopen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
Får håpe de fokuserer på ytelse og grunnleggende funksjaonlitet ...

 

Skal MicroSoft satse på ting som ikke er lett håndterbare for markedsavdelingen ?

Jeg har mine tvil.

 

Ønsker fra min side er et nytt filsystem, bedre bruker/admin kontroll over hvor data legges, super-lightweigt utgaver (FW, DHCP og Domeneserver) som ikke har behov for stadige oppdateringer.... etc. ect. Lista er lang og ingen av punktene har noe med utseende på "skrivebordet" å kjøre.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar
Desverre så kommer W7 til å fortsette fokusen på UAC (håper de lærer litt av norton som har laget et mer fornuftig uac eksempel) og sannsynligvis også vidreføre mye av DRM systemet som var så populært på vista, så med mindre man sitter på et "sikkret system" bestående av godkjente komponenter så får man neppe glede av Blu-ray oppløsning på desktopen.

 

De har sagt at de vet at mye av frustrasjonen i Vista kommer av UAC'n og at de skal justere denne deretter.

 

Det er somsagt bare å slå den av. Men det er vel kanskje ikke så hendig

for førstegangsbrukere.

 

 

Ellers har synes jeg netverksdelen, og kopieringen er smooth.. ingen

problemer på den siden etter overførings patchen som kom for ages siden.

 

Windows 7 kan bli meget bra etter hva jeg har lest.

Endret av anotherzen
Lenke til kommentar
Ellers har synes jeg netverksdelen, og kopieringen er smooth.. ingen

problemer på den siden etter overførings patchen som kom for ages siden.

 

Windows 7 kan bli meget bra etter hva jeg har lest.

 

Har du prøvd å benche nettverksoverføringen samtidig som du spiller en mp3 eller film? Prøvd å måle CPU-bruk kontra andre OS på en gitt bånbdredde når du driver med SMB-trafikk? Jeg har full forståelse for at endel ike har så høye krav når det gjelder nettrafikk, men det er likefult ganske laber ytelse på det i Vista.

 

AtW

Lenke til kommentar
Å ha en sambashare som det kopieres flittig fra av EN maskin er jo nok til å gjøre det meste rimelig tregt. Og det med 2,4 C2D-prosessor og 4gig ram. Om Apple fra årsskiftet gjør det mulig/lettere/lovlig å installere OSX på ikke-macer, tror jeg De kan jafse i seg litt av markedet. Synd det neppe skjer. Får håpe andre følger i HPs fotspor, og selger maskiner med Ubuntu (eller OpenSuse, Mandriva e.l.). Litt konkurranse på OS-fronten hadde utvilsom vært sunt. DRM-skiten i Vista er rett og slett ekkelt. Og ikke minst alle restriksjonene på maskinvare som er en følge av det.
Lenke til kommentar
Desverre så kommer W7 til å fortsette fokusen på UAC (håper de lærer litt av norton som har laget et mer fornuftig uac eksempel) og sannsynligvis også vidreføre mye av DRM systemet som var så populært på vista, så med mindre man sitter på et "sikkret system" bestående av godkjente komponenter så får man neppe glede av Blu-ray oppløsning på desktopen.

 

De har sagt at de vet at mye av frustrasjonen i Vista kommer av UAC'n og at de skal justere denne deretter.

 

Det er somsagt bare å slå den av. Men det er vel kanskje ikke så hendig

for førstegangsbrukere.

 

 

Ellers har synes jeg netverksdelen, og kopieringen er smooth.. ingen

problemer på den siden etter overførings patchen som kom for ages siden.

 

Windows 7 kan bli meget bra etter hva jeg har lest.

 

Jo, for oss som har peiling er det bare å skru den av, men 90% av brukerene kommer til å kjøre med den på og bli zombie-klikkere om MS ikke forandrer nevneverdig på uac.

Lenke til kommentar

Jeg tror nok Microsoft har fått med seg svakhetene ved Vista. Så de vil nok prøve å gjøre ting bedre med Win7. Dette er logisk. Men de klarer aldri å tilfredstille alle mennesker! Alltid folk som klager. Om Win7 hadde vært perfekt ellers, så hadde sikkert en eller annen idiot klaget på fargen på start knappen... :roll:

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
Vista tok vel ikke helt av..

Det kan du jo trygt si. De er nå oppe i 18,33% markedsandel etter 20 måneder på markedet. Det vil si i gjennomsnitt 0,92% per måned. Til sammenligning klarte XP å nå 63,47% etter 36 måneder i følge den samme kilden. Det er i gjennomsnitt 1,76% per måned. Nesten dobbelt så mye stigning i markedsandeler per måned som Vista. Vista-andelen ser også ut til å flate litt ut siden de økte med i gjennomsnitt 1,00% markedsandel per måned de første 12 månedene og økte i gjennomsnitt med 0,79% per måned de siste 8 månedene.

 

brukte selv 2500kr på vista og det var vel bortkasta penger.. nå kjører jeg xp, men gleder meg til win7

Selg lisensen din billig til noen som har bruk for den. Da får du i hvert fall tilbake noen av pengene. :) Med mindre du kjøpte OEM og dermed er forhindret fra å selge den videre.

Lenke til kommentar
Håper Microsoft lar 7 være i beta leeeenge, slik at de finner og løser mesteparten av de verste feilene. Ta dere god tid Microsoft.

Vista hadde i følge MS den lengste betaperioden noen sinne for Windows. Dette ble uttalt i perioden før og like etter lansering. Hensikten var at Vista skulle være det mest gjennomtestede og stabile OS fra dem noen sinne. Det er i hvertfall det de sa den gangen. Få måneder etter lansering opphørte skrytet om "tidenes mest stabile og gjennomtestede Windows".

 

Poenget mitt er: Det er ikke lengden på betaperioden som teller, men det lanserte resultatet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...