Gå til innhold

Sniktitt: Tomb Raider: Underworld (PC/PS3/X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke hatt "gleden" av å spille alle Tomb Raider-spillene..

 

Men, jeg har prøvd det første, og så vidt noen i mellom, før jeg kjøpte meg Angel of Darkness av en eller annen grunn.. som jeg ikke likte i hele tatt!

 

Men, jeg kjøpte meg Legends, og den likte jeg kjempegodt! Fikk skikkelig adventure-følelse!

 

Dette blir nok et kjøp, så sant at det i omtalen står at det er veldig likt (eller bedre) enn Legends..

 

:)

Lenke til kommentar
Tomb Rider har jo bare vært tull i årevis nå, er jeg den eneste som vil ha tilbake autosikting?

 

Serien tok jo et dramatisk hopp i kvalitet med legends, det og anniversary er jo ganske streit underholdning i mine øyne. Personlig irriterer jeg meg ikke så veldig mye over hovedpersonen som artikkelforfatteren heller, hun er kanskje ikke så spennde, men er heller ikke irriterende, og gameplayet står på egne bein.

 

AtW

Lenke til kommentar
Personlig irriterer jeg meg ikke så veldig mye over hovedpersonen som artikkelforfatteren heller, hun er kanskje ikke så spennde, men er heller ikke irriterende, og gameplayet står på egne bein.

Jeg "irriterer" meg vel ikke all verden jeg heller — det er bare litt pinlig hvordan hele opplegget er satt i system. Eidos' Lara-modeller gjør ikke saken noe bedre.

 

Når man kommer inn i spillene trenger man ikke ofre henne all verden oppmerksomhet heller.

 

I alle tilfelle har det jo helt åpenbart vært et lykketreff for Eidos/Core/Crystal Dynamics at Lara var så .... ekstrem som hun var -- tipper TR-serien ikke ville blitt det fenomenet den ble uten store pupper i tillegg til morsomt gameplay. Men i dag, nå som Lara er etablert, kunne de pent tillatt seg å gjøre henne enda litt mer spiselig. Spill som Beyond Good & Evil viser at kvinner i spill godt kan være attraktive uten å være vulgære -- og handlekraftige uten å lage seksualiserte stønnelyder hele tiden. :)

Lenke til kommentar
Tomb Rider har jo bare vært tull i årevis nå, er jeg den eneste som vil ha tilbake autosikting?

 

Men autosikting har du jo i alle spillene! Iallefall i pcversjonen, det kan slås av eller på i menyen!

 

Tombraider 1-3 var gode. 4-5 var dårlige, og 6ern som den desidert dårligste. 7 og 8 var mange steg i riktig retning takket være de nye utviklerne, og jeg har god tro på at nå den siste vil bli kanonbra. :new_woot:

Lenke til kommentar
Jeg "irriterer" meg vel ikke all verden jeg heller — det er bare litt pinlig hvordan hele opplegget er satt i system. Eidos' Lara-modeller gjør ikke saken noe bedre.

 

Når man kommer inn i spillene trenger man ikke ofre henne all verden oppmerksomhet heller.

 

I alle tilfelle har det jo helt åpenbart vært et lykketreff for Eidos/Core/Crystal Dynamics at Lara var så .... ekstrem som hun var -- tipper TR-serien ikke ville blitt det fenomenet den ble uten store pupper i tillegg til morsomt gameplay. Men i dag, nå som Lara er etablert, kunne de pent tillatt seg å gjøre henne enda litt mer spiselig. Spill som Beyond Good & Evil viser at kvinner i spill godt kan være attraktive uten å være vulgære -- og handlekraftige uten å lage seksualiserte stønnelyder hele tiden. :)

Jeg er forsåvidt enig i hva du sier her, men jeg synes likevel det litt rart at du spesifikt velger å ta for deg Lara Croft når det er noe som gjennomsyrer store deler av spillindustrien.

Lenke til kommentar

Blir sikkert bra da her, men dei hadde sikkert fått bedre tid om dei hadde begrensa utviklingen til kun å gjelde f.eks. PC og Ps3.

 

Uansett så skal dette spelet skaffast til Pc (og kanskje seinere til Ps3), eg skal skru innstillingane opp på maks, oppløsning på 2560x1600 på 30" min, får så sette kameravinklane slik at eg får studert Lara Croft frå topp til tå i all sin prakt og pixel :p

Lenke til kommentar

Ah, en av høstens store titler for min del dette. Tomb Raider spillene Crystal Dynamics har gitt ut så langt har vært preget av stor kvalitet, spesielt Anniversary. Og de gjorde det Unharted ikke ville, nemlig strålende gåteløsning og utforskning.

 

Og Lara som karakter har jeg heller ingen biff med. Sure, hun har kanskje ikke de mest praktiske proporsjoner for monster infiserte gravrøverier, men hun er ingen "barbie".

En skamdeilig heltinne får alltid godkjent fra meg så lenge selve spillet stiller med like mye potensiell morro.

 

"Lets go adventuring.."

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...