Gå til innhold

Windows 7 beholder kodenavnet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes det er et godt navn som de kunne beholdt fra Windows NT 3.51 og tidligere. Windows NT 7, men nå Windows 7 siden de dosbaserte søsknene er nedlagt.

 

Enkelt og greit.

 

Personlig synes jeg alt skvitet med navnene som Windows 95, 98, ME, Windows 2000, Windows XP, 2003 osv har vært rene markedsføringsnavn.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
7. Windows? 3.1, 95, 98, me,nt, 2000, xp og vista blir jo 8 bare de... Og slår du sammen 95 og 98 må du vel slå sammen nt og 2000? Og kanskje xp og?

Helt feil fluesoppen, du slår sammen helt forskjellige OS og det er da mange flere utgaver enn du tar med der. Skill mellom hva som er basert på NT og hva som er basert på DOS.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

 

7-1-540x360.jpg

 

Morsomt å se hvordan de bruker billedspråk for å formidle sublime budskap. Her står en mann og ser ut fra sin grå og triste "fengselcelle" ut på friheten, gjennom sitt åpne Window(s). En befrielse det har vært verd å jobbe hardt for. :lol:

 

__

 

Ellers så er det ikke så overraskende at de ville bort fra navnet Vista som har fått så mye negativ omtale og negative assosiasjoner verden over. Jeg observerer også at de i forbigår i stillhet omtale av navnet Millennium. 7 synes jeg er et helt greit navn.

 

__

 

And since we do not ship new versions of Windows every year, using a date did not make sense.

Ikke helt enig. Det fungerer fint for Office-serien ennå og fungerte fint for 95 (kodenavn Windows 96 som aldri ble noe av), 98, millennium og 2000. Poenget er at navnet reflekterer hvilket år en versjon kom, ikke året som står på kalenderen uavhengig av hvilket år versjonen kom. Ellers så synes jeg en av konkurrentene har en glimrende datomerking med år og måned: 5.10 6.06 6.10 7.4 7.10 8.04 8.10

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

7-1-540x360.jpg

 

Morsomt å se hvordan de bruker billedspråk for å formidle sublime budskap. Her står en mann og ser ut fra sin grå og triste "fengselcelle" ut på friheten, gjennom sitt åpne Window(s). En befrielse det har vært verd å jobbe hardt for. :lol:

 

__

 

Ellers så er det ikke så overraskende at de ville bort fra navnet Vista som har fått så mye negativ omtale og negative assosiasjoner verden over. Jeg observerer også at de i forbigår i stillhet omtale av navnet Millennium. 7 synes jeg er et helt greit navn.

 

Det burde stått en vinkende og smilende pingvin på utsiden av det vinduet bortpå åstoppen.. så hadde symbolikken virkelig slått ann :p "Det microsoft fengslede individet bryter seg ut til friheten og Linux"

 

Jeg regner vi ser denne "modden" ganske snart.

 

Hans verden er begrenset til Microsoft doktriner, derfor ligner rømningshullet et MS symbol. Thats the reality he knows before the great escape.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

7-1-540x360.jpg

 

Morsomt å se hvordan de bruker billedspråk for å formidle sublime budskap. Her står en mann og ser ut fra sin grå og triste "fengselcelle" ut på friheten, gjennom sitt åpne Window(s). En befrielse det har vært verd å jobbe hardt for. :lol:

 

Det som virkelig plager meg med bildet er at kabelen på ingen måte virker som om den har vært lang nok til å gjøre det. Hva er det vi ikke får se? Er det noen krefter utenfra som har hjulpet til? Er dette et hint om at Microsoft samarbeider med andre for å gjøre sitt Windows mer åpent og fritt?

Lenke til kommentar
Det burde stått en vinkende og smilende pingvin på utsiden av det vinduet bortpå åstoppen.. så hadde symbolikken virkelig slått ann :p "Det microsoft fengslede individet bryter seg ut til friheten og Linux"

 

Jeg regner vi ser denne "modden" ganske snart.

 

Hans verden er begrenset til Microsoft doktriner, derfor ligner rømningshullet et MS symbol. Thats the reality he knows before the great escape.

tja

post-69538-1223983867_thumb.jpg

Endret av MMM
Lenke til kommentar
Det burde stått en vinkende og smilende pingvin på utsiden av det vinduet bortpå åstoppen.. så hadde symbolikken virkelig slått ann :p "Det microsoft fengslede individet bryter seg ut til friheten og Linux"

 

Jeg regner vi ser denne "modden" ganske snart.

 

Hans verden er begrenset til Microsoft doktriner, derfor ligner rømningshullet et MS symbol. Thats the reality he knows before the great escape.

En modd dukker sikkert opp snart. Det gikk fort :!:

 

Jeg fikk assosiasjoner til hvordan bilbransjen (med flere) reklamerer for produktene sine for tida. Miljø og klimatiltak er på moten, derfor vises de ofte frem i et rent frodig og friskt landskap. Slik bruker reklamebransjen en rekke virkemidler for å gi et inntrykk av miljøvennlgihet. Microsoft bruker den samme type teknikker for å formidle at Windows er åpent, befriende, fritt og verd å slite litt for. Når man har jobbet for å oppnå det (jobbet mange timer for å få råd til windows og en PC som takler det) så ser man lyset.

 

Det er selvsagt like missvisende som miljøinntrykket en Hummer H2 med bugnende blomsterkasser hengende ut av vinduene gir.

Lenke til kommentar
Det burde stått en vinkende og smilende pingvin på utsiden av det vinduet bortpå åstoppen.. så hadde symbolikken virkelig slått ann :p "Det microsoft fengslede individet bryter seg ut til friheten og Linux"

 

Jeg regner vi ser denne "modden" ganske snart.

 

Hans verden er begrenset til Microsoft doktriner, derfor ligner rømningshullet et MS symbol. Thats the reality he knows before the great escape.

En modd dukker sikkert opp snart.

 

Jeg fikk assosiasjoner til hvordan bilbransjen (med flere) reklamerer for produktene sine for tida. Miljø og klimatiltak er på moten, derfor vises de ofte frem i et rent frodig og friskt landskap. Slik bruker reklamebransjen en rekke virkemidler for å gi et inntrykk av miljøvennlgihet. Microsoft bruker den samme type teknikker for å formidle at Windows er åpent, befriende, fritt og verd å slite litt for. Når man har jobbet for å oppnå det (jobbet mange timer for å få råd til windows og en PC som takler det) så ser man lyset.

 

Det er selvsagt like missvisende som miljøinntrykket en Hummer H2 med bugnende blomsterkasser hengende ut av vinduene gir.

 

Vi vet ikke hvor befriende eller fangene Windows 7 er enda. Er det ikke bedre å vente på beta-versjonen og teste den grundig før man hiver seg på å svart male det hele med slike sammenligninger?

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...