Gå til innhold

Windows 7 presenteres søndag


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sett at lansering skjer i slutten av 2009, er ikke det veldig raskt i forhold til mellomrommet mellom XP og Vista?

 

Er det hastearbeid, eller var Windows 7 planlagt helt fra et tidlig stadium av Vista?

Microsoft er pliktet til å levere et nytt OS hvert tredje år. Så det er akkurat etter planene. Vista er bare et unntak.

Lenke til kommentar
Sett at lansering skjer i slutten av 2009, er ikke det veldig raskt i forhold til mellomrommet mellom XP og Vista?

 

Er det hastearbeid, eller var Windows 7 planlagt helt fra et tidlig stadium av Vista?

Microsoft er pliktet til å levere et nytt OS hvert tredje år. Så det er akkurat etter planene. Vista er bare et unntak.

 

Kan du utbrodere?

Lenke til kommentar
Sett at lansering skjer i slutten av 2009, er ikke det veldig raskt i forhold til mellomrommet mellom XP og Vista?

 

Er det hastearbeid, eller var Windows 7 planlagt helt fra et tidlig stadium av Vista?

 

 

Om du ser på historien så var jo mellomrommet mellom WinXP og Vista det KLART lengste, stort sett kommer det et nytt operativsystem hvert 2-3 år, om faktisk ikke enda oftere!

 

Er overhode ikke snakk om noe hast arbeid, er bare en naturlig utvikling. Microsoft ønsker jo selv å komme med nytt operativsystem hvert tredje år, som egentlig er et helt greit intervall, sett at de faktisk klarer å levere et skikkelig og oppegående operativsystem da :)

 

Sier heller ja til litt mindre oppgraderinger hvert tredje år enn svære oppgraderinger med mange feil hvert 6-7år.

 

 

Har faktisk fått god troa på Windows7 og håper Microsoft kan levere sakene!

Vista var jo i utgangspunktet ment som et mellomledd mellom WinXP og Windows7 :)

Lenke til kommentar

Hovedproblemet med Vista og mest x64 utgaven er problemer med driverene og programmer. Dette skyldes egentlig mer de som har laget driveren og programmet som ikke fungerer ordentlig, men det er igjen Microsoft sin skyld som har gjort Vista så vanskelig å lage programmer og drivere for. Vista kan være er kjempe fint operativsystem når det fungerer, men det er mye jobb for å få det stabilt.

Lenke til kommentar
Kan du utbrodere?

Har ingen kilde å referere til. Mener å huske noe med at OEM partnere har en avtale om at en ny utgave av Windows skal være tilgjengelig hvert tredje år.

 

Windows 7 skulle i utgangspunktet få en ny, mindre og bedre kjerne, men det får det jo ikke allikevel. Utseende messig er det helt likt Vista, det får ikke innebygd Movie Maker, Mail program og noen andre. Det får en litt bedre kalkulator.

 

Hva er egentlig den store forskjellen mellom Windows 7 og Vista?

Windows 7 er bare en oppgradering av kjernen i Vista/Server2008. Vista sin kjerne fungerer utmerket slik den er.

 

Og utseende er såklart likt Vista ennå. Det er såklart funksjonene de prioriterer i starten. Det endelige utseende vil ikke komme før sent i betafasen. Og det ser ut til at Ribbon-grensesnittet blir en stor del av Windows 7. En helt ny oppgavelinje skal også være under utvikling. Skal visstnok være en overraskelse, derfor har vi ikke sett den ennå. Trolig er PDC-utgaven den første sniktitten på den.

Lenke til kommentar
Kan du utbrodere?

Har ingen kilde å referere til. Mener å huske noe med at OEM partnere har en avtale om at en ny utgave av Windows skal være tilgjengelig hvert tredje år.

 

Windows 7 skulle i utgangspunktet få en ny, mindre og bedre kjerne, men det får det jo ikke allikevel. Utseende messig er det helt likt Vista, det får ikke innebygd Movie Maker, Mail program og noen andre. Det får en litt bedre kalkulator.

 

Hva er egentlig den store forskjellen mellom Windows 7 og Vista?

Windows 7 er bare en oppgradering av kjernen i Vista/Server2008. Vista sin kjerne fungerer utmerket slik den er.

 

Og utseende er såklart likt Vista ennå. Det er såklart funksjonene de prioriterer i starten. Det endelige utseende vil ikke komme før sent i betafasen. Og det ser ut til at Ribbon-grensesnittet blir en stor del av Windows 7. En helt ny oppgavelinje skal også være under utvikling. Skal visstnok være en overraskelse, derfor har vi ikke sett den ennå. Trolig er PDC-utgaven den første sniktitten på den.

 

 

Jeg sverger selv til Vista, og XP er jeg møkkalei. Men Vista sin kjerne fungerer ikke utmerket. Kanskje Vista kjernen blir det den skulle ha vært i Windows 7? :)

Lenke til kommentar

Tja jeg bestemte meg for å teste ut WinXP X64 Edition her om dagen. Det artige var at Canon programvaren for mitt digital kamera ikke ville la seg installere i XP64. Det funker som bare det under Vista X64... :p

Den programvaren funker så klart under 32bit XP, men siden jeg har 8GB RAM så er det totalt utelukkende å nedgradere til XP. Jeg synes det var uvant den første dagen jeg gikk fra XP til Vista. Savna hvordan ting var i XP. Men nå mener jeg Vista er det bedre OS, og ting kan bare bli bedre med Windows 7. Stabilt er det også, iallefall hos meg. Men så spiller jeg heller ikke eldre spill da, og jeg har nye versoner av programmene jeg bruker.

Lenke til kommentar
Tja jeg bestemte meg for å teste ut WinXP X64 Edition her om dagen. Det artige var at Canon programvaren for mitt digital kamera ikke ville la seg installere i XP64. Det funker som bare det under Vista X64... :p

Den programvaren funker så klart under 32bit XP, men siden jeg har 8GB RAM så er det totalt utelukkende å nedgradere til XP. Jeg synes det var uvant den første dagen jeg gikk fra XP til Vista. Savna hvordan ting var i XP. Men nå mener jeg Vista er det bedre OS, og ting kan bare bli bedre med Windows 7. Stabilt er det også, iallefall hos meg. Men så spiller jeg heller ikke eldre spill da, og jeg har nye versoner av programmene jeg bruker.

 

Er forholdvis enig med deg. Jeg har kjørt Vista siden Beta 1 og er ganske fornøyd. Mer fornøyd med Vista enn med XP ihvertfall. Problemet med Vista x64 er at det er veldig følsomt når det kommer til programmvare og drivere som kjører på maskinen.

Lenke til kommentar

Ja for at Vista skal funke optimalt, så er det tydligvis viktig å holde seg oppdatert. Nyeste drivere og nyeste programvare. Samt patche spill til nyeste hvis mulig.

 

Har man store problemer kan det lønne seg å formatere og legge inn alt på nytt av, og da med oppdaterte ting som jeg sa.

 

Edit : Dere som vil fjerne unødvendig bloat med Vista - Last ned vLite og lag dere et custom Vista install image. Kan fjerne DRM også ;)

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
Jeg sverger selv til Vista, og XP er jeg møkkalei. Men Vista sin kjerne fungerer ikke utmerket. Kanskje Vista kjernen blir det den skulle ha vært i Windows 7? :)

Det er absolutt ingenting galt med Vista-kjernen. Problemet ligger i drivere og programmer. Drivere til x64 er også enormt mye bedre nå. Har brukt 64-bit i snart 2 år nå uten problemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...