Gå til innhold

Anmeldelse: Mount & Blade (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så dette følger fotsporene til The Elder Scrols og Gothic spillene med et åpen rpg? Er det slik å oppfatte dette spillet som?

 

 

det er mye mye mer åpenet enn de spillene, bare hoppe på hesten din ri hvor du vill, hele kartet er noe mindre, men spillet er fremdeles mer åpent, masse pene slag med hundrevis av soldater

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897

Bra med anmeldelse :) Men da jeg spilte prøveversjon av beta (tror det var 0.950) var det vanskelig å angripe/forsvare seg på fots mot flere, men da jeg red var det litt for enkelt og kunne slakte ned store grupper uten noe store problem. Er det slik fremdeles?

Lenke til kommentar
Bra med anmeldelse :) Men da jeg spilte prøveversjon av beta (tror det var 0.950) var det vanskelig å angripe/forsvare seg på fots mot flere, men da jeg red var det litt for enkelt og kunne slakte ned store grupper uten noe store problem. Er det slik fremdeles?

 

 

prøvde du å justere vansklighetsgraden?

 

det kan bli meget vansklig selv på hest når man har på det vanskligste

Lenke til kommentar

Mount & Blade oppsummert i en setning; Klikke en animert figur fra by til by over et verdenskart for å hyre inn eller kjøpe soldater som brukes for å ta over byer eller kjempe mot andre datastyrte spillere i store slag (første/tredjepersons-perspektiv), hvorpå pengene man får tak i kan brukes til å skaffe med soldater eller bedre utstyr til en selv.

Lenke til kommentar
Burde hatt en blinkende advarsel om avhengighet ovenfor artikkelen, for begynner man å spille dette er det ingen vei tilbake på en stund.. ;)

 

Signed.

 

Har spilt MB siden 0.7 et eller annet. Husker når jeg bare skulle prøve 0.960 i 5 minutter dette var klokken tre på dagen plutselig var klokken 4 på natta og jef var en stor herfører.

Lenke til kommentar
det er mye mye mer åpenet enn de spillene, bare hoppe på hesten din ri hvor du vill, hele kartet er noe mindre, men spillet er fremdeles mer åpent, masse pene slag med hundrevis av soldater

 

Ja det oppfattet jeg, men dette ER et Rpg? Med items og stash? Valg å ta og utvikkling av characteren din? Du kan velge ond eller god retting osv?

Lenke til kommentar

Er en liten stund siden jeg selv spilte det, men har et par bilder liggende. Med en liten patch kan man justere spillet slik at dersom man har 150 soldater med seg vil samtlige av disse bli med i slaget uavhengig av antallet fiender, i motsetning til spillets innebygde begrensning som bare tillater et lite antall soldater på slagmarken på en gang, fordelt på begge parter. Det ble litt mere realistisk på den måten, da man slapp hele usannsynligheten med at soldatene spawnet i bølger på 50 soldater helt til alle var døde eller man gikk seirende ut.

 

Jeg ryddet forøvrig ganske godt opp etterhvert som hæren vokse seg til et monster bestående av jernbekledte menn med sverd som red ned alt av kongens hærer av bønder og dårlig trent milits. :mrgreen:

 

mountblade2008072915290el6.png

Endret av fargoth
Lenke til kommentar
det er mye mye mer åpenet enn de spillene, bare hoppe på hesten din ri hvor du vill, hele kartet er noe mindre, men spillet er fremdeles mer åpent, masse pene slag med hundrevis av soldater

 

Ja det oppfattet jeg, men dette ER et Rpg? Med items og stash? Valg å ta og utvikkling av characteren din? Du kan velge ond eller god retting osv?

 

 

ja det er et RPG, et "realistisk" rpg, som betyr at det er uten magi og health potions ect.

 

men ja, du utvikler karakteren din du får Xp osv, som gjør at du går opp i lvl, du kan velge hvilken vei du vil ta karakteren din, en som er god på sverd, eller bue osv. om du vil være god med hest og lanse eller om du vil slåss fra hest

Lenke til kommentar

Noen bilder til for de som skulle være i tvil. Den beste strategien for å klare å innta en beskyttet borg eller by.

 

 

mountblade2008072905065df6.th.jpg

La bueskytterne stå nedenfor å drepe alt som rører seg oppe på muren med piler.

 

 

 

mountblade2008072905135sm4.th.jpg

Send inn blikkboksene og la dem ta seg av alt som måtte være igjen av liv både på og innenfor murene.

 

mountblade2008072905140zw9.th.jpg

Stå bak og vendt til alt som kan krype og gå er slaktet ned og ta så borgen i ditt navn.

 

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...