Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC starter ikke fordi samlib.dll mangler


Anbefalte innlegg

Ja, som trådtittel sier. Tror nok det er et virus som har gjort dette her. Hva kan jeg gjøre for å få den tilbake? Går det an å systemgjennopprette via gjennopprettingskonsollen med windows cd?

 

Edit: Etter boot så kommer det opp

lsass.exe - Finner ikke komponent

Programmet kan ikke starte fordi SAMLIB.dll finnes ikke. Det problemet kan la seg løse ved å installere programmet på nytt.

Endret av TomHan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, som trådtittel sier. Tror nok det er et virus som har gjort dette her. Hva kan jeg gjøre for å få den tilbake? Går det an å systemgjennopprette via gjennopprettingskonsollen med windows cd?

 

Edit: Etter boot så kommer det opp

lsass.exe - Finner ikke komponent

Programmet kan ikke starte fordi SAMLIB.dll finnes ikke. Det problemet kan la seg løse ved å installere programmet på nytt.

Fikk akkurat det samme problemet i dag på min laptop.

Dette er hva jeg gjorde... Slo på PC'n, da jeg var inne på desktop kom det en popup nederst til venstre som sa at windows update var klar. Jeg trykket på den, og installerte den. Men så kom det en feilmelding som sa at jeg måtte koble inn 230 AC, og at instalasjonen var misslykket. Så gikk jeg inn på firefox, som nå hadde blitt noe feil med, så den måtte avsluttes. Så restarta jeg PC'n for jeg tenkte kanskje det var lurt siden den hadde opptadert seg.

 

Og etter windows hadde ferdig load'a, kom denne meldingen som du også fikk.

 

En ting til som er rart... Når jeg skulle logge meg på den stasjonære PC'n, så kom den meldingen der også.

 

Synd jeg ikke har noen repair-cd'er tilgjengelig her :(

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei folkens,

 

Jeg har en stasjonær pc med windows xp sp2 og trend micro antivirus installert som har fått samlib.dll feilmld. Jeg har reparert andre pcer med samme samlib.dll feilmld, men på akkurat denne pc'n så fungere ikke det å starte opp med win xp og reparer valget. Det startet bra med at den startet å reparere i dos, men ved omstart etter "filutrulling" så fikk jeg opp samme samlib.dll feilmelding rett før maskinen kom inn i windows installasjons fasen..

 

Jeg har prøvd ta ut ide hd'n og lagt over samlib.dll filen i C:\windows\system32 mappen via en annen pc, men det fungerer fortsatt ikke. Kan det være at filen ikke blir registrert i driver registeret? skulle fått kjørt regsvr32 samlib.dll kommandoen for å fått filen registrert??

 

Noen som har noen forslag på hvordan jeg kan få løst dette??

 

Takker for alle svar på forhånd :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...