Gå til innhold

Den store League of Legends tråden


Anbefalte innlegg

Worlds finalen gikk stort sett som forventet egentlig. Ingen overraskelse der.

Så jo for meg at Royal Club skulle klare å ta et game av Samsung White, men i Game 4 så satte White inn det ekstra giret og Royal Club hadde egentlig ikke så mye de skulle ha sagt.

 

De hadde rett og slett for få strenger å spille på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, finalen var så som så. SSW var akkurat så mye bedre enn SHRC som vi forventet.

 

Synes Worlds har vært bra arrangert av Riot. Vesentlig bedre format enn tidligere, så godt som ingen tekniske problemer og bra produksjon. Kampene har gått sånn nogenlunde etter tidsskjema.

 

Igrunn bare to problemer:

1. Utestengelsen av Svenskeren ødela mye av gruppa til SK Gaming.

2. Samsung lagene var litt for gode i forhold til resten. Det gjør at de mest spennende kampene blir mellom de nest beste.

 

Ingen av disse føler jeg Riot kunne gjort noe stort med.

Lenke til kommentar

Det har du forsåvidt rett i. Men jeg føler at f.eks TSM i kvartfinalen kunne tatt ihvertfall et game til av Samsung White om de bare hadde spilt like aggresivt i alle 4 kampene som de gjorde spesielt i de to siste.

 

Men jeg syns faktisk lagene fra de andre ligaene også holdt et godt nivå og det kan bli enda mer spennende neste år.

Nå har jeg ingen oversikt over alle lagene som var med, men jeg vet at TSM allerede leter etter en ny jungler.

Og hvis de finner en jungler som kan løfte de på samme måte som Lustboy løftet dem etter å ha blitt hentet inn som support, så kan de bli stygggode.

I følge TSM så var det Amazing sitt eget valg å gi seg og han ender vel opp på et av EU LCS lagene.

Men om du så TSM vs. Samsung White Game 4, så kunne du se at han tok det lille misplayet som kanskje kostet dem gamet fryktelig tungt.

 

Uansett, på nyåret sparkes det i gang igjen og det blir enda litt mer spennende siden de har utvidet LCS til 10 lag både i EU og NA. :)

Lenke til kommentar

Alistar er ikke en "unormal" pick. Problemet er at han hadde en ban rate på vanvittige 92% gjennom hele Worlds.

Alistar var eneste champion som hadde 100% pick and ban participation. Han var banned 61 ganger og picked 5.

 

Eller så er det sjeldent de går for veldig unormale picks, Det er tross alt som regel en del som står på spill for pro lagene. Enten det er Worlds eller vanlig liga.

 

Det jeg kommer på i farta må være Froggen's Anivia mot Supa Hot Crew i EU LCS.

Du finner den her; Supa Hot Crew vs. Alliance - EU LCS Summer split

 

Du kan forsåvidt selv gå gjennom LoL eSports siden. Der finner du replay fra samtlige games i EU og NA LCS Season 4 ihvertfall om jeg ikke tar feil. Så er det bare å se om du finner et game med artige champs og se på replayet. :)

Endret av Cappo
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Er det noen grunn til at jeg alltid kommer på lag med folk som har en eller annen form for ranked nivå ? jeg spiller aldri ranked selv men mye vanlig 5v5 aram og hexakill. og om det er folk med en eller annen form for ranked level så havner de alltid på lage mitt.

 

noen grunn til det ?

 

Fordi nesten alle spiller ranked?

Lenke til kommentar

Tror ikke matchmaking systemet fungerer helt bra på normals :p Her om dagen så fikk jeg en Riven top lane som hadde spilt rundt 120 matcher totalt - også blir han/hun matchet opp med meg (silver), flere gold og en diamond :hmm:

 

Sa til meg selv når matchen startet at dette ikke kom til å gå bra, og det stemte bra også hehe

Lenke til kommentar

Tror ikke matchmaking systemet fungerer helt bra på normals :p Her om dagen så fikk jeg en Riven top lane som hadde spilt rundt 120 matcher totalt - også blir han/hun matchet opp med meg (silver), flere gold og en diamond :hmm:

 

Sa til meg selv når matchen startet at dette ikke kom til å gå bra, og det stemte bra også hehe

Noen ganger lurer jeg litt på om folk spiller seriøst eller om de har kjøpt kontoer. Knuste en diamond og en gold botlane sammen med en venn. Vi er begge silver.

 

Braum trenger litt kjærleik i form av nytt "skin", så jeg har laget et konsept. EUW-forumet responderer nesten aldri, så jeg prøver meg her også. Håper på konstruktive tilbakemeldinger :)

 

League of Legends-tråd: http://forums.euw.leagueoflegends.com/board/showthread.php?p=17685123#post17685123

post-215687-0-55899700-1414841524_thumb.jpg

post-215687-0-52096800-1414841529_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Det

 

 

Tror ikke matchmaking systemet fungerer helt bra på normals :p Her om dagen så fikk jeg en Riven top lane som hadde spilt rundt 120 matcher totalt - også blir han/hun matchet opp med meg (silver), flere gold og en diamond :hmm:

 

Sa til meg selv når matchen startet at dette ikke kom til å gå bra, og det stemte bra også hehe

Noen ganger lurer jeg litt på om folk spiller seriøst eller om de har kjøpt kontoer. Knuste en diamond og en gold botlane sammen med en venn. Vi er begge silver.

 

Braum trenger litt kjærleik i form av nytt "skin", så jeg har laget et konsept. EUW-forumet responderer nesten aldri, så jeg prøver meg her også. Håper på konstruktive tilbakemeldinger :)

 

League of Legends-tråd: http://forums.euw.leagueoflegends.com/board/showthread.php?p=17685123#post17685123

 

Det er ikke helt reelt alltid om man ser at noen er diamonds eller plat for den saks skyld. I ranked er det endel flaks inn i bildet, så det kan hende de har vært på tidenes winning streak og vært maks heldig med allies/enemies.

Har en kompiss som var silver, ikke spilt alt for lenge, 9 dager senere var han diamond 5! Latterlig, da jeg er endel bedre enn han. Det får meg til å ta ranked mindre seriøst.

Endret av OddZen
Lenke til kommentar

 

Har en kompiss som var silver, ikke spilt alt for lenge, 9 dager senere var han diamond 5! Latterlig, da jeg er endel bedre enn han. Det får meg til å ta ranked mindre seriøst.

 

Sannsynligheten for å flakse seg fra silver til diamond er ekstremt liten. Kan nesten garantere at han enten har kvaliteter som spiller du ikke klarer å se, eller han er blitt boosta.

Lenke til kommentar

 

 

Har en kompiss som var silver, ikke spilt alt for lenge, 9 dager senere var han diamond 5! Latterlig, da jeg er endel bedre enn han. Det får meg til å ta ranked mindre seriøst.

 

Sannsynligheten for å flakse seg fra silver til diamond er ekstremt liten. Kan nesten garantere at han enten har kvaliteter som spiller du ikke klarer å se, eller han er blitt boosta.

 

 

Haha, ok if you say so...

Lenke til kommentar

du trenger ca 5 flere seire enn tap for å stige en divisjon

 

hvis vi runder av litt i vitenskapens navn får vi en sannsynlighetsfordeling som ser noe slikt ut

 

1 divisjon høyere enn du fortjener = 0.5^5

2 divisjoner høyere enn du fortjener = 0.5^10

3 divisjoner høyere enn du fortjener = 0.5^15

4 divisjoner høyere enn du fortjener = 0.5^20

5 divisjoner høyere enn du fortjener = 0.5^25

 

2 fulle tier høyere enn fotjent = 0.5^50

3 fulle tier høyere enn fortjent = 0.5^75

 

Ja man kan godt ha flaks og komme et par divisjoner høyere enn fortjent skillmessigt, men noe særlig mer enn det er ganske usannsynlig

Lenke til kommentar

du trenger ca 5 flere seire enn tap for å stige en divisjon

 

hvis vi runder av litt i vitenskapens navn får vi en sannsynlighetsfordeling som ser noe slikt ut

 

1 divisjon høyere enn du fortjener = 0.5^5

2 divisjoner høyere enn du fortjener = 0.5^10

3 divisjoner høyere enn du fortjener = 0.5^15

4 divisjoner høyere enn du fortjener = 0.5^20

5 divisjoner høyere enn du fortjener = 0.5^25

 

2 fulle tier høyere enn fotjent = 0.5^50

3 fulle tier høyere enn fortjent = 0.5^75

 

Ja man kan godt ha flaks og komme et par divisjoner høyere enn fortjent skillmessigt, men noe særlig mer enn det er ganske usannsynlig

 

Hva baserer du dette på? Hvor du plasseres er kun basert på mmr ikke win/loss.

Lenke til kommentar

Hva baserer du dette på? Hvor du plasseres er kun basert på mmr ikke win/loss.

 

 

Hvor du plasseres baseres på MMR/LP, men du stiger ikke fra silver til diamond på ei drøy uke uten å ha vunnet vesentlig mer enn du har tapt.

 

Med tanke på hvor mange som spiller league så er det sikkert en og annen som har hatt så griseflaks, men uttrykket "som å vinne i lotto" passer nok godt her.

 

Sannsynligheten for at vedkommende har spilt duo med en diamond-smurf, kjøpt elo boost eller rett og slett er vesentlig bedre enn silver er vesentlig høyere enn at vedkommende bare har hatt flaks.

Lenke til kommentar

 

Hva baserer du dette på? Hvor du plasseres er kun basert på mmr ikke win/loss.

 

Og hvor kommer MMRen fra? hvordan får du MMRen til å stige ?

 

Det er basert på personlig erfaring. Du kan jo teste på deg selv og se om du er enig. Gå på lolking.net og skriv inn brukernavnet ditt. Se hvor mange flere eller færre vinst du har enn tap. Og sammenlikn det med hvor mange divisjoner høyere eller lavere du er enn der du startet. Selv er jeg 2 fulle tier høyere enn der jeg ble plassert og har ca 50 flere seire enn tap, så for meg stemmer teorien min bra men kanskje ikke for alle :)

 

Det hører selvsagt med at de første kampene du spiller teller litt mer så har man flaks på de så vil man hoppe opp litt fortere. Spessielt placement kampene teller veldig mye

Endret av Teemonster
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...