Gå til innhold

Den store League of Legends tråden


Anbefalte innlegg

Er samme smørja i gold/platinum.

En liten regel jeg har; taper jeg to på rad så tar jeg en pause, uansett. Taper jeg en på rad og jeg vet at jeg selv spiller rævva og at jeg blir sur når jeg spiller så tar jeg en pause. (Som jeg akkurat gjorde.. :p )

 

Med en gang spillet begynner så ignorerer jeg alle, /mute all er en fin kommando. Man trenger ikke mer enn pings og å sitte å lese all kvalmen i chat gjør ikke ting bedre.

 

Føler også det er litt bortkastet å være support main i bronze/silver, uten at jeg har spilt så mye i de ligaene. Da burde det isåfall være en playmaking support. Leona/Thresh f. eks som kan initiate teamfights eller sette opp kills for din AD carry.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen tanker rundt følgende mottas med takk :)

 

Jeg begynte å spille LOL i vår og etter å ha nådd level 30, havnet jeg i Silver V.

 

Veldig fornøyd med det men etterhvert som jeg spilte ranked, gikk jeg på tap etter tap etter tap. Følte selv at JEG spilte veldig bra i min lane men som team fungerte det så og si aldri og chatten ble bare toxic. Starter som oftest at folk ikke respekterte pickorder og trollet hele gamet. Så at jeg spilte for det meste med bronze-spillere og etterhvert havnet jeg selv i bronze 1.Utrolig kjedelig når man selv spiller relativt bra. Som main support, følgte jeg ordre og spilte på lag men det holdt ikke.

 

På unranked, vinner jeg rundt 70% av gangene og som oftere fungerer teamet mye bedre.

 

Er det slikt at bronze-spillere er i denne ligaen for de rett og slett er umodne, ikke klarer å spille som team og generelt er toxic? Er folk mer seriøs lengere opp i ligaene?

Slutt å spill support, du er altfor avhengig av at andre folk skal carrye deg.

 

Spill Vi, lucian, jax, lee, ziggs etc.

Lenke til kommentar

Jeg spiller alle lanes, ellers blir det vanskelig å spille ranked mtp. pickorder. Jeg føler dog at jeg mestrer support med typ 2-4-23 gjensnit unranked. Noen må spille support så hvorfor ikke pref den lanen man er best i? Ser ikke ut som at support er rollen de fleste ønsker å spille i.

Lenke til kommentar

Jeg spiller alle lanes, ellers blir det vanskelig å spille ranked mtp. pickorder. Jeg føler dog at jeg mestrer support med typ 2-4-23 gjensnit unranked. Noen må spille support så hvorfor ikke pref den lanen man er best i? Ser ikke ut som at support er rollen de fleste ønsker å spille i.

AH, ok. Jeg er definitivt best som support jeg og, det jeg mente var at det er viktig å kunne spille champs godt som du kan carrye med når du ikke får din rolle. Formulerte meg dårlig, beklager det.

 

Uansett er man som support veldig avhengig av andre, og det blir ofte problemet i low-elo. Folk som blir forbanna etc etc etc. Som jungle f.eks kan du diktere mye mer av gamet, ganke bot, ta drage og tårn, og samtidig carrye.

 

Btw, spiller i silver 1 nå, og det akkurat det samme problemet, bare at folk har litt høyere skill.

Lenke til kommentar

Noen tanker rundt følgende mottas med takk :)

 

Veldig fornøyd med det men etterhvert som jeg spilte ranked, gikk jeg på tap etter tap etter tap. Følte selv at JEG spilte veldig bra i min lane men som team fungerte det så og si aldri og chatten ble bare toxic. Starter som oftest at folk ikke respekterte pickorder og trollet hele gamet.

 

På unranked, vinner jeg rundt 70% av gangene og som oftere fungerer teamet mye bedre.

 

Er det slikt at bronze-spillere er i denne ligaen for de rett og slett er umodne, ikke klarer å spille som team og generelt er toxic? Er folk mer seriøs lengere opp i ligaene?

Eh, det er jo to muligheter her, enten ble du plassert i en litt for høy liga etter (flaks) i dine første kamper, eller så ble du plassert i en riktig liga men hadde så (uflaks) med allies i en del kamper på rad. Det er umulig for oss å vite

 

At du på unranked vinner 70% av gangene virker merkelig, da har du nok ikke spilt mange normal kamper, eller du har blitt mye flinkere siden sist du spilte normals (som for eksempel ved å spille en del ranked games og bli flinkere spiller, og deretter gå tilbake til normals hvor du da er bedre enn du var tidligere, og vil vinne en del normals på rad inntil de plasserer deg mot fiender med fornuftig skillnivå for deg.

 

Det er ikke slik at bronse spillere er så mye mer umodne enn resten av gjengen desverre. men etter en stund lærer du deg forhåpentligvis å ikke bry deg så mye om hva randys på internet sier, og/eller eventult bare muter dem

 

Det er som nevnt fra andre at det er noen roller som er enkelere å "carry" med enn andre, så dersom du er på et mye lavere nivå rankmessigt enn du er skillmessigt så kan det lønne seg å spille litt "carrys" istedenfor for å ranke opp fortere. Men dersom du skill-messigt er på bronze 1 nivå, så vil det ikke hjelpe å begynne å spille carries , da er det å bli en flinkere spiller som gjelder hvis du vil ranke opp

 

Lykke til (hilsen Diamond 1 spiller)

Lenke til kommentar

70% var kanskje å dra i men vinner over halvparten av rundene unranked :)

 

Kan hende jeg havnet i feil liga i starten, det er fair enough men jeg kan spille si 3-4 kamper unranked og vinne dem så spille en ranked og gå på en ordentlig tap gang på gang med folk som ragequit'er og bare roamer hele brettet uten mål og mening.

 

Får prøve litt mer og se an men greit å vite at folk ikke er bedre mtp. trolling i høyere ligaer :)

Lenke til kommentar

70% var kanskje å dra i men vinner over halvparten av rundene unranked :)

 

Kan hende jeg havnet i feil liga i starten, det er fair enough men jeg kan spille si 3-4 kamper unranked og vinne dem så spille en ranked og gå på en ordentlig tap gang på gang med folk som ragequit'er og bare roamer hele brettet uten mål og mening.

 

Får prøve litt mer og se an men greit å vite at folk ikke er bedre mtp. trolling i høyere ligaer :)

Forresten, hvis du vil kan vi godt ta noen games sammen. Duo er alltids mer koselig, og jeg ekke noe sinnafant. Add kongekrabba euw :)

Lenke til kommentar

Nogen som spiller på NA?

 

Leter etter VPN eller lignende som kan senke pingen min fra 200 til 100 eller mindre. Betaler gjerne en slant per mnd for en god tjeneste så alt er av interesse.

Finnes massevis av programmer som sier de skal sende signalene dine fortere enn om de går med lysets hastighet, men de leverer sjeldent av en eller annen merkelig grunn :)

 

Skal du spille på NA så bør du slutte å spille på EU for da venner du deg til pingen og den vil ikke føles sååå ille. Er selv Diamond 3 på NA server med 200 ping så det er definitivt mulig å spille decent selv med den pingen men det er et betydelig handicap

Lenke til kommentar

 

Nogen som spiller på NA?

 

Leter etter VPN eller lignende som kan senke pingen min fra 200 til 100 eller mindre. Betaler gjerne en slant per mnd for en god tjeneste så alt er av interesse.

Finnes massevis av programmer som sier de skal sende signalene dine fortere enn om de går med lysets hastighet, men de leverer sjeldent av en eller annen merkelig grunn :)

 

Skal du spille på NA så bør du slutte å spille på EU for da venner du deg til pingen og den vil ikke føles sååå ille. Er selv Diamond 3 på NA server med 200 ping så det er definitivt mulig å spille decent selv med den pingen men det er et betydelig handicap

 

 

Det finnes VPN som kutter ned antall noder man må gjennom OG gir god hastighet. En stund siden og finner det ikke igjen, men husker jeg leste om en gjeng som spilte NA med 80 i ping fra Norge. DEN vil jeg også ha :p

 

Det går også fint å spille med 200 i ping så lenge man er i lane. Problemet er teamfights. Da er 200 ping desverre håpløst hvis alle andre har 20-40 ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

80ms fra Norge til vestkysten i USA er urealistisk. Det er hva du kan forvente fra østkysten til vestkysten.

Enig, blir høy MS av distanse alene, ikke nødvendigvis av masse noder.

 

Sitter på nok VPN til lokasjoner rundt i hele verden via jobb til å vite at 80 MS på 8000km ikke er mulig.

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

 

80ms fra Norge til vestkysten i USA er urealistisk. Det er hva du kan forvente fra østkysten til vestkysten.

Enig, blir høy MS av distanse alene, ikke nødvendigvis av masse noder.

 

Sitter på nok VPN til lokasjoner rundt i hele verden via jobb til å vite at 80 MS på 8000km ikke er mulig.

 

Morsomt, for jeg har allerede kun 51 ping stabilt til bl.a. minecraft servere i New York ;) Men for all del, er jo umulig dette

Lenke til kommentar

 

 

80ms fra Norge til vestkysten i USA er urealistisk. Det er hva du kan forvente fra østkysten til vestkysten.

Enig, blir høy MS av distanse alene, ikke nødvendigvis av masse noder.

 

Sitter på nok VPN til lokasjoner rundt i hele verden via jobb til å vite at 80 MS på 8000km ikke er mulig.

 

Morsomt, for jeg har allerede kun 51 ping stabilt til bl.a. minecraft servere i New York ;) Men for all del, er jo umulig dette

 

 

Tar det ikke 50ms bare å komme fra oslo til new york i friluft distanse med lysets hastighet ah? har ikke regnet på det men mener å huske det var noe slikt. Da blir det minimum 100 ms ping, desverre o.0

 

edit, prøvde å regne på det nå tror jeg er for full for matte atm, får prøve å regne det ut senere en gang

Endret av Teemonster
Lenke til kommentar

 

 

 

80ms fra Norge til vestkysten i USA er urealistisk. Det er hva du kan forvente fra østkysten til vestkysten.

Enig, blir høy MS av distanse alene, ikke nødvendigvis av masse noder.

 

Sitter på nok VPN til lokasjoner rundt i hele verden via jobb til å vite at 80 MS på 8000km ikke er mulig.

 

Morsomt, for jeg har allerede kun 51 ping stabilt til bl.a. minecraft servere i New York ;) Men for all del, er jo umulig dette

 

 

Tar det ikke 50ms bare å komme fra oslo til new york i friluft distanse med lysets hastighet ah? har ikke regnet på det men mener å huske det var noe slikt. Da blir det minimum 100 ms ping, desverre o.0

 

edit, prøvde å regne på det nå tror jeg er for full for matte atm, får prøve å regne det ut senere en gang

 

Dobbelsjekka bare for gøy, 52 ping, null fluks. Om matematikken din er bom eller om du bruker feil verdier henger jeg meg fint lite opp i. Ser det jeg ser på spillet mitt jeg ;)

 

Og bare for gøy så tar det lys ca 19ms å nå new york fra stavanger. 80ms ping er LANGT innenfor mulig!

 

EDIT: ca 30ms om du legger en fiberkabel :p (Lys i en effektiv fiberkabel har ca 2/3 hastighet i forhold til vacuumisert beholder i mørke).

Endret av Sacro
Lenke til kommentar

Dobbelsjekka bare for gøy, 52 ping, null fluks. Om matematikken din er bom eller om du bruker feil verdier henger jeg meg fint lite opp i. Ser det jeg ser på spillet mitt jeg ;)

 

Jeg gjorde rookie mistake og glemte at lyset går gjennom glass ikke vacuum da går vist lyset saktere så da ble friluft regnestykke feil :hm:

Endret av Teemonster
Lenke til kommentar

 

Dobbelsjekka bare for gøy, 52 ping, null fluks. Om matematikken din er bom eller om du bruker feil verdier henger jeg meg fint lite opp i. Ser det jeg ser på spillet mitt jeg ;)

 

Jeg gjorde rookie mistake og glemte at lyset går gjennom glass ikke vacuum da går vist lyset saktere så da ble friluft regnestykke feil :hm:

 

Om du virkelig vil være innenfor og regne minimumsverdier kan du bruke verdier for elektrisk ledeevne istedet. Det blir mer reelt med tanke på at vi tenker datasignalene her, ikke lysets hastighet.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Speed_of_electricity

Endret av Sacro
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...