Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Fikk du ha TV/PC med nett på rommet ditt når du var 14 - 15?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har hatt hatt maskinen stående på rommet i en del år nå, inkludert Internett-tilkobling. Husker jeg satt med den stasjonære datamaskinen ute i stua da jeg registrerte meg her på forumet, for fem år siden, men klarer ikke å huske om jeg allerede da hadde egen datamaskin på rommet. Om du får det lenge etterlengtede Internett på rommet, har du forhåpentligvis mer selvdisiplin enn meg, slik at ikke alt av skolearbeid og sosialliv går ut vinduet. :)

Lenke til kommentar

sweet!

 

har aldri hatt stasjonære konsoller jeg... ikke hadde jeg pengene, samt at jeg heller ikke fikk lov da jeg hele tiden har hatt så god tilgang på data som jeg kunne spille på..

 

husker "gamledager" med jazz jackrabbit og ski or die :)

 

alltid like morro hver gang man skulle ha lyd på spillene. måtte avbryte boot for å skrive 5-6 linjer med kommando for å få de herlige pipelydene som da var "musikk"

Lenke til kommentar
Da jeg var i rundt 12-15 års alderen var ikke internett så vanlig faktisk så det hadde jeg ikke, men TV hadde jeg. Kjøpte meg egen TV for penger jeg tjente ved å stå i silo i 2 måneder og skuffe høy. En 22" CRT, hvor jeg og kjøpte en N64. Minner om Ocarina of Time i romjulen 98 :love:

 

wow, haha, jeg spilte på en 20" tommer ;) (men den var ganske gammel)

Endret av amir90
Lenke til kommentar

Er 15 år nå og har hatt tv\pc med internett på rommet siden jeg var 12-13år. Nå har jeg en 42' flatskjerm, ganske stort stereoanlegg og pc, blir såklart litt mer inne en om jeg ikke hadde hatt det.

Men det er jo viktig å lære seg å begrense og sette grenser over hvor mye man sitter på rommet, internett eller ei.

Lenke til kommentar
Men det er jo viktig å lære seg å begrense og sette grenser over hvor mye man sitter på rommet, internett eller ei.

Her kan en si at jeg ble rojalt rumpekjørt. Sosialangst og det som verre er kom som en følge av det. Men, kravler meg sakte men sikkert oppover igjen, og det er ikke noe gøy. Anbefaler å begrense Internett-bruken, sett den gjerne som fjerdeprioritet. Er egentlig ikke så mye spennende som skjer på webben, når alt kommer til alt.

Endret av Kadmium
Lenke til kommentar
Men det er jo viktig å lære seg å begrense og sette grenser over hvor mye man sitter på rommet, internett eller ei.

Her kan en si at jeg ble rojalt rumpekjørt. Sosialangst og det som verre er kom som en følge av det. Men, kravler meg sakte men sikkert oppover igjen, og det er ikke noe gøy. Anbefaler å begrense Internett-bruken, sett den gjerne som fjerdeprioritet. Er egentlig ikke så mye spennende som skjer på webben, når alt kommer til alt.

 

 

sant... har man først sittet en stund og gått igjennom litt sider har man sett alt... brukte mye tid da på å se på alt modem ikke taklet..

Lenke til kommentar

Fikk en tv av pappa som jeg lurte inni skapet hjemme til mamma når jeg var 14 år :D Banket mamma på døra lukket jeg bare døren til skapet. Hun fant det ut etter et halvt år , siden jeg brukte headset så merka hun det ikke før.

 

Året etter fikk jeg en gammel pc inn på rommet. men hadde ikke internett. det var den tiden du betalte 20 kroner for at noen skulle brenne en cd til deg med musikk og spill

Lenke til kommentar
Har dere ikke trådløst nett i huset?

 

Vi hadde det helt til min bror flyttet ut og tok med routeren sin. Men pappa bad han om å bytte passordet når jeg fikk bærbar PC siden jeg ikke skulle ha nett på rommet. Kjøper vel en router jeg hvis jeg får lov til å ha nett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...