Gå til innhold

[Løst] Reklamere på lysrør?


xibriz

Anbefalte innlegg

For litt over 2 mnd siden kjøpte jeg 25 lysrør. Jeg monterte 22 av disse.

 

Nå oppdaget jeg at ett av rørene var sluttet å virke. Jeg byttet det med ett av de 3 jeg hadde i reserve å det fungerte bra. Altså er det ikke tenneren.

 

 

Det er vel rimelig å kreve ett nytt? Eller har jeg en svak sak?

 

Hvor lenge er det ment at lysrør skal vare? Kan man gå ut ifra 5 år eller x antall timer som det spesifikke lysrøret skal holde? Eller er det så mange andre faktorer som spiller inn slik at dette er urimelig (temperatur, hvor lenge de er på etc)?

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er det sikkert, men det kan umulig være noe stort problem. Her er det butikken som har bevisbyrden siden det er under seks måneder siden kjøpsøyeblikket. Det er ikke serienummer på lysrør så vidt jeg vet, så hvis det skal bevises at det er lureri på gang må man vel på en eller annen måte finne ut at røret er brukt i mer enn to måneder. Sjansen for at en person (og særlig en person på jobb) gidder å gjøre seg til kjeltring og kaste bort tid for å lure seg til ett lysrør er lav, og man merker fort om tilliten misbrukes. Når man kjøper 25 lysrør er det vel ikke usannsynlig at et av dem er defekt. Min erfaring er at det byttes uten spørsmål, men nå har vi et godt forhold til en jernvare som fakturerer oss også.

 

Uansett, det skader ikke å prøve. Kanskje butikkeieren er en mistenksom liten gnom det ikke er verdt å bruke tid på, men da vet du i hvert fall det til neste gang det skal brukes penger.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

 

Sånt byttes over en lav sko. Bare å ta med tilbake.

Nei, tvert imot er det butikker som har policy på at lyspærer ikke byttes, fordi folk kan ta med den gamle og "bytte" den.

 

Nåja, ikke min erfaring. Kjøpte en led pære, da min billige led tok kveld. Spurte butikken, hvor lenge varer den? Svaret var ryker den innen ett år kom ned og du får ny :w00t:

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar

Litt off topic: Hvis man kjøper 1 kartong (og setter opp 22 stk på en gang) 36W/865 Lumilux Daylight, så tror jeg vi er feil del av forumet. Tviler på at dette er forbruker/forbrukerrett...

 

Eller så har man stor garasje å like lys :dremel:

 

Siden de er kjøpt på nett har jeg sendt mail til nettbutikken. Så da er det bare å vente å se.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...