Gå til innhold

Destiny: Hva tenker du?


Anbefalte innlegg

Fordi det faktisk er veldig få spill på markede der ute og ingen særlig alternativer. Det er ingen som konkurerer med de for øyeblikke heller.
Vent til Halo, COD og Battlefield kommer så skal vi se hvor mange som faktisk spiller det iløpet av de neste ukene.
Å spillet har vel forsåvidt vært ute en mnd og knapt lagt fra seg hypen enda.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så du har med andre ord ingen statistikk å vise til som du påstår i innlegget ditt altså, ok..

 

Hva de neste ukene bringer ift aktivitetsnivå vil tiden vise, men at spill blir spillt MYE i begynnelsen er helt normalt da folk vil gå opp i rank og få bedre utstyr osv.. Det samme vil gjelde spillene du nevner, så vil tiden vise hvor mange som gidder å spille de i lengden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De sier det er gjennomsnittlig 3,2 millioner hver dag. Dette er altså tall fra Day One og til tallene ble lansert. Altså 30 dager.. 30 dager delt på totalen av spillere all time..
De første 2-3 ukene så var Destiny det eneste spille som ble spilt omtrent av de 49stk jeg gjennomsnittlig har pålogget hos meg hver eneste dag. Nå er det bare 4-5 stk. Ikke at det har noe å si, men det betyr at veldig veldig mange spilte dette spillet de første ukene. Noe som ga de tallene det gjør nå.

Lenke til kommentar

Ja, så klart. Alle spill dør ut sakte men sikkert som tiden går.
Tallene er tross alt basert på totale spillere delt på antall dager det har vært ute. At den ene dagen er det 6 millioner som spiller og neste dag er det 1, for så å bli 3 millioner. Dette blir 10 millioner spillere på 3 dager, som er i gjennomsnitt er 3,33. Men mye av aktiviteten kom allerede de første ukene, altså førte til store tall som bidrar til et høyt gjennomsnitt overall.
Poenget mitt var at man blir fortere lei Destiny enn for eksempel, FIFA, COD, Battlefield og Halo fordi det er mer og gjøre, det er ikke noe "limit" eller end game omtrent.
Sammenligner faktisk litt end game i Destiny som i World Of Warcraft. Du når topp lvlet, og bare grinder for bedre gear selvom det ikke gir noe progresjon i karakteren bortsett fra gear wise. Det sikkert mange som liker dette, men jeg faller litt av fordi jeg er en stor fan av spill som "aldri tar slutt"..

Lenke til kommentar

Rep gear og gear grinding i end game er så Wow ish..
Uten å gjort nevnverdig research om dette, så regner jeg med at expansion/DLC shite de kommer med sørger for at man kan øke lvl sitt med x antall lvls.. Sikkert 5 lvls, kanskje 10 til og med.
Dette er altså akkurat samme som hva de driver på World of Warcraft. Man betaler for å få progresjon i karakteren sin når man har kommet til end game.
Sikkert gøy det, men spillet er så repeterende at det mister sjarmen rett og slett.

Lenke til kommentar

Rep gear og gear grinding i end game er så Wow ish..

Uten å gjort nevnverdig research om dette, så regner jeg med at expansion/DLC shite de kommer med sørger for at man kan øke lvl sitt med x antall lvls.. Sikkert 5 lvls, kanskje 10 til og med.

Dette er altså akkurat samme som hva de driver på World of Warcraft. Man betaler for å få progresjon i karakteren sin når man har kommet til end game.

Sikkert gøy det, men spillet er så repeterende at det mister sjarmen rett og slett.

Synd det ikke passa for deg da.. Move on.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor er det så viktig for deg at alle andre er enig med deg i at spillet er dårlig?

Jeg bryr mer ikke nevnverdig om at folk er uenig med meg. Vet at folk koser seg med spillet enda og det har jeg null problemer med. Jeg sa bare at spillet er døende. Det er jo en grunn til at de lanserer DLC/expansion så tidlig, det er for å holde folk intressert og at man ser at antall spillere faller av..

Uten å ha lest mye om den expansion så å regner jeg med at det blir øking av lvl cap. Men hvor mange DLC blir det ikke da om man allerede slipper ut det etter ca 2 mnd. Tipper det blir fort for mye å betale om man forsetter å ha interessen for spillet. Det er tross alt veldig repeterende. De snakker om at de vil at spillet skal en levetid på 4-5 år? Så blir en del pay2play dersom man ønsker å spille "lengre" ut i spillet.

Lenke til kommentar

Jeg sa bare at spillet er døende.

 

Haha. Med den tankegangen der kan man i grunn påstå at 99%> av alle spill er døende en uke etter lansering, da det mest sannsynlig bare vil dabbe av. Folk blir ferdig med spillene, gjør seg fornøyd med dem, og spiller mindre og mindre etter som tiden går. Det samme gjelder CoD, BF, Halo, osv osv, som du selv nevner. Selvfølgelig er det et rush av spillere umiddelbart etter en nylansering. Kaller du WoW døende to måneder etter en expansion fordi spillertallet synker med en halv million?

 

Økning av level cap + nytt content er en helt ok og passende expansion. Om du ikke trives med sånt, kan du vel bare slutte å spille Destiny og eventuelt slutte å diskutere det. Er jo ingenting å diskutere. Det er slik MMOs er. Liker man spillet er man glad for å oppleve mer, liker man det ikke virker det meningsløst. Du er sistnevnte.

Endret av Klatt3n
Lenke til kommentar

Njaa. Halo var ikke særlig populært i starten men vokste til å bli det på Xbox for så å dabbe av litt den siste tiden før nytt Halo kom.. Kanskje det spillet på markede som hadde lengst leve tid all time. Ettersom det var godt over 80 tusen pålogget selv den siste mnd før ett nytt Halo spill kom ut. Å da snakker vi 3-4år? Etter at spillet først ble lansert. Tror ikke det er noe spill på konsoll som har vært så consistent som Halo på den varigheten. Skal like å se noen andre spill gjøre det samme på konsoll, kanskje destiny er spillet men det er nytt så vi får se hvordan ståa er om et halvt år.

 

Å komme til END game i destiny kontra COD og Battlefield. Tar veldig mye kortere tid.. Spillet er også for repeterende. Gå dit, beskytt det, eller drep den og den. Så vi får se hvor consistent spillet blir med antall spillere. 3,2 millioner spillere på hver dag er iallfall basert på hvor mange som faktisk spilte de første ukene men gir et skjevt syn på hvor mange som faktisk spiller hver dag og ikke average spillere.

Lenke til kommentar

 

Endelig har Xur Suros Regime igjen. Mangla noen få Strange Coins forrige gang. Prøvde våpenet i pvp og det eide.

Etter min mening burde du ligge unna focused fire oppgraderingen om du vil ha et godt våpen til pvp. Angrer litt på at jeg oppgraderte min når pvp er det eneste stedet jeg har bruk for den. Vurderer faktisk å kjøpe en til for å komme unna focused fire.

 

Men uten oppgraderinger er den vell ikke noe bedre enn Shadow Price? Vurderer og ikke kjøpe den pga det, Ganske like stats.

Lenke til kommentar

Hei! Fikk nettopp igjen playstation 4n min etter 9 veker med reperasjon og har så vidt fått begynt å spille spillet. Nokon som er litt lavare level som vil gjere litt group content litt utpå ettermiddagen i dag eller på søndag? Legg meg til PSN: Jikla om dykk er interessert å spele med ein newbie.

Lenke til kommentar

 

 

Endelig har Xur Suros Regime igjen. Mangla noen få Strange Coins forrige gang. Prøvde våpenet i pvp og det eide.

Etter min mening burde du ligge unna focused fire oppgraderingen om du vil ha et godt våpen til pvp. Angrer litt på at jeg oppgraderte min når pvp er det eneste stedet jeg har bruk for den. Vurderer faktisk å kjøpe en til for å komme unna focused fire.

 

Men uten oppgraderinger er den vell ikke noe bedre enn Shadow Price? Vurderer og ikke kjøpe den pga det, Ganske like stats.

 

Uten oppgraderinger er impacten så og si helt lik. SR har flere bullets i magasinet noe som er et klart pluss. + at stability er høyere. For meg er det uaktuelt å ikke oppgradere SR'en pga "smart drift control" som gjør at våpenet ikke har recoil i det hele tatt. Selv med focused fire går motstanderne like fort ned som med shadow price om du får inn headshots.

Endret av SirUstinov
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Endelig har Xur Suros Regime igjen. Mangla noen få Strange Coins forrige gang. Prøvde våpenet i pvp og det eide.

Etter min mening burde du ligge unna focused fire oppgraderingen om du vil ha et godt våpen til pvp. Angrer litt på at jeg oppgraderte min når pvp er det eneste stedet jeg har bruk for den. Vurderer faktisk å kjøpe en til for å komme unna focused fire.

 

Men uten oppgraderinger er den vell ikke noe bedre enn Shadow Price? Vurderer og ikke kjøpe den pga det, Ganske like stats.

 

Uten oppgraderinger er impacten så og si helt lik. SR har flere bullets i magasinet noe som er et klart pluss. + at stability er høyere. For meg er det uaktuelt å ikke oppgradere SR'en pga "smart drift control" som gjør at våpenet ikke har recoil i det hele tatt. Selv med focused fire går motstanderne like fort ned som med shadow price om du får inn headshots.

 

Takk for info, men kommer nok til og spare coins. Da jeg broker exotic sniper I pve og shotgun I pvp:) Får kjøpe den neste gang viss jeg har for mye coins, har akuratt nå :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...