Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Bisarr uvirkelighetsfølelse av venstre arm avogtil


Monica Jansen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Samboeren min har noe hun forklarer ganske likt som det du sier, hvis det hjelper deg noe :)

Kan det være epilepsi (Simple partial)?

Ikke det hun har i hvert fall. Hun får det riktignok i begge armene. Det kommer som oftest når hun har lagt seg eller på kvelden når hun er trøtt. Hun fant noe om det på nettet en gang men finner det ikke igjen. Der stod det at det var helt ufarlig. Når hun får det så får hun en trang til å riste på armene og blir litt panisk. Er visst en veldig rar følelse. Blanding av uvirkelighetsfølelse og en kraftig uro i armene visstnok. Men trenger jo ikke å være det samme som du har.
Lenke til kommentar

 

 

Samboeren min har noe hun forklarer ganske likt som det du sier, hvis det hjelper deg noe :)

Kan det være epilepsi (Simple partial)?

Ikke det hun har i hvert fall. Hun får det riktignok i begge armene. Det kommer som oftest når hun har lagt seg eller på kvelden når hun er trøtt. Hun fant noe om det på nettet en gang men finner det ikke igjen. Der stod det at det var helt ufarlig. Når hun får det så får hun en trang til å riste på armene og blir litt panisk. Er visst en veldig rar følelse. Blanding av uvirkelighetsfølelse og en kraftig uro i armene visstnok. Men trenger jo ikke å være det samme som du har.

Ok. Jeg har perioder hvor jeg føler meg nesten scekket i venstre side av kroppen inklusive ganen og fjeset i noen sekunder om natta uavhengig hvordan jeg har ligget.

Lenke til kommentar

 

 

 

Samboeren min har noe hun forklarer ganske likt som det du sier, hvis det hjelper deg noe :)

Kan det være epilepsi (Simple partial)?

Ikke det hun har i hvert fall. Hun får det riktignok i begge armene. Det kommer som oftest når hun har lagt seg eller på kvelden når hun er trøtt. Hun fant noe om det på nettet en gang men finner det ikke igjen. Der stod det at det var helt ufarlig. Når hun får det så får hun en trang til å riste på armene og blir litt panisk. Er visst en veldig rar følelse. Blanding av uvirkelighetsfølelse og en kraftig uro i armene visstnok. Men trenger jo ikke å være det samme som du har.

Ok. Jeg har perioder hvor jeg føler meg nesten scekket i venstre side av kroppen inklusive ganen og fjeset i noen sekunder om natta uavhengig hvordan jeg har ligget.

I og med at det bare kommer om natta så høres det mest ut som at det ikke er noe farlig. At det bare er noe som skjer med hjernen i forbindelse med søvn. Men du bør jo sjekke det hos lege. Alltid greit å få utelukket noe alvorlig.
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...