Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Rettferdig organisering for familie med en student


Gjest ungFar

Anbefalte innlegg

Gjest ungFar

Rett på sak: Samboeren (mor) og jeg (far) har et barn på 1 1/2 år og får et nytt barn nå i sommer. Jeg starter på studier til høsten, og planlegger å bruke 8 timer på skolen mandag-fredag. Vi bor et stykke (30-45 min.) unna skolen på grunn av samboers ønske om å bo nær familien hennes. Når jeg i dag fortalte at jeg hadde tenkt til å bruke 8 timer mandag-fredag + reisevei, ble hun svært sint. Hun mener det er for mye for henne å være alene med to barn (når størsteman kommer hjem fra barnehagen), og spesielt siden jeg hadde lagt inn en treningsøkt på skolen tre dager i uken. Den tiden syntes hun heller jeg burde avlaste henne, trening er mindre viktig. Hva syntes andre om dette? 8 timer + reisevei er jo en vanlig arbeidsdag som andre mødre må klare seg alene når mannen jobber?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres fornuftig ut i forhold til studiene.

 

Du får ta på deg å lage middag halvparten av dagene, samt legging av unger.

Og gi kona fri til å sove og slappe av den ene dagen i helga.

Eventuelt legge det opp slik at du rekker å hente og/eller levere i barnehagen.

 

Treningen tror jeg dere begge har igjen for i form av økt utholdenhet i hverdagen.

Lenke til kommentar

Med mindre det er mye nattevåking høres jo det bra ut.

Kanskje problemet ligger et annet sted?

Kan jo lett bli litt mye når man har store omveltninger i livet.

 

Mange blir jo litt stressa bare av å gå gravid, ting kan se litt mørke ut fra hennes synspunkt.

Kanskje hun bare savner litt kos, eller føler seg litt stor.

Ikke alltid så lett å finne ut av.

 

Håper noen damer kan svare deg på det.

Lenke til kommentar

Hva om hun leverer i barnehagen, og du henter? Da kan du komme deg avgårde tidlig, og komme hjem tilsvarende før for å hente i barnehagen (og avlaste hjemme). Mor har jo all verdens tid om morgenen det neste året mens hun er i permisjon, og eldstemann setter sikkert også pris på rolige morgener.

 

Treningen, er den etter "arbeidstid" eller inkludert i de åtte timene?

Jeg kan til en viss grad være enig i mor at det går endel tid til dette hvis dette gjør at dagen din blir en time lenger - og erfaringsmessig kan barnehagebarn være ganske travle når de kommer hjem etter en lang dag "på jobb" ;)

 

Og så det viktigste: Gratulerer :)

Lenke til kommentar

Hva med å bare slippe kranglingen?

At du har gitt fra deg sovedagen din i helga blir jo bare teit, du blir utslitt på lengre sikt.

 

Tren på kveldstid i din egen fritid, ikke i familiens fritid.

Få til skolearbeid på kveldstid, for å nettopp avlaste mor.

 

Går du på VGS, blir det kanskje verre, da du må sitte å slite stolen der uansett, selv om du ikke lærer en dritt.

Men er det videre utdanning, kan du jo gjøre jævlig mye uten å være på skolen!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...