Gå til innhold

Er HBO Nordic verdt det?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sa opp i dag med følgende beskjed:

 

Nå har jeg vært kunde hos HBO Nordic siden starten. Fremdeles er den tekniske løsningen så langt unna brukervennlig det går an å komme. Det eneste fremskrittet har vært at appen til ipad forstår sånn halveis at jeg er norsk og ikke trenger å velge tekst til hver eneste episode. Å få opp en "fancy" meny i begynnelsen med serier totalt basert på slump er et dårlig utgangspunkt. Når jeg trykker på serier igjen får opp den samme "fancy" menyen med totalt tilfeldige serier gjør det ikke bedre. At jeg må laste ned et spesialprogram til PC for å kunne se en episode er elendig. PS3 støtten har uteblitt. Jeg kunne fortsatt å skrive i det uendelige om hvor dårlig tilrettelagt tjenesten er, men dette får holde som et utgangspunkt. Skaff dere et abonnement hos Netflix, så kanskje dere kan lære litt om brukervennlighet. Takk og adjø.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

En venninne av meg tegnet nylig abonnement, og vi prøver å se første episode av Black Sails her. Buffering, buffering og atter buffering, med mindre vi bytter til SD, som ser ut som VHS. Har en 10 MBit linje, og aldri hatt noe problem med å strømme NRK eller Netflix. Blir rimelig oppgitt, hadde tenkt å abonnere selv når Game of Thrones kommer, men dette er jo ubrukelig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg synes så absolutt det er verdt det. Ekstremt mye bra serier. Har hatt ingen problemer med buffering og har så bra bilde som tjenesten kan levere til enhver tid.

 

Har brukt Samsung smart funksjon og Xbox360 til å bruke tjenesten. Som nevnt uten problem noen gang. Har lest mye problemer for dem som ser på det via PC. Så det vil jeg ikke anbefale.

 

EDIT: Kan nevnes at jeg har hatt tjenesten ifra dag 1. Var problemer i starten men har vært upåklagelig i lang lang tid nå. Bare dem hadde fått tjenesten ut på AppleTV,PS3,PS4,XBO og andre store smart tv plattformer nå så blir det bra. Men jeg tipper det vil kun komme til PS3 og PS4 før det event dukker opp på AppleTV etterhvert.

 

HBO GO havner på PS3 i USA idag og en kan jo håpe dem har samtidig jobbet med en utgave til HBO Nordic.

Endret av LarZen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har HBO i android note 10 nettbrett (funker flott )

Samt som Samsung app i to TVer (funker flott)

Kan ha 5 enheter registrert og hvem trenger vel mere enn deg (pc med browser telles ikke), blitt krøll med dobbel registreringer et par ganger men dems kundeservicehar fjernet og rettet enheter for med uten noe dilldall.

 

Portalen og menyene er "okay" . Men filmer er ikke verdt å sjekke engang.

Har det for serier. Og ikke noe problem med stream via CD kabel.

 

Har også Netflix.

 

 

Begge to er verdt det.

Netflix verdt det kun ned bruk av vpn eller smartdns.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjøpte HBO Nordic jeg også i helga, bare pga. True Detective og Vikings. Ser også at det er fullt av kvalitetserier der også som absolutt er verdt pengene. Filmer var det labert utvalg av, men det plager meg ikke da det er HBO seriene som får meg til å kjøpe abonnement.

 

Ellers har jeg ikke vært plaget med noe annet enn hvis en serie står i pause en liten stund og jeg skal fortsette og se, slår hele serien seg av og kommer tilbake til menyen. Noe som irriterer litt. (Bruker det på PC)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Off topic, viste ikke hvor jeg skulle stille dette spørsmålet, kjøpte HBO nordic abonnement for en 1 time siden. Men hver gang jeg klikker på en video kommer det opp "Loading Data" og den blir der for evig, får ikke sett noe. Har da lastet ned siste versjon av adobe og Widevine. Noen råd`?

 

Edit: Fikset seg nå av en eller annen grunn.

Endret av Dore123m
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Registrerte meg i dag. Alle seriene jeg er gira på fra HBO er her så det er bra. Det som ikke er så bra er at jeg får ujevn bildeoppdatering og bufferingshelvete på alt jeg prøver å se på. Har prøvd forskjellige nettlesere uten hell. Så nei, det er ikke verdt det. Kanskje like gjerne bare bruke pengene på en VPN-tjeneste og gå for torrents isteden, da virker det ihvertfall :p

Endret av ErekT
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Registrerte meg i dag. Alle seriene jeg er gira på fra HBO er her så det er bra. Det som ikke er så bra er at jeg får ujevn bildeoppdatering og bufferingshelvete på alt jeg prøver å se på. Har prøvd forskjellige nettlesere uten hell. Så nei, det er ikke verdt det. Kanskje like gjerne bare bruke pengene på en VPN-tjeneste og gå for torrents isteden, da virker det ihvertfall :p

Må være PC'en eller internetten din da, for her har ikke jeg noe av de nevnte problemene. :)

Lenke til kommentar

 

 

Må være PC'en eller internetten din da, for her har ikke jeg noe av de nevnte problemene. :)

 

Om bare. Jeg har en i5 2.66 ghz med geforce 530M, burde være nok i massevis til å dra en stakkars videosnutt. Jeg har heller ikke noen problemer hverken med youtube i HD-oppløsning eller NRK's nett-TV. Så nei, tror heller det er Widevine-pluginen som er dysfunksjonell. Ganske provoserende egentlig, jeg prøver å være en ærlig kunde her :-P

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Widevine er fryktelig. Første gang jeg skulle prøve HBO her måtte jeg installere det fire ganger før den ble fornøyd. Når det gjelder buffering, etc., har jeg 20 Mbit, og Netflix har alltid funker prikkfritt på både PC, PS3, telefon og padde, mens HBO tidvis sliter skikkelig.

Lenke til kommentar

Jeg bruker hbo kun i samsung app (Tver) , i homesync enhet (android) og på note 10.1" nettbrett (android).

Akkurat sett hele ep.13 av bitten på tv-app. Ingen hakking eller buffring.

Har CD 100mbit.

 

Bruke på PC er helt uinteressant for min del.

 

Netflix har alltid funker prikkfritt på både PC, PS3, telefon og padde, mens HBO tidvis sliter skikkelig.

Hbo sin app sliter da etter hva jeg kan se kun på Windows (widewine)

 

IOS har jeg ikke prøvd.

Lenke til kommentar

Har man ikke Samsung-TV er det er svært begrenset antall dingser man kan bruke. Såvidt jeg forstår er Xbox 360 med nå, men verken Apple TV, WD TV, Chromecast, PS3, PS4 eller Wii U kan brukes. Da ender man fort opp med PCen, og det funker altså ikke helt supert per i dag.

Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle abonnere gjennom GOT-sesongen, men uten PS3-app blir det no go for min del. Ville kanskje vært litt mer tilgivelig om løsningen ikke var ferdigutviklet enda, men HBO Go i statene har hatt PS3-støtte lenge. Greia er visst at HBO Nordic er et helt eget selskap, og får ikke uten videre benytte seg av ressursene til moderkompaniet.

Whywecanthavenice2.png?1318200747

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har man ikke Samsung-TV er det er svært begrenset antall dingser man kan bruke. Såvidt jeg forstår er Xbox 360 med nå, men verken Apple TV, WD TV, Chromecast, PS3, PS4 eller Wii U kan brukes. Da ender man fort opp med PCen, og det funker altså ikke helt supert per i dag.

Apple TV er med. Airplay er med m/mirroring. Xbox er med . Samt Tver fra LG, Phillips og Samsung (de Tver jeg vet om).
Lenke til kommentar

 

Har man ikke Samsung-TV er det er svært begrenset antall dingser man kan bruke. Såvidt jeg forstår er Xbox 360 med nå, men verken Apple TV, WD TV, Chromecast, PS3, PS4 eller Wii U kan brukes. Da ender man fort opp med PCen, og det funker altså ikke helt supert per i dag.

Apple TV er med. Airplay er med m/mirroring. Xbox er med . Samt Tver fra LG, Phillips og Samsung (de Tver jeg vet om).

 

 

Apple TV er ikke listet som et alternativ hos HBO Nordic. Betyr kanskje at man kan bruke Apple TV sammen med iPhone eller iPad, men ikke alene? Når det gjelder Xbox ser jeg at Xbox 360 er med, men det står ikke noe om Xbox One, så jeg antar den er ut.

Lenke til kommentar

Svarer meg selv her. Undersøkte litt, og såvidt jeg ser støtter ikke HBO Nordic "ekte" Airplay via Apple TV. Det betyr altså at innholdet ikke spilles av på Apple TV; det man får er speiling av skjermen på iPhone eller iOS, men den snåle oppløsningen og tap av bildekvalitet dette medfører. Noe tilsvarende lar seg kanskje også ordne med Chrome og Chromecast, uten at jeg har prøvd det.

 

Skikkelig bruk av Apple TV og Chromecast innebærer at enheten selv spiller av innholdet, og at mobilen eller nettbrettet kun fungerer som fjernkontroll. Det er slik Netflix, Youtube og andre fungerer, men HBO Nordic er altså ikke helt i mål her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...