Gå til innhold

Megapiksler og annet snadder

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Absolutt en interessant nyhet for dere cannonister der ute. Det mest spennende er vel kanskje skjermen + ny prosessor? Hvis denne prosessoren klarer å dra nytte av 15Mpix, er det jo muligens nesten en god nyhet :)

Angående "testbilde" som lå ved annonsen; Ser ut som det har mistet litt detaljer i støyredusering... Skulle likt å sett uten noisereduction.

Etter mitt første dslr, 350D, har jeg gått ruta 20D-30D-40D, men jeg tviler sterkt på at jeg kommer til å oppgradere denne gangen.

Jeg liker ikke å ha forrige modell, men denne gangen tror jeg jeg skal klare meg.

Jeg er normalt ikke stor fan av stor økning i megapiksler så lenge brikka er like stor,

MEN hvis generasjon 4 av digic prosessoren viser seg å være mye bedre enn 3. generasjon så kan det være verdt oppgraderingen.

gleder meg til ISO testene.

Dette var Canon nødt til for å møte Nikon sin offensiv. Det blir spennende å se på RAW-filene hva som _egentlig_ skjer på sensoren. Vi ser jo at noen av DSLR'ene sine JPEG-motorer begynner å ligne på dem vi finner i kompaktkameraene - det går fra realisme til impresjonsisme.

Jeg håper, håper, at vi ikke blir belemret med megapixel-race og blir jaget opp til mellomformat. Kredittkortet ynker seg i lommeboken...

Jeg håper, håper, at vi ikke blir belemret med megapixel-race og blir jaget opp til mellomformat. Kredittkortet ynker seg i lommeboken...

Det er jo muligheter i fullformat også da. Ikke det at kreditt-kortet blir i noe bedre humør av det :D

Blir kanskje noen gode tilbud på 40D utover nå da ...

Tom

Det er jo muligheter i fullformat også da. Ikke det at kreditt-kortet blir i noe bedre humør av det :D

Blir kanskje noen gode tilbud på 40D utover nå da ...

Tom

Hehe. Jeg har jo fullformat jeg, da. Null crop på four-thirds :)

AF-justering? ... please enlighten me...
Mulighet for fin-tweaking av fokus på objektiver, får fortrinnsvis effekt når man bruker AF, da manuell fokus ikke bryr seg stort om hva kameraet har stilt inn :-)

Pentax K20D og Nikon D3/D700/D300 har dette, og jeg tror toppmodellene til Canon også har det. Nå kommer det for fullt i semipro-klassen, så E-4/E-5 får nok også det vil jeg tro...

AF-justering? ... please enlighten me...

Det betyr at du kan legge inn en +/- offsett på fokus, slik at vi som bruker Sigma endelig treffer riktig på fokus ;)

Tom

Det er vel ikke helt umulig at det kommer EOS500D også da, vil jeg tro? Som arvtager for 450

Den kommer, men neppe før om et år.

Tom

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...