Gå til innhold

Tottenham Hotspur - Diskusjonstråd


InsertNumLock

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå som sesongen snart er i gang, og klubben har solgt unna en hel haug med spillere, synes jeg det er på tide å oppdatere spillerstallen i forhold til hvor mange non homegrown(HG)-spillere klubben har. Klubbene i PL kan som kjent ikke registrere mer enn 25 spillere og bare opp til 17 av disse kan være non-HG. I tillegg kan alle spillere under 21 spille uten å registreres. For å regnes som under 21 kan du ha blitt 21 år i løpet av 2015. 

 

 

 

Non homegrown i stallen i dag (13):

Hugo Lloris 
Michel Vorm
Toby Alderweireld
Jan Vertonghen
DeAndre Yedlin
Federico Fazio
Kevin Wimmer
Érik Lamela Argentina
Mousa Dembélé
Nacer Chadli
Christian Eriksen
Roberto Soldado
Emmanuel Adebayor
 
Homegrown (10)
Harry Kane*
Tom Carroll*
Ryan Mason*
Alex Pritchard*
Andros Townsend*
Kyle Walker
Danny Rose*
Ben Davies
Aaron Lennon*
Kieran Trippier
 
* = club grown
 
Førstelagsspillere under 21 per 1. januar 2015:
Nabil Bentaleb
Eric Dier
(Delle Alli)
(Harry Winks)
(Shaq Coulthirst)
(Joshua Onomah)
(Luke McGee)
 

 

Om ingen spillere blir solgt, og alle disse skal registreres kan Tottenham altså kjøpe 2 nye spillere som ikke trenger å være HG. Tre spillere er spesielt mye ryktet bort. Dette gjelder Lennon, Adebayor og Soldado. I tillegg virker det sannsynlig at Yedlin skal ut på lån. Potensielt kan Tottenham i så fall kjøpe 7 nye spillere som ikke trenger å være HG, om de også lar være å registrere en HG-spiller til i tillegg til Lennon.

 

I forhold til hvordan dette så ut i fjor, har Tottenham ingen realistiske begrensninger på HG-status på spillere de vurderer å kjøpe.

 

 

 

 

Flott oppsummert!

 

Jeg har satt spillerne inn i "sine roller" på banen for å tydeliggjøre hva vi trenger å gjøre før tirsdag 1. september, klokken 17:00.

 

Så lenge det ikke skjer noen uventede salg, mener jeg at både keeper og forsvarsrekken nå skal være grei. Yedlin får nok lite spilletid, om han ikke havner på et lån (eller bli omskolert til ving, som jeg mener han passer bedre til). Dier blir nok back up på både stopper og høyreback-plass, samt (dessverre) defensiv midtbane.

 

På midten viser Alli tendenser nok til at han bør komme før Mason, når første-11'er skal velges. Men som jeg har sagt så lenge nå og spesielt etter alle salgene i sommer, et det tynt på DM/CM plassen. Dembele kan selvfølgelig spille der, men jeg mener han er bedre i en 10'er-rolle, selv om han også brukes på "kant". En playmaker på DM/CM, bør derfor være av høy prioritet. Og nei, jeg har ikke troen på Dier på midten.

 

Videre oppover på banen, har vi god dekning på AM og 10'er rollen.Her er det nesten for mange om beinet, og jeg tror nok noen av gutta (les. Onomah, Pritchard og kanskje Carroll) skal slite med å få mye spilletid her. Kanskje noen av de bør ut på et nytt lån?

 

På høyre kant er nok Lennon ferdig. Med pre-season i tankene virker det som om Lamela og Dembele, vil bli foretrukket i denne rollen. Og personlig ser jeg egentlig at Townsend også blir solgt, da han irriterer meg grønn av og til. Finner han seg i å sitte på benk, så må han gjerne bli, men jeg ser helst at klubben finner en erstatter som kan utfordre og heve Lamela sitt spill. Se bare hvordan Rose hevet seg betraktelig da Davies kom til klubben. Kan Yedlin utfordre her?

 

På høyre kant er det også ganske tynt. Chadli er god, men bør ikke ha klippekort på plassen.

 

Det samme gjelder helt på topp. Kane virker å være den eneste spissen som er ønsket i klubben, da ryktene svirrer om både Soldado og Adebayor. En spiller som kan både bekle spiss og kantplassen, hadde vært ypperlig. En Berahino-type som kan spille spiss for eller med Kane, samtidig som han kan brukes på kant, i stedet for Chadli.

 

Overgangsvinduet er fortsatt åpent i 25 dager og jeg håper klubben ser trykkpunktene og forsterker med minimum to spillere, gjerne tre. En ny defensiv midtbane, en spiss og en høyre (venstre) kant. Samtidig håper jeg vi får klarhet i de spillerne som ikke trener eller spiller med klubben snart. Ingen er tjent med høyt lønnede spillere som sutrer i gangene fordi de ikke er med i planne.

post-285722-0-65062700-1438810693_thumb.jpg

Lenke til kommentar

 

Hvorfor vil du ikke ha Trippier i troppen?

Ikke det at jeg ikke vil ha han i troppen, men med Dier som også kan bekle backen, tror jeg ikke Trippier bli valgt. Innbytterbenken er jo en balanse mellom de forskjellige rollene man trenger å bekle.

Tipper Dier starter med Bentaleb. Jeg vil også gjerne se Alli der, men det tror jeg ikke på borte mot United.

 

Ellers tipper jeg at Llamela starter, at Soldado ikke er på benken men at Trippier, Alli og Carroll blir å finne der.

Lenke til kommentar

Pochettino gjentok på dagens pressemøte at Tottenham trenger og er på utkikk etter spillere som kan styrke stallen:

 

“You know that we need some players, we work very hard for that. But always [it has to be someone] with the right profile who can help the squad - he will come."

Lenke til kommentar

https://twitter.com/SpursOfficial/status/629660925780459520/photo/1

 

Her har det skjedd en del endringer ja!

 

10 Kane (Adebadeball hadde dette i fjor).

6 Bentaleb

8 Mason

7 ....

 

Og både Pritchard, Winks og Onomah har fått skikkelige numre, noe jeg regner med betyr at det ikke kommer noen nye midtbanespillere inn med mindre 7 er ledig av den grunn og ikke bare fordi Lennon er ferdig i klubben. Og det virker jo som om Soldado virkelig bare har hatt ryggproblemer og ikke er på vei bort.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...