Gå til innhold

Småprat om/rundt Warhammer Online

Anbefalte innlegg

Skrevet
Hvordan kommer jeg meg til tier 2 som blackorc? er det helt til høyre på kartet jeg må løpe?

Husker du tunnelen med edderkopper du løp igjen når du kom til chapter 4 ? Før tunnelen, gå litt nordover der det er en flightmaster, fly til Tier2 .

Er bare lvl 6 jeg, men må til et war keep eller noe for å kjøpe med renown item... Hvor er det letteste stedet jeg kan gjøre det?

Ved lvl 6 kjøper du lett renown gear i en hvilken som helst warcamp.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Unskyld meg, men Warhammer virker som et dritt spill ved første øyekast. Eeeeelendig grafikk og "tregt" gameplay. Spillet reagerer tregt som knapper i menyer til interaction med npc

Grafikken er drit, men likevell så går det langt fra glatt på min XPS med 8600gt og 4gbram

Er totalt uenig med deg gitt, grafikken er tilfredstillende nok og husk det råtne grafikk-kortet ditt skal feks takle 80 spillere på skjermen samtidig.

Gameplayet er mere realistisk i hastighet enn endel andre spill, synes dette er bra jeg.

Skrevet
Hvordan kommer jeg meg til tier 2 som blackorc? er det helt til høyre på kartet jeg må løpe?

Husker du tunnelen med edderkopper du løp igjen når du kom til chapter 4 ? Før tunnelen, gå litt nordover der det er en flightmaster, fly til Tier2 .

Er bare lvl 6 jeg, men må til et war keep eller noe for å kjøpe med renown item... Hvor er det letteste stedet jeg kan gjøre det?

Warcamp var det ja, men hvor er nærmeste warcamp? og hvordan kommer jeg meg til? heter vendoren Renown vendor? Føler meg litt noob igjen gitt =)

Skrevet

Warcamp var det ja, men hvor er nærmeste warcamp? og hvordan kommer jeg meg til? heter vendoren Renown vendor? Føler meg litt noob igjen gitt =)

Bare ta det med ro og flyt med spillet, du er bare liten tass på rank 6 enda ;), quester vil før eller siden føre deg til camps med renown gear mercant.

Skrevet

Trur jeg var ganske optimistisk da jeg kjøpte spillet for å spille det på min Acer Aspire 5680... 1g ram, 2x intel 1,85ghz og Geforce Go 7600 128mb :/

Skrevet (endret)
Unskyld meg, men Warhammer virker som et dritt spill ved første øyekast. Eeeeelendig grafikk og "tregt" gameplay. Spillet reagerer tregt som knapper i menyer til interaction med npc

Grafikken er drit, men likevell så går det langt fra glatt på min XPS med 8600gt og 4gbram

Kan ikke du, og alle andre som syter over grafikk ta og holde kjeft?

Er drittlei av og høre whining om grafikk nå, spillet har kamper med over 60 folk, og det er meningen at man skal kunne spille det på pcer som er litt gamle, få det inn i hodet, grafikken blir ikke noe bedre av og klage.

Endret av Sjokoladefisk
Skrevet

ta og holde kjeft?

, spillet har kamper med over 60 folk, og det er meningen at man skal kunne spille det på "

Kan ikke se hvor disse kampene foregår, har spilt 2 dager nå..

Skrevet
Levling ser ut som det går raskt nok. Gleder meg til level 20 og mount!

Mount betyr kjempe masse! 50% ekstra hastighet er digg når man skal flytte litt på seg. Koster 15g noe de aller fleste skaffer før de blir L20.

Ser noen klager litt over problemer med å komme i kontakt med andre. Det er klart at mange driver og pusler med sitt og lærer spillet. Da vil det særlig i t1 områdene være litt vanskelig å finne en stabil gruppe. Noen servere er nok litt lavt befolket, særlig for Order siden. Det ser ut som om ca 3 av 4 velger Chaos først. De små goblinene både ser og høres morsomme ut, jeg skal nok lage en slik en snart jeg og :) På USA serverene tror jeg de fleste er på slutten av T2 enda og mange vil nok da befinne seg i Ostland. Ta en titt der for å finne en gruppe. Snart må man nok lete i T3, men aner ikke hvilken sone som blir mest populær da.

Jeg invitterer folk om jeg er alene og ønsker selskap. Dessuten flagger jeg meg som "åpen gruppe". Er det allerede en åpen gruppe in nærheten joiner jeg bare den og dilter etter om det passer.

Ellers er mitt råd å joine den største guilden. Spillet er nytt og det kan være greit med en guild chat for å lære litt av hverandre samt å finne ut hvor folk samler seg. Jeg vet at mange liker å ha en mindre litt mer intim guild. Det går fint an å bryte ut på et passende tidspunkt senere. Om man gjør det på en ordentlig måte blir det ingen sure miner.

Skrevet

Er totalt uenig med deg gitt, grafikken er tilfredstillende nok og husk det råtne grafikk-kortet ditt skal feks takle 80 spillere på skjermen samtidig.

Gameplayet er mere realistisk i hastighet enn endel andre spill, synes dette er bra jeg.

Det er realistisk at det fra spillets (ikke latency-relatert) side tar et drøyt sekund før det reagerer på tastetrykket? Så langt er WAR fryktelig dårlig på fluidity, bare såvidt hakket over LoTRO. Ikke at det gjør spillet som helhet dårlig, det er fremdeles morsomt å spille - men å prøve å vinkle et element som er utpreget negativt slik at det framstår som positivt er bare rart.

I dag fikk jeg for øvrig prøvd alle tre T1-scenarioene. Huhei.

Spørsmål: Etter renown gear som krever Rank 9 (og renown level 5 eller 6), hva er neste krav for renown/rank? Neste "tier" av renown gear, så og si? Skulle gjerne hatt noen klær som så litt mindre jalla ut.

Skrevet
Levling ser ut som det går raskt nok. Gleder meg til level 20 og mount!

Mount betyr kjempe masse! 50% ekstra hastighet er digg når man skal flytte litt på seg. Koster 15g noe de aller fleste skaffer før de blir L20.

På lvl 18 fikk jeg achivement får å ha samla 50G *skryte skryte*.

Skrevet

Er drittlei av og høre whining om grafikk nå, spillet har kamper med over 60 folk, og det er meningen at man skal kunne spille det på pcer som er litt gamle, få det inn i hodet, grafikken blir ikke noe bedre av og klage.

Er jo litt ironisk hvis poenget med den litt labre grafikken er at det skal flyte best mulig når kampene osv føles mer "hakkete" enn andre titler som World of Warcraft, Age of Conan og delvis Lord of the Rings Online?

Jeg ser poenget ditt og jeg er glad for at Warhammer ikke drar en Age of Conan og lager mange mindre soner for å få best mulig grafikk, men ingen kan vell med hånden på hjerte si at grafikken verken imponerer eller noe med tanke på at vi nå er i 2008? Bortsett fra noen (ikke alle) kule modeller på karakterer, og kanskje godkjent grafikk når du ser på ting fra veldig nærthold så er jo view distance temmelig "crappy"? Rett og slett dårligere enn hva én burde kunne forvente av et spill i 2008?

Om du fyrer opp World of Warcraft med alt på maks og full AA / AF så ser jo omgivelsene strengt tatt glattere og penere ut enn i Warhammer Online? Kanskje ikke detaljene på nærbildene er like gode, men det er jaggu meg ikke mye om å gjøre, og når det kommer til view distance osv så er World of Warcraft faktisk merkbart bedre? Og det er jo temmelig skuffende at et nytt MMO i 2008 ikke skal klare engang å matche et MMO fra 2005 som ikke engang da det kom hadde så alt for god grafikk?

Og samtidig når grafikken skuffer litt så føles det ikke engang som at ting flyter optimalt? Kampene føles "laggy", ikke alle animasjoner er synkroniserte, det hele føles litt uferdig? Forhåpentligvis blir det bedre med tiden, og det fort! Men per dags dato har vell egentlig (etter min mening) alt det visuelle skuffet, og selve kampene rent teknisk skuffer også.

Var skuffende få valgmuligheter når du oppretter karakteren din også?

Du kan si hva du vil om gameplayet osv.. Og jeg syntes det overrasker positivt og er veldig morsomt, og EA Mythic har levert noe veldig bra her! Men det å forsøke å skryte av det visuelle, og blånekte for at det ikke er noe "laggy" over kampene og at animasjonene og ikke minst lyden rett og slett skuffer blir jo nærmest en løgn? Selv om du liker noe betyr jo ikke det at du skal se deg blind på alt som faktisk er negativt med spillet heller, det er ingen synd å si noe negativt om ting du liker? Om du ikke mestrer det så grenser du jo til en "fanboy".

Grafikk er forøvrig ikke alt, men når alt får en sånn "laggy" feeling, og grafikken ser delvis "buggy" ut så trekker det helt klart ned i min bok.

Skrevet

Er jo litt ironisk hvis poenget med den litt labre grafikken er at det skal flyte best mulig når kampene osv føles mer "hakkete" enn andre titler som World of Warcraft, Age of Conan og delvis Lord of the Rings Online?

Jeg ser poenget ditt og jeg er glad for at Warhammer ikke drar en Age of Conan og lager mange mindre soner for å få best mulig grafikk, men ingen kan vell med hånden på hjerte si at grafikken verken imponerer eller noe med tanke på at vi nå er i 2008? Bortsett fra noen (ikke alle) kule modeller på karakterer, og kanskje godkjent grafikk når du ser på ting fra veldig nærthold så er jo view distance temmelig "crappy"? Rett og slett dårligere enn hva én burde kunne forvente av et spill i 2008?

Om du fyrer opp World of Warcraft med alt på maks og full AA / AF så ser jo omgivelsene strengt tatt glattere og penere ut enn i Warhammer Online? Kanskje ikke detaljene på nærbildene er like gode, men det er jaggu meg ikke mye om å gjøre, og når det kommer til view distance osv så er World of Warcraft faktisk merkbart bedre? Og det er jo temmelig skuffende at et nytt MMO i 2008 ikke skal klare engang å matche et MMO fra 2005 som ikke engang da det kom hadde så alt for god grafikk?

Og samtidig når grafikken skuffer litt så føles det ikke engang som at ting flyter optimalt? Kampene føles "laggy", ikke alle animasjoner er synkroniserte, det hele føles litt uferdig? Forhåpentligvis blir det bedre med tiden, og det fort! Men per dags dato har vell egentlig (etter min mening) alt det visuelle skuffet, og selve kampene rent teknisk skuffer også.

Var skuffende få valgmuligheter når du oppretter karakteren din også?

Du kan si hva du vil om gameplayet osv.. Og jeg syntes det overrasker positivt og er veldig morsomt, og EA Mythic har levert noe veldig bra her! Men det å forsøke å skryte av det visuelle, og blånekte for at det ikke er noe "laggy" over kampene og at animasjonene og ikke minst lyden rett og slett skuffer blir jo nærmest en løgn? Selv om du liker noe betyr jo ikke det at du skal se deg blind på alt som faktisk er negativt med spillet heller, det er ingen synd å si noe negativt om ting du liker? Om du ikke mestrer det så grenser du jo til en "fanboy".

Grafikk er forøvrig ikke alt, men når alt får en sånn "laggy" feeling, og grafikken ser delvis "buggy" ut så trekker det helt klart ned i min bok.

Men å si at WoW har bedre grafikk blir jo veldig drøyt, ser jo ut som grafikken er bare malt utenpå av en maler som fortet seg å bli ferdig.WAR-grafikken har betraktelig mer dybde og ser mer organisk og virkelig ut samt flere texturer.

WoW grafikken ser jo dau og patetisk ut i forhold til WAR sin - min konklusjon.

Du vet du kan kjøre på AA i WAR også ? Du gjør det bare fra Nvidia/ATI i windows , da blir det like "glatt" som i WoW vettu.

Det er vanskelig å gjøre alle til lags uansett, folk har alltid noe å klage på - alltid.

Skrevet

Wow grafikken er mye mer eventyraktig og koseligere i grunnen. Men warhammer online grafikk er mer tro til den smådystre verden den prøver å beskrive.

Men dem jobber sikkert med den "laggy" følelsen vi har i WAR...dette kan helt sikkert fikses med litt optimalisering i programmeringen osv...

Wow var ganske laggy i begynnelsen husker jeg...Nå er det NULL lag i wow så...

Skrevet (endret)
Wow grafikken er mye mer eventyraktig og koseligere i grunnen. Men warhammer online grafikk er mer tro til den smådystre verden den prøver å beskrive.

Men dem jobber sikkert med den "laggy" følelsen vi har i WAR...dette kan helt sikkert fikses med litt optimalisering i programmeringen osv...

Wow var ganske laggy i begynnelsen husker jeg...Nå er det NULL lag i wow så...

Et par av abilitiene mine har litt "gammel man med stokk/gamlehjem" over seg når det gjelder animasjoner, men dette fikser de på ettervært.

WAR kan ikke ha den barnslige grafikken som er i WoW, da hadde spillet feilet, det skal være mørkt og dystert, it sWAR !!!!

Endret av Bulletus
Skrevet

På min server...Karak-Hirn har nå Destruction hovedby gått opp til level 2:( Mens vi på ordersiden ikke har klart å få Altdort opp fra level 1 enda. Ok..det er mer destructionspillere osv..så greit nok. MEN...når motsatt fraksjon angriper og tar over en by for 24 timer...vil da denne byen miste ett eller flere leveler? I så fall blir det jo svært kjipt for den siden som er i klart undertall...

Skrevet

Animasjonene kan være litt trege, men synes på langt nær det er så ille som noen skal ha det til. Det er jo noen triks som faktisk tar litt tid og. Jeg har et triks på min black orc, hvor han hever skjoldet og dytter hardt til det (skader fienden og gir meg armor buff i 20 sek). Den animasjonen tar jo faktisk et lite sekund, men det skal den jo gjøre. Det er ikke "instant", han skal jo faktisk flytte på et skjold og dytte det i trynet på en eller annen.

Men vanlige slag/spark (hahaha! jeg har ballespark!!) synes jeg er normalt responsive.

Men joda, det kan virke litt smålaggy til tider. Men jeg har også trua på at optimalisering og bugfixing står høyt på to-do lista hos Mythic, og vi vil nok se en del patcher som retter opp i ting ganske snart.

Det er ingen gamebreaking bugs for min del. Det er for morro til å bry seg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...