Gå til innhold

4870x2 Ytelse og OC Egenskaper


simalarion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
@adonay

Tok du livet av 4870x2 kortet du monterte EK blokka på?

 

 

Ja jeg gjorde det .. Funket meget bra de første dagene men så flytettet jeg pcen og da var det gjort. Kommer sikkert til og montere blokka på mitt nye kort men har ikke hatt lyst til det ennå men når jeg bytter kabinett med 2 nye Feser radiatorer så blir det nokk till like vell.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

hei. jeg har et sapphire radeon hd 4870 x2.

 

har sett at det er noen som plages med dette kortet å at det finnes en bios oppdatering.

 

jeg har ikke hatt noe problem med mitt.

 

finnes det en oversikt over vilke kort PN nr / sku# nr jeg kan sjekke mitt opp med? kan vere greit å ha om jeg skulle oppleve problemer?

Lenke til kommentar
Hva i guds navn er problemet med C2D? :/

 

Overhodet ingenting, det er at alle stoler 100% på 3dmark som er galt. For alle andre som ikke konkurerer er det kun bra til å sjekke at ting flyter som det skal i forhold til pcen du har. Det er feks ikke lik hardware støtte på alle spill i forhold til 3dmark.

 

har sett at det er noen som plages med dette kortet å at det finnes en bios oppdatering.

 

Alle tredje parts produsenter setter jo opp sin egen bios som skal være grei å hente på nett, feks er det jo ofte populært å bruke biosene til extremme edition korta. Men hvor de forkjellige ligger nå vet jeg ikke, så er desverre ikke så veldig hjelpsom...

Lenke til kommentar
hei. jeg har et sapphire radeon hd 4870 x2.

 

har sett at det er noen som plages med dette kortet å at det finnes en bios oppdatering.

 

jeg har ikke hatt noe problem med mitt.

 

finnes det en oversikt over vilke kort PN nr / sku# nr jeg kan sjekke mitt opp med? kan vere greit å ha om jeg skulle oppleve problemer?

Plages veldig med det faktisk... Har kontaktet Sapphire og fått en del tips å prøve som jeg har skrevet om her:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1056234&hl=

 

De sa at de ikke hadde laget noen bios oppdatering til dette kortet, så dersom du prøver å feiler, så er garantien borte vekke... Derimot ba de meg sende kortet tilbake.

Jeg og en kompis kjøpte identiske maskiner og begge to sliter med dette kortet.

Vurderer å spørre om å få bytte med ett GTX280 for å være helt ærlig... litt ATI i vrangstrupen...

 

I fall interesse så har jeg loggen her...

Fri, 09 Jan 2009 15:45:25 +0800

 

Good morning, When using the fan control in CCC the temperature varies between 70-94 degrees during gaming (dependant on what temperature measurement you are reading in RivaTuner). If I CCC or RivaTuner to force the fanspeed to 65% the card is a lot cooler and varies between approximately 50-75 degrees, but still crashes. If you require I can make a log and send the a complete log file to you in Rivatuner. I will contact the place I purchased this card.

 

 

Fri, 09 Jan 2009 11:58:09 +0800

 

Dear Sir

 

Sir, there is no new official HD4870 X2 bios release so far. Have you check the GPU temp when playing 3D games ? Try use "Riva Tuner" to record your GPU temp, usage and fan speed. Let us know the results. I still suggest you contact your reseller as well. Thank you.

 

Regards

 

 

Fri, 09 Jan 2009 06:48:30 +0800

 

Afternoon again, I have once more attemptet to play with the sidedoor open to check for any red leds during the crash. You did not mention if a red led meant it was a hardware issue, but I assume it is. However, I can not see any red leds during the crash. When googling for similar problems I find a lot about this kind of problems which describes that is the BIOS of the graphics card. For information Two numbers that can be found on the back of my graphics card is: PN xxx-xxxx-xx-xx-xx SKU# xxxxx-xx Regards

 

 

Thu, 08 Jan 2009 16:29:40 +0800

 

Dear Sir

 

Sir, Please check any RED LED on your back of the card when crash issue happened. Also try your card on other motherboard and see. Contact your reseller testing for you as well. If there is hardware issue, then they will apply RMA process for you. Thanks.

 

Regards

 

 

Thu, 08 Jan 2009 15:34:58 +0800

 

Good morning, I have updated the all drivers and BIOS on the Motherboard, removed all above 4GB RAM and replaced the PSU with a MIST 1000W I got a hold of from a colleague. At first I managed to play for two hours and therefore thougth problem solved, but next time it crashed after 5 minutes, then 25 minutes. The last time I got an error message telling that the graphics driver have started an infinite loop before the PC shutdown by itself.

 

 

Tue, 06 Jan 2009 11:47:16 +0800

 

 

Dear Sir

 

Sir, I will suggest you check your motherboard bios and chipset driver, please update both drivers to the latest version and check your RAM as well. Try just leave 4GB RAM on your motherboard. P45 chipset have many compatible issue with other hardware. If possible, please try use 1000W PSU for testing too. Thank you.

 

Regards

 

 

Tue, 06 Jan 2009 06:03:35 +0800

 

Afternoon, During gaming my computer randomly locks up. It can be after 5 minutes or an hour, but it eventually does. After a lot of searching for the solution to the problem I've been advised to update the BIOS for my graphics card. The card have never been overclocked in any way, and I have more than enough power for the card. My spec: Mainboard: Asus P5Q Deluxe CPU: Intel Core 2 Duo E8600 Graphic Card: Sapphire Radeon HD 4870x2 RAM: 8GB DDR2 Corsair Harddrive: 2 off Seagate Barracuda 7200.11 1TB DVDRw: Plextor PX-810A/T3B Cabinet: Antec P182 PSU: Thermaltake Thoughpower 850W OS: Windows Vista 64 Home Ultimate Driver Version: 8.12 If you need more information, please don't hesitate to ask. Regards

Endret av Griffin
Lenke til kommentar

Griffin:

 

kortet mitt fra sapphire fungerer utmerket så vi kan sammenligne bios på pm om du vil for å se om det virkelig er bios som gjør det?

 

mitt første kort døde som sagt så dette er mitt andre.

 

det jeg stusser på er hvorfor sapphire er plaget spesielt siden jeg mener å ha hørt di kjører nermest kopi av ati referanse.

 

forige his kortet mitt derimot har altid vert kresen på drivere. det har også mitt asus kort vert.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ourasi- har svart meg på dette tidligere, kommer til å teste men håper som skrevet på en liten prisdropp nå.

 

Ourasi:Ikke prøvd selv, men resultatene ved å legge til ett HD4870 1GB er ganske nais, og veldig få skaleringsproblemer, faktisk ikke noen spesiellt fler enn med singel x2 eller vanlig cf. Så kommer jeg over ett til en grei pris, så blir det triCF:

http://www.firingsquad.com/hardware/nvidia...mance/page5.asp

Om temaet:

http://www.rage3d.com/board/showthread.php?t=33938295

 

Innlegget er endret av Ourasi: 14/01-2009 : 16:02

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...