Gå til innhold

RPG spill lignende Mass Effect / KOTOR


Anbefalte innlegg

Hey,jeg runda Mass Effect idag, mass effect var et kjekt spill, som du tok seriøse avgjørelser selv,og det var kult at du kunne fly hvor du ville, noe som var ganske likt som på KOTOR 2, jeg lurte på om det var noen andre spill som er lignende? har ikke prøvd KOTOR 1 da :)

 

Mvh Erik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hey,jeg runda Mass Effect idag, mass effect var et kjekt spill, som du tok seriøse avgjørelser selv,og det var kult at du kunne fly hvor du ville, noe som var ganske likt som på KOTOR 2, jeg lurte på om det var noen andre spill som er lignende? har ikke prøvd KOTOR 1 da :)

 

Mvh Erik

I andre universer har du Neverwinter Nights 2 og Jade Empire som ligner en del. Samme utvikler...

Lenke til kommentar
Hey,jeg runda Mass Effect idag, mass effect var et kjekt spill, som du tok seriøse avgjørelser selv,og det var kult at du kunne fly hvor du ville, noe som var ganske likt som på KOTOR 2, jeg lurte på om det var noen andre spill som er lignende? har ikke prøvd KOTOR 1 da :)

 

Mvh Erik

I andre universer har du Neverwinter Nights 2 og Jade Empire som ligner en del. Samme utvikler...

 

 

Jade Empire har jeg også runda, likte det ikke altfor godt men måtte gjennomføres, Neverwinter Nights 2 vil jeg rett å slett ikke prøve

 

 

og bare så det er sagt vil helst styre en person men kan ha medhjelpere, men ikke slik at må kommandere dem hver gang jeg angriper

Lenke til kommentar
Ikke prøvd Kotor 1? Kotor 1 er LANGT bedre enn Kotor 2. Stikk og prøv det med en eneste gang.

 

bedre story eller? + funker det på vista da?

 

VISTA FTL !! får ikke spille klassikere

 

 

Mye bedre historie og en fullstendig slutt.

 

Ville overraske meg om Vista ikke kjørte den, har spilt eldre spill enn KOTOR på den. ;)

Lenke til kommentar

Har aldri trodd jeg skulle anbefale KotOR til noen, men dette får bli ett unntak. Jeg rundet det en gang bare for å ha det gjort, men syntes historien ble altfor forutsigbar og kjedelig. Karakterene var uinteressannte, og noen (*host* Carth *host*) direkte irriterende. Men når det er sagt er det et langt bedre spill enn KotOR 2, så likte du KotOR 2 bør du absolutt prøve KotOR 1. Legg også merke til at KotOR1 og NWN1 er laget av BioWare, emn KotOR2 og NWN2 bare er laget av Obsidian. ;)

 

Ellers har vi jo Vampire: The Masqurerade: Bloodlines selvsagt. :)

Lenke til kommentar
Ikke prøvd Kotor 1? Kotor 1 er LANGT bedre enn Kotor 2. Stikk og prøv det med en eneste gang.

 

bedre story eller? + funker det på vista da?

 

VISTA FTL !! får ikke spille klassikere

 

 

Mye bedre historie og en fullstendig slutt.

 

Ville overraske meg om Vista ikke kjørte den, har spilt eldre spill enn KOTOR på den. ;)

Jeg får i hvert fall ikke KOTOR2 til å funke under Vista. Programmet spør etter CDen selv om den er i.

Lenke til kommentar
Selv syntes jeg KotOR2 og NWN2 var langt bedre teknisk enn forgjengerne, men de manglet personlighet. Resultatet ble meget vakre, meget kjedelige spill. :)

Hva mener du? Kotor 2 har noe av den mest ujevne pacingen i et rollespill noensinne og experiencen du høster etterhvert gjør deg jo omtrent usårlig i siste tredjedel av spillet. :p

 

At det mangler personlighet kan jeg heller ikke si at jeg skjønner at noen kan mene. Kreia er en av de mest komplekse karakterene jeg har støtt på i et spill og resten mannskapet (og antagonistene) ditt har alle en godt utviklet personlighet som kaster lys rundt historiens sentrale problemstilling: Hvorfor liker vi egentlig Kraften? Det mest fornuftige som har blitt gjort med Star Wars-universet siden Episode V så vidt jeg kan forstå, selv om ambisjonene kanskje overgår talentet til Avellone.

 

Når det i tillegg fikser mye av det som var galt med forgjengeren: utvikler mangelfulle karakterer (spesielt Revan, men også Canderous), retter opp et katastrofalt klisjéfylt plot og får en eventuell oppfølger til å gi mer enn økonomisk mening for første gang i spillhistorien, synes jeg at vi godt kan overse noen skjønnhetsfeil.

Lenke til kommentar

Nå ble jeg nødt til å finne fram KoTOR2 og installere det igjen. Et av de få spillene jeg har som jeg nesten ikke har brukt tid på i det hele tatt. Det kjørte rimelig dårlig på den PC-en jeg hadde da jeg først kjøpte det, og jeg synes det gikk fryktelig tregt framover. Siden fant jeg det bare aldri fram igjen.

 

KoTOR1 kjørte jeg gjennom på Xbox, men det holdt med én gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...