Gå til innhold

Den store Multicom Kunshan M570+ tråden


Anbefalte innlegg

Heisan, Har tenkt til og kjøpe meg denne pcen om ca 5 uker..

 

Specs:

 

17" Widescreen WUXGA 1920x1200 blank skjerm (glare)

 

Intel Core 2 Duo T9600 2.8GHZ FSB1066 6MB cache 35W

 

320GB SATA 7200RPM 2.5"

 

G.Skill 4GB DDR3 SO-DIMM 1066MHz (2x2GB)

 

NVIDIA® GeForce® GTX 280M 1GB DDR3 skjermkort

 

Intel® Turbo Memory 4GB

 

Kommer denne pcen til og dra spill som Far cry 2 bra ultra high crysis osv? Har hørt at GTX 280M kortet skal være veldig bra.

 

Kommer jeg til og bli fornøyd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kommer til å bli strålende fornøyd. Jeg kjører alt på ultra high i 1680:1050 med 25-40 FPS med 9800M GT. Eller, shadows er bare på very high siden ultra high shadow dreper en del FPS i FC2.

 

Du kan nok ikke kjøre Cysis på det høyeste, men det er mer pga spillet er dårlig optimalisert.

Lenke til kommentar

Maskinen er rå, og du kommer nok ikke til å bli skuffet. Det eneste jeg må advare om er at den bråker. Hvis du spiller eller ser på film er det ikke noe problem, men med en gang du ikke har annen lyd rundt deg er viftelyden meget irriterende. Bortsett fra det er den som sagt en fantastisk maskin.

Lenke til kommentar

Har også sett litt på denne og om jeg får god nok råd, kanskje slå på storstomma ved å ha de beste spesifikasjonene til denne.

 

Noen som kan kommentere dette oppsettet?`

Lurer spesielt på hvilken prosessor jeg burde velge:

 

- 17" Widescreen WUXGA 1920x1200 blank skjerm (glare)

- 320GB SATA 7200RPM 2.5"

- G.Skill 4GB DDR3 SO-DIMM 1066MHz (2x2GB)

- NVIDIA® GeForce® GTX 280M 1GB DDR3 skjermkort

Er dette kortet mye bedre enn NVIDIA® GeForce® 9800M GTX 1GB DDR3?

- DVD-brenner som også leser BluRay plater

- MICROSOFT Windows Vista Ultimate 64-bit, norsk

Burde jeg heller ta 32-bit, og hva vil forskjellen være?

 

Prosessoren har jeg ikke valgt, men her er alternativene jeg kan tenkte å velge:

 

Intel Core 2 Duo T9600 2.8GHZ FSB1066 6MB cache 35W

Intel Core 2 Quad Q9100 2.26GHZ FSB1066 12MB cache 44W

Intel Core 2 Extreme X9100 3.06GHz FSB1066 6MB cache 44W

Intel Core 2 Extreme quad-core QX9300 2.53GHz 12MB cache 44W

 

Hvilken av disse vil passe best til mitt oppsett?

 

Og ser det har vert et par uheldige med et par problemer, så lurte på hvordan Multicom har taklet dette? Er dere fornøyd med Multicom? :hmm:

 

Håper ikke dette blir for mye å svare på. Er enda litt uerfaren når det gjelder pc, men lærer ting etter hvert :w00t:

 

Hilsen Kristian :)

Lenke til kommentar
Er dette kortet mye bedre enn NVIDIA® GeForce® 9800M GTX 1GB DDR3?
Det yter definitivt bedre, men hvor mye bedre er jeg usikker på. Det ser ikke ut til å være noen andre enn notebookcheck som har testet det ennå, og deres resultater bør nok tas med en klype salt. Dersom noen har linker til tester så del gjerne.

 

- MICROSOFT Windows Vista Ultimate 64-bit, norsk

Burde jeg heller ta 32-bit, og hva vil forskjellen være?

Her bør du etter min mening definitivt velge 64-bit. 32-bit Windows klarer ikke å utnytte fulle 4GB RAM, og både drivere og programstøtte er nå kommet så langt at det ikke lenger er noen nevneverdige bakdeler med 64-bit OS.

 

Intel Core 2 Duo T9600 2.8GHZ FSB1066 6MB cache 35W

Intel Core 2 Quad Q9100 2.26GHZ FSB1066 12MB cache 44W

Intel Core 2 Extreme X9100 3.06GHz FSB1066 6MB cache 44W

Intel Core 2 Extreme quad-core QX9300 2.53GHz 12MB cache 44W

Her må du se på hva du vil bruke maskinen til. 44W prosessorene yter bedre, men bruker også mer strøm og produserer mer varme. Når det gjelder spill har ikke prosessoren så mye å si for ytelsen generelt, og det er foreløpig svært få spill som utnytter mer enn to kjerner. For øyeblikket er det altså liten vits i å kjøpe en quad-core med tanke på spilling, men det vil muligens betale seg på et senere tidspunkt. Dersom du skal bruke maskinen til prosessorintensive oppgaver som videoenkoding eller lignende kan derimot quad-core være en god investering.

 

Og ser det har vert et par uheldige med et par problemer, så lurte på hvordan Multicom har taklet dette? Er dere fornøyd med Multicom? :hmm:
Jeg er personlig meget fornøyd både med maskinen og deres personlige oppfølging og service, selv om jeg bare hadde et mindre problem (dvd-rom som ikke taklet visse spill).
Lenke til kommentar

Te'om:

 

Hvilken prosessorene være best? Kan ikke mye om prosessorer, men skjønner at dyrere ofte er bedre.

Så hvilken av disse 3 gir best ytelse:

Intel Core 2 Quad Q9100 2.26GHZ FSB1066 12MB cache 44W

Intel Core 2 Extreme X9100 3.06GHz FSB1066 6MB cache 44W

Intel Core 2 Extreme quad-core QX9300 2.53GHz 12MB cache 44W

 

Ser at QX9300 har 12MB cache, men "bare" 2.53 GHz, imot at X9100 har 3.06 GHz, men bare 6 MB.

Som sagt er jeg ikke pro på dette, så hvilken gir best ytelse? :)

 

Det at den blir varm, vil kjølerne kunne takle dette?

Lenke til kommentar

Te'om svarte veldig bra på det spørsmålet. Hva skal du bruke laptopen til? Til spill trenger du ikke så god prosessor (unntatt spesielt CPU krevende RTS spill), men CPU/multithreading oppgaver (som å rendere filmer f.eks) er det greit med en quad f.eks.

 

Til spilling er X9100 best. Til rendering er de to quadene best.

Lenke til kommentar

Bestilte i dag min Kunshan M570+. Kom på rundt 23.000,-

Valgte følgende hardware:

 

17" Widescreen WUXGA 1920x1200 blank skjerm (glare)

Intel Core 2 Duo T9600 2.8GHZ FSB1066 6MB cache 35W

320GB SATA 7200RPM 2.5

G.Skill 4GB DDR3 SO-DIMM 1066MHz (2x2GB)

NVIDIA® GeForce® GTX 280M 1GB DDR3 skjermkort

 

Håper ikke jeg blir skuffet og at maskina vil klare fint å kjøre alle de tunge spill. Gjerne en stund fremover også. :)

Lenke til kommentar
Har også sett litt på denne og om jeg får god nok råd, kanskje slå på storstomma ved å ha de beste spesifikasjonene til denne.

 

Noen som kan kommentere dette oppsettet?`

Lurer spesielt på hvilken prosessor jeg burde velge:

 

- 17" Widescreen WUXGA 1920x1200 blank skjerm (glare)

- 320GB SATA 7200RPM 2.5"

- G.Skill 4GB DDR3 SO-DIMM 1066MHz (2x2GB)

- NVIDIA® GeForce® GTX 280M 1GB DDR3 skjermkort

Er dette kortet mye bedre enn NVIDIA® GeForce® 9800M GTX 1GB DDR3?

- DVD-brenner som også leser BluRay plater

- MICROSOFT Windows Vista Ultimate 64-bit, norsk

Burde jeg heller ta 32-bit, og hva vil forskjellen være?

 

Prosessoren har jeg ikke valgt, men her er alternativene jeg kan tenkte å velge:

 

Intel Core 2 Duo T9600 2.8GHZ FSB1066 6MB cache 35W

Intel Core 2 Quad Q9100 2.26GHZ FSB1066 12MB cache 44W

Intel Core 2 Extreme X9100 3.06GHz FSB1066 6MB cache 44W

Intel Core 2 Extreme quad-core QX9300 2.53GHz 12MB cache 44W

 

Hvilken av disse vil passe best til mitt oppsett?

 

Og ser det har vert et par uheldige med et par problemer, så lurte på hvordan Multicom har taklet dette? Er dere fornøyd med Multicom? :hmm:

 

Håper ikke dette blir for mye å svare på. Er enda litt uerfaren når det gjelder pc, men lærer ting etter hvert :w00t:

 

Hilsen Kristian :)

 

1. Du burde velge vanlig vanlig ram, ikke G.Bit ram.

2. 280M GTX er ganske mye bedre enn en deskop 9800 GTX. Den voldtar en 9800M GTX.

3. Ingen av de prossesorene. Jeg ville foreslått P9500 hvis du har penger å brenne. Men hvis du bare må ta overkill på prossesor, bør du ta Q9100. Den er vel mer fremtid rettet.

4. 64 bit windows.

 

Og foresten, jeg anbefaler deg ikke til å kjøpe denne pcen. Det kommer en ny 18.4'' og 17'' som er mye nyere og bruker ny teknologi, og du får vel mer penger for varene hvis du velger dem (tror de kommer om 2-3 måneder).

Lenke til kommentar

Hva slags ny teknologi kommer om 2-3 måneder?

 

Mener du Clevo sine 18.4" og 17"? 18.4" kan man få GTX 280M i SLI, men dette blir jo sinnsykt dyrt. 17" (D900) har ett skjermkort, men man kan få stasjonær i7 CPU.

 

Ellers er det ikke mye forskjeller på disse 3.

 

Skjønner ikke helt hvorfor du mener det du sier i pkt.3. P9500 er dårligere enn alle de 4 prosessorene han ser på. Quad-core er, om man har råd, det man burde satse på trur jeg. Mer og mer blir laget for å utnytte quad-core. Finnes allerede en del slike spill.

Lenke til kommentar
Hva slags ny teknologi kommer om 2-3 måneder?
Blant annet nytt kjølings system og oppgradert motherboard.

 

Også synes jeg M570 er overpriset, iforhold til M860 da, så jeg håper man faktisk for mer valuta for pengene med de nye modellene.

 

Mener du Clevo sine 18.4" og 17"? 18.4" kan man få GTX 280M i SLI, men dette blir jo sinnsykt dyrt. 17" (D900) har ett skjermkort, men man kan få stasjonær i7 CPU.
Tror ikke man er nødt til å velge det så dyrt. Dessuten, for jo man mye mer med dem en kun ny prossesor og graffik kort muligheter..

 

 

Skjønner ikke helt hvorfor du mener det du sier i pkt.3. P9500 er dårligere enn alle de 4 prosessorene han ser på. Quad-core er, om man har råd, det man burde satse på trur jeg. Mer og mer blir laget for å utnytte quad-core. Finnes allerede en del slike spill.

 

P9500 (eller T9600 da) er det beste alternativet hvis han skal bruke ekstra penger på prossesoren (det er jo GPUen som ville vanligvis ha vært bottlenecken i dagens spill). Xtreme prossesor synes jeg er overkill.

 

TE'Om Unskyld, jeg var feil. Det var deskop 9800GT den feide gulvet med. Ikke GTX versjonen! Det er ivhertfall det Notebookcheck påstår.

Endret av Shushi
Lenke til kommentar

23k for en så "gammel" maskin, my gødd, enkelte kjenner ikke verdien av penger. Asus W90, XPS 1730, Asus G71G, Alienware M17x... Greit, den første koster enda et hakk mer, men hadde valgt samtlige foran den samlingen kokende kompontenter, støykaskade og mildt sagt sårbare single HDD.. men, den yter sikkert bra så lenge den lever :)

 

Bestilte i dag min Kunshan M570+. Kom på rundt 23.000,-

Valgte følgende hardware:

 

17" Widescreen WUXGA 1920x1200 blank skjerm (glare)

Intel Core 2 Duo T9600 2.8GHZ FSB1066 6MB cache 35W

320GB SATA 7200RPM 2.5

G.Skill 4GB DDR3 SO-DIMM 1066MHz (2x2GB)

NVIDIA® GeForce® GTX 280M 1GB DDR3 skjermkort

 

Håper ikke jeg blir skuffet og at maskina vil klare fint å kjøre alle de tunge spill. Gjerne en stund fremover også. :)

Lenke til kommentar

STeam6:

1: Hva mener du med gammel? XPS 1730 er jo ikke akkurat ny på markedet den heller. Mener du at nylig utgitt betyr bedre?

 

2: Kokende komponenter? Etter fem timer med spilling i romtemperatur holder GPUen min 65° (9800M GT), mens CPUen holder seg under 50° (T9600). Har du andre erfaringer?

 

3: Støykaskade stemmer nok dessverre, det er en utrolig bråkete maskin. Dette er den eneste grunnen jeg kan se til å ikke kjøpe denne maskinen, annet enn å vente på noe bedre dersom man liker slikt ;)

 

4: Hvorfor er harddisken sårbar?

 

Maskinene du nevner er enten mye større og tyngre (Asus W90/XPS 1730), uten konfigurasjonsmuligheter (Asus W90/Asus G71G), dyrere (Asus W90/Alienware M17x), og/eller dårligere utstyrt for spilling (alle sammen; GTX 280M vs. diverse 9800M versjoner og HD 4870). Så ja, den yter bedre enn samtlige du nevner så lenge den lever.

 

Shushi:

Personlig synes jeg dette er et ypperlig tidspunkt å kjøpe denne maskinen på da de nettopp har gjort et nytt og bedre skjermkort tilgjengelig og neste refresh så vidt jeg vet ikke inneholder noen revolusjonerende nyheter (link gjerne dersom du har mer informasjon om dette). Den eneste grunnen til at jeg ville anbefalt noen å vente til neste refresh er dersom de har gjort drastiske forbedringer på støyfronten.

Endret av Te'om
Lenke til kommentar

Montevina er ikke 1 år gammelt engang. En montevina prosessor laget idag, er like god om en Montevina prosessor laget i september.

 

Det er ikke mye revolusjonerende i den linken du sender, så og si ingenting. Iallefall ikke som er relevant for M570.

 

M570 inneholder alt av det nyeste på markedet. Det den ikke inneholder av det aller nyeste er heller ikke av betydning for ytelsen. Om da prisen synker litt, er det lurt å kjøpe en slik laptop kontra de aller nyeste som nettopp har kommet ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...