Gå til innhold

Den store Multicom Kunshan M570+ tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Supert at du fikk ordnet dvd-rom problemene dine, jeg har samme problemet med Red Alert 3 så jeg får vel be om samme behandling.

 

Rundt 9000 poeng i 3dMark06 helt greit for ditt oppsett. Jeg får rundt 9300 med T9600 prosessoren, uten spesielle tweaks eller oveklokking. Med overklokking av skjermkortet skal man kunne nå 10.000.

Lenke til kommentar

Ja, nå som jeg har fått en dvdrom som fungerer så får jeg da prøvd dataen i spill - og samme feil som fra første pc'en dukker opp.

 

Helt fantastisk.

 

Jeg har oppdatert til nyeste bios 1.09, 1.08 jeg har også prøvd å flashe to ganger for å se om det ble feil første gang.

jeg har nyeste chipsetdrivere, jeg har prøvd flere skjermkortdrivere, lyddrivere, wlan drivere etc, jeg har formatert 2 ganger, prøvd med 32 bit og 64 bit, og 4 forskjellige spill - symptomene er de samme i alle spill, og lyden hakker nå og da, og spraker og "popper" ved avspilling fra cd, youtube og mp3.- med og uten srs wow.

 

Alt virker helt fint i enhetsbehandling,

 

Hva gjelder grafikken: så hakker denne i korte lags som dukker opp me gjevne mellomrom - helt likt i vegas 2, Cod 4, red alert 3 og aoc.

 

hvis jeg skrur av wlanet så forsvinner nesten all sprakingen, men grafikklaggen er der fortsatt...

 

seff står dataen på høy ytelse, og alt virker greit bortsett fra det. NOEN SOM ANER HVA SOM ER GALT?

Lenke til kommentar

Yo yo. Jeg har bestilt M570 med disse spcs:

 

t9400 2,5 ghz

4gb ddr3

9800M GTX

Turbomem. på 2gb

vista 64-bit

 

Det har tatt nå nesten 7 uker for dem å sende den til meg. Er sykt irritert på dem. Pc-en blir jo utdatert før jeg får den. Men heldigvis ble den sendt idag.

Men nå blir jeg bekymret om den i det hele tatt fungerer for dere har jo hatt så mye feil med

wlan, hakking i lyd og dårlig ytelse i vista, og drivere som ikke fungerer.

 

Kommer Pc-en min til å duge i spill? og helt konkret hvor finner jeg den helt nyeste driveren til 9800m gtx? Og funker det bedre med 32-bit enn 64-bit? og hvordan overklokker man skjermkoret?(litt noob akkuratt her)(beklager mange spørsmål...)

Endret av Shaxxo
Lenke til kommentar

nå er det EN som sliter med det alt du sier da. Med min 8800M klarer jeg ALt jeg har kommet over uten noe problemer. ALLe drivere fungerer hos meg, er selv mest irritert overfor selveste Vista, ikke nødvendigvis på grunn av min Kunshan. Men grattis med ny bærbar. Nyeste driver kan man skaffe fra herfraVet ikke hvorfor din ble så forsinket, jeg fikk min i postkontoret etter ca 14-16 dager ... Husker at det var forsinkelser på 9800 kortene..

Overklocking er ikke akuratt "lett" å få til, du må Flashe kortet ditt, Men hvis du er Helt "noob", kan du lese deg fram. Man bruker 4 ting for å flashe: Usb pinne, Hp usb bootable tool(?), Nbitor og Nvflash. tror du finner mye bra her

Lenke til kommentar

Men tror ikke du skal være redd for å kjøpe. Er nok bare jeg som har hatt maks uflaks. Når det kommer til størrelse og utseende, så er dette min drømmemaskin:p Ja, den lager lyd, men sånn er det med hestekrefter under panseret. Greit å vite at kjøleløsningen fungerer.

 

Tastaturet er ikke godt nok, men det er likevel ikke tastaturet i seg selv, det er det lille mellomrommet mellom tastaturet og resten av innmaten. Vet noen har fikset dette med et par tynne gummilister, men jeg har ikke turt å åpne min med tanke på garanti.

 

Min må jo tross alt inn igjen for ørtende gang.

Lenke til kommentar
nå er det EN som sliter med det alt du sier da. Med min 8800M klarer jeg ALt jeg har kommet over uten noe problemer. ALLe drivere fungerer hos meg, er selv mest irritert overfor selveste Vista, ikke nødvendigvis på grunn av min Kunshan. Men grattis med ny bærbar. Nyeste driver kan man skaffe fra herfraVet ikke hvorfor din ble så forsinket, jeg fikk min i postkontoret etter ca 14-16 dager ... Husker at det var forsinkelser på 9800 kortene..

Overklocking er ikke akuratt "lett" å få til, du må Flashe kortet ditt, Men hvis du er Helt "noob", kan du lese deg fram. Man bruker 4 ting for å flashe: Usb pinne, Hp usb bootable tool(?), Nbitor og Nvflash. tror du finner mye bra her

 

Hjertelig takk ,hproslan. Er lettet

Lenke til kommentar
Men tror ikke du skal være redd for å kjøpe. Er nok bare jeg som har hatt maks uflaks. Når det kommer til størrelse og utseende, så er dette min drømmemaskin:p Ja, den lager lyd, men sånn er det med hestekrefter under panseret. Greit å vite at kjøleløsningen fungerer.

 

Tastaturet er ikke godt nok, men det er likevel ikke tastaturet i seg selv, det er det lille mellomrommet mellom tastaturet og resten av innmaten. Vet noen har fikset dette med et par tynne gummilister, men jeg har ikke turt å åpne min med tanke på garanti.

 

Min må jo tross alt inn igjen for ørtende gang.

 

Jeg veit hvordan du har det. Jeg har ALLTID slik uflaks. Alt jeg kjøper av elektronikk er det en feil med.

Lenke til kommentar

Takk! Hmm, Aner du hvorfor Det står i det ene vinduet "DDR2" og i det andre "DDR3" Det var derfor jeg ville se hvordan det så ut på din maskin.. :hmm: Trodde vi fikk DDR3 når vi kjøpte bærbaren hah Også Skulle ikke DDR3 kjøre på 1060 Mhz, Og ikke 532 Mhz?! :wallbash:

 

 

EDIT: Du,bowardsen, Har du Oppløsning på 1680x1050 på skjermen din? I så fall, kunne du si hva skjermen din heter? Altså modell Nr. ell noe sånt, Vil gå til inkjøp for en Ny skjerm. Og vet ikke hvorfor, Multicom vil ikke selge meg en skjem til Kunshan.. Selger ikke noe deler. Så Om du noen gang åpner din "skjerm", gi meg Modell Nr plz !

Endret av hproslan
Lenke til kommentar

Ja, er litt rart det egentlig, men klarer det programmet å lese ddr3 minne a?

Multicom skrev i mailen og lurte på hva slags rambrikker som satt i maskina mi. Om det var ELpida eller M (micron).

 

Jeg hadde Elpida, og skrev det i en ny mail. Da fikk jeg svar: Vi sender deg da noen brikker med Samsung IC-er, som er anbefalt av produsenten, Clevo.

 

Forsøk da å bytte disse RAM-brikkene og se om dette hjelper på problemene du har med maskinen.

 

Husk å ta ut batteri og strømkabel når du gjør dette.

 

 

Ps. Jeg har 1680x1050- skjerm ja. Flott den altså, ikke for høy oppløsning heller. Det finnes ikke noen annen måte å få lest av modellnr o.l, enn å fysisk åpne skjermen?

 

Eller er jeg helt på jordet nå?:p

Endret av bowardsen
Lenke til kommentar
Ja, er litt rart det egentlig, men klarer det programmet å lese ddr3 minne a?

Multicom skrev i mailen og lurte på hva slags rambrikker som satt i maskina mi. Om det var ELpida eller M (micron).

 

Jeg hadde Elpida, og skrev det i en ny mail. Da fikk jeg svar: Vi sender deg da noen brikker med Samsung IC-er, som er anbefalt av produsenten, Clevo.

 

Forsøk da å bytte disse RAM-brikkene og se om dette hjelper på problemene du har med maskinen.

 

Husk å ta ut batteri og strømkabel når du gjør dette.

 

 

Ps. Jeg har 1680x1050- skjerm ja. Flott den altså, ikke for høy oppløsning heller. Det finnes ikke noen annen måte å få lest av modellnr o.l, enn å fysisk åpne skjermen?

 

Eller er jeg helt på jordet nå?:p

 

Type skjerm finner du under systeminformasjon og detaljer. Der vil det stå en eller annen perifer kode bestående av noen bokstaver og mange tall. Bokstavene vil indikere hvilken produsent.

 

Ellers litt morsomt at Multicom ikke bare setter inn RAM som clevo anbefaler med en gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...